Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (3221)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se tylsyyden tunne tulee siitä, kun viime vuonna näki niin paljon enemmän emoa ja kasvattajia. Nyt vaan nukkuvia pentuja tai tyhjää vilttiä. Sitä tottui erilaiseen menoon.
Mahtaa olla myös rotukysymys? Tärkeintähän on että pennuista tulee terveitä ja psyykisesti tasapainoisia koiria. Esim. kölliet korostuneen aktiivina rotuna tarvitsee enemmän varhaista käsittelyä. Spanieli luonnostaan rauhallisempana (?) ei. Arvelen vain tällaisiakin.
Kölliet?
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että nuo "tylsää" heitotkin on usein provoja. Saahan niihinkin reaktioita :)
Eka jaksoja katsottiin tiedon halusta. Se riitti. Nyt mainostettuna, odotetaan enemmän viihdettä, hassun hauskaa? Väärä suunta. Eläin ei ole lelu eikä viihdyke, mitä nyt tahattomasti tulee koomisia tilanteita.
Voi jeesus minkälaista arvostelua ja valitusta on taas sivukaupalla. Muru on siis surkea emo, ei ollenkaan huolehdi pennuistaan, eikä kasvattaja piittaa paskan vertaa, niinkö?
Kumma, että pennut silti kasvaa ja näyttää hyvinvoivilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se tylsyyden tunne tulee siitä, kun viime vuonna näki niin paljon enemmän emoa ja kasvattajia. Nyt vaan nukkuvia pentuja tai tyhjää vilttiä. Sitä tottui erilaiseen menoon.
Mahtaa olla myös rotukysymys? Tärkeintähän on että pennuista tulee terveitä ja psyykisesti tasapainoisia koiria. Esim. kölliet korostuneen aktiivina rotuna tarvitsee enemmän varhaista käsittelyä. Spanieli luonnostaan rauhallisempana (?) ei. Arvelen vain tällaisiakin.
Vaikea uskoa, että mikään pentu tarttee käsittelyä kesken unien. Nuo pennut useimmiten nukkuvat silloin kun eivät syö. Kasvattaja myös käsittelee niitä päivittäin. Kun pennut kasvavat, aistit terävöityvät ja hereilläoloaika lisääntyy, on myös enemmän mahdollisuuksia sosiaalistaa niitä.
Johan minä sanoin, että pennut, ihania ovat, menevät sellaiseen reunaan missä on vähän korotusta, tuossa on tosi vähän. Pennut etsivät vaiston mukaan jo turvaa mihin jotenkin nojata. Enemmän soisin pennuille korotettuja pehmeitä reunoja mihin nojata ja kerääntyä toinen toisensa lähelle.
Minun kissa ihan järjestäin etsi paikan missä oli lämmin pehmeä selälle. Se nimittäin lämmittää kun on oma ruumiinlämpö siinä selän kohdalla. Toki nuo jo kääntyilevät ja tassuilla tarpovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus minkälaista arvostelua ja valitusta on taas sivukaupalla. Muru on siis surkea emo, ei ollenkaan huolehdi pennuistaan, eikä kasvattaja piittaa paskan vertaa, niinkö?
Oletko persu kun vedät heti kaikki överiksi? Kuka on sanonu noin miten kirjotit?
Useammassa viestissä on arvosteltu emoa. Ihan itse voit lukea. Jopa epäilty, ettei olisi pitänyt pennuttaa.
On väitetty ettei mikään laji jätä pentuja yksin pitkäksi aikaa, mikä ei ole totta ja tämä emohan ei edes ole jättänyt, vaan on ympäri vuorokauden pentujen luona säännöllisesti. Silloin kun ei ole, pennut nukkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Johan minä sanoin, että pennut, ihania ovat, menevät sellaiseen reunaan missä on vähän korotusta, tuossa on tosi vähän. Pennut etsivät vaiston mukaan jo turvaa mihin jotenkin nojata. Enemmän soisin pennuille korotettuja pehmeitä reunoja mihin nojata ja kerääntyä toinen toisensa lähelle.
Minun kissa ihan järjestäin etsi paikan missä oli lämmin pehmeä selälle. Se nimittäin lämmittää kun on oma ruumiinlämpö siinä selän kohdalla. Toki nuo jo kääntyilevät ja tassuilla tarpovat.
Sun kissalla ei taida olla kavereita mihin nojalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kertaakaan joku ihminen istunut lootassa ja pitänyt pentuja sylissä silitellen? En kysy pahalla vaan uteliaisuudesta kun en ole itse huomannut. Viime kausillahan tätä tapahtui paljon, mutta ehkä nytkin vasta kun pennut on isompia. Käsittääkseni onkin hyvä antaa ihan pienille ja emolle omaa rauhaa.
Sitten kun pennut näkee ja kuulee voi käsitellä enemmän. Se olisi penille pelottavaa jos pyöritellään käsissä joita se ei näe, että mitä ihmettä. Haju on onneksi tuttu.
Mihin perustat väitteen, että pentua pelottaisi turvallinen käsittely ihan alusta alkaen?
Onhan niitä pentuja käsitelty 😂 on painot punnittu ja kynnet leikattu ja silmät katsottu ja nostettu edestakas koriin ja lootaan kun alustoja vaihdetaan. Lisäksi käyty silittelemässä.
Menee jo komiikan puolelle tää jankkaus taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko persu kun vedät heti kaikki överiksi? Kuka on sanonu noin miten kirjotit?
Useammassa viestissä on arvosteltu emoa. Ihan itse voit lukea. Jopa epäilty, ettei olisi pitänyt pennuttaa.
On väitetty ettei mikään laji jätä pentuja yksin pitkäksi aikaa, mikä ei ole totta ja tämä emohan ei edes ole jättänyt, vaan on ympäri vuorokauden pentujen luona säännöllisesti. Silloin kun ei ole, pennut nukkuvat.
Onhan kasvattaja itsekin ohjannut Murua pysymään enemmän pentujen luona, että ei nämä asiat ole täällä ihan palturia. Jotkut koirat vaan ovat sellaisia, että ihmisen huomio on niille tärkeämpää kuin mikään muu.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä pentuja käsitelty 😂 on painot punnittu ja kynnet leikattu ja silmät katsottu ja nostettu edestakas koriin ja lootaan kun alustoja vaihdetaan. Lisäksi käyty silittelemässä.
Muut olen nähnyt paitsi en silittelyä - ja sen halusinkin tietää. Joten kiitos tiedosta, asia on selvä.
Mutta turha tuon ikäisen pennun nostelu ja käsittely on turhaa ja jopa vahingollista.
Nyt kun pennut alkaa nähdä ne alkaa pikkuhiljaa reagoida ihmistenkin läsnäoloon niin silloin sitten alkaa erilainen sosiaalinen kausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut olen nähnyt paitsi en silittelyä - ja sen halusinkin tietää. Joten kiitos tiedosta, asia on selvä.
Ihan kuule Ylen klippejä katsomalla tietäisit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan kasvattaja itsekin ohjannut Murua pysymään e
Mistään ei voi päätellä, että emolle ihmisen huomio olisi kaikkea muuta tärkeämpi. Se, että emoa välillä on ohjattu pentujen luo ei sellaista tarkoita. Kuulostaa tosi kevyesti vedetyltä johtopäätökseltä.
Tänään on kamerat suunnattu huonommin kuin minään muuna päivänä. Pennut jää joka suunnasta katveeseen, vain osa näkyy.
Jatkuvastihan tuo koira pyrkii kasvattajan mukaan, eikä meinaa rauhoittua imettämään. Toisina päivinä enemmän tekee tätä, kaiketi tietää, että siellä puuhataan jotain mukavaa ja haluaisi osallistua siihen. Ja entä sitten? Eihän eläimetkään aina ole niin täydellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kertaakaan joku ihminen istunut lootassa ja pitänyt pentuja sylissä silitellen? En kysy pahalla vaan uteliaisuudesta kun en ole itse huomannut. Viime kausillahan tätä tapahtui paljon, mutta ehkä nytkin vasta kun pennut on isompia. Käsittääkseni onkin hyvä antaa ihan pienille ja emolle omaa rauhaa.
Sitten kun pennut näkee ja kuulee voi käsitellä enemmän. Se olisi penille pelottavaa jos pyöritellään käsissä joita se ei näe, että mitä ihmettä. Haju on onneksi tuttu.
Mihin perustat väitteen, että pentua pelottaisi turvallinen käsittely ihan alusta alkaen?
En mihinkään. Sitä ajattelin että jossain pentuloodassa esim. lapset kävisi viihdyttämässä itseään pentuja pyöritellen. Tällaistahan ei tässä ole, vaan tutut kädet käsittelee sen mikä on tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvastihan tuo koira pyrkii kasvattajan mukaan, eikä meinaa rauhoittua imettämään. Toisina päivinä enemmän tekee tätä, kaiketi tietää, että siellä puuhataan jotain mukavaa ja haluaisi osallistua siihen. Ja entä sitten? Eihän eläimetkään aina ole niin täydellisiä.
Ai sä näät kasvattajan siellä jatkuvasti 😀
Olen nyt oppinut tunnistamaan Havun. Sillä on ne ruskeat laikut kahtena poikittaisena alueena selässä.