Kunpa vaan kaikki ihmiset kunnioittaisivat toisiaan, niitäkin joista eivät sitten niin tykkää
Eläisi ja antaisi muidenkin elää. Kunnioittaisivat myös eläimiä, tätä maapallon upeaa luontoa. Suhtautuisivat toisiin reilusti, suhtautuisivat järkevästi ja empaattisesti. Olisivat niin pitkälle aina kilttejä ja lempeitä ihan kaikkia kohtaan kuin se suinkin on mahdollista, ja melkein ainahan se on.
Rauhaa ja rakkautta kaikille.
Kommentit (38)
Jos tekisit jotain muuta kuin lässytysaloituksia vauvapalstalle, olisi maailma paljon parempi paikka. Jos on liikaa luppoaikaa niin esim. vapaaehtoistöitä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään tarvitse kunnioittaa, mutta olisi hyvä suhtautua asiallisesti/neutraalisti muihin. Itse en ainakaan kunnioita juuri ketään, mutta olen silti kiltti.
Juuri näin. Eivät kaikki ansaitse kunnioitustasi, mutta käytöstavat silti pitää olla kaikkia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Kunnioita siinä sitten naapuriasi, joka piripäissään tulee läpi ikkunasta ja yrittää sua vetää turpaan. Ai että ihan tekee mieleni häntä kunnioittaa.
Kunnioittaa sitten vain ihmisyyttä hänessä, muttei hyväksy tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioita siinä sitten naapuriasi, joka piripäissään tulee läpi ikkunasta ja yrittää sua vetää turpaan. Ai että ihan tekee mieleni häntä kunnioittaa.
Tyhjää semantikkaa. On olemassa ilkeitä ihmisiä, jotka ovat täyttä paskaa kiireestä kantapäähän. Itse en tosiaankaan kunnioita kaikkia ihmisiä tasapuolisesti, mutta uskon silti sivistyneeseen kanssakäymiseen ja hyviin käytöstapoihin, ilman mitään korkealentoista tyhjänpäiväistä filosofointia, käytännöllisyyden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään tarvitse kunnioittaa, mutta olisi hyvä suhtautua asiallisesti/neutraalisti muihin. Itse en ainakaan kunnioita juuri ketään, mutta olen silti kiltti.
Minäkään en kunniota ketään, suhtaudun asiallisesti muihin ja olen kiltti. Aika vähän meitä tällä palstalla on. Esimerkiksi Putinin tuomitsee lähes kaikki paitsi häntä kunnioittavat. Asiallisesti suhtautuneita ei montaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjää semantikkaa. On olemassa ilkeitä ihmisiä, jotka ovat täyttä paskaa kiireestä kantapäähän. Itse en tosiaankaan kunnioita kaikkia ihmisiä tasapuolisesti, mutta uskon silti sivistyneeseen kanssakäymiseen ja hyviin käytöstapoihin, ilman mitään korkealentoista tyhjänpäiväistä filosofointia, käytännöllisyyden vuoksi.
Selvä. Itse ajattelen että kunnioitan yleisesti kaikkia ihmisiä. Peruskunnioitus kuuluu kaikille asemasta ja tilanteesta riippumatta. Erikseen on sitten sellainen kunnioitus, joka kumpuaa henkilön teoista jne.
Mulle ei ole vaikeaa kunnioittaa niitäkin ihmisiä, joista en niin pidä. Mutta filosofisemmaksi menee sitten se, miten suhtautua todella pahoihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole vaikeaa kunnioittaa niitäkin ihmisiä, joista en niin pidä. Mutta filosofisemmaksi menee sitten se, miten suhtautua todella pahoihin ihmisiin.
Pahat ihmiset ovat usein sisimmältään erittäin heikkoja ja rikkinäisiä.
Jos kaikki olisi hänellä periaatteessa ok, ei tarvitsisi ilkeillä muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä. Itse ajattelen että kunnioitan yleisesti kaikkia ihmisiä. Peruskunnioitus kuuluu kaikille asemasta ja tilanteesta riippumatta. Erikseen on sitten sellainen kunnioitus, joka kumpuaa
No, sullapa onkin siten eri kategorioiden kunnioitusta vähän joka lähtöön :)
Ei siinä, jatketaan näillä, lopputulema lienee melko sama kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mun on pakko kyllä sanoa tähän, että en tunne kauheasti sääliä heidän heikkouttaan ja rikkinäisyyttään kohtaan, jos he ovat sillä tavalla täydessä ymmärryksessä, että ymmärtävät tekojensa olevan väärin. Otetaan nyt vaikka śàrjàkuríśtàjà. Minulta ei oikeastaan liikene säälin tunteita hänen rikkinäisyydelleen. Hän on murhàññut neljä ihmistä, joista yksi on lapsi, oman seksuaalifetissinsä tähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin palstan otsakkeita äsken, huomasin, että Ap täällä oli ainoana laittanut hyvän ja positiivisen aloituksen.
Kiitos sinulle, Ap.💖🙏
Eipä ihme, että tälläinen lässytys aloitus on naisten mielestä positiivinen aloitus. Täysi fantasia, ei minkäänlaista realismia. Pitäisi kunnioittaa, suhtautua empaattisesti, olla kiltti ja lempeä. Luoja miten lapsellista. Heti, kun joku kertoo vaikka pettämisestään, jokaisen tälläinen lässyttyjäkin alkaa tuomitsemaan ja haukkumaan.
Älä viitsi, olen kilvoituksessa ja haluan nuijia kuoliaaksi pahuuden minussa.
Mutta sitähän sinä et nyt tajua, luulet että olen joku lälly - no sellainen haluaisin ollakin.💖🙏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se noin mene. Jotkut ovat mulkkuja vain, koska he voivat olla ja se on heistä hauskaa.
Arvostus ja kunnioitus ansaitaan, niitä ei saa oletuksena
"Ihminen on hänkin."
Näin vastasi anoppi-vainaa, jos joku alkoi parjata jotain henkilöä, jonka tiesi suhtautuvan anoppiini negatiivisesti.
Tuo on alkanut tuntua aina vain paremmalta kommentilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä. Itse ajattelen että kunnioitan yleisesti kaikkia ihmisiä. Peruskunnioitus kuuluu kaikille asemasta ja tilanteesta riippumatta. E
Kunnioituksessahan onkin kategorioita. Meillä esimerkiksi kunnioitetaan ihmiselämää siinä määrin ettei kuolemanrangaistusta ole käytössä.
Pahantekijää voi kunnioittaa ihmisolentona, vaikka tuomitsisi teot.
Voi kunnioittaa huippu-urheilijaa, artistia, kollegaa, äitiä...onhan niitä kategorioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se noin mene. Jotkut ovat mulkkuja vain, koska he voivat olla ja se on heistä hauskaa.
Niin ja näin. Toiset ovat, toiset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Arvostus ja kunnioitus ansaitaan, niitä ei saa oletuksena
Noin sanoo paha, kilpailuhenkinen maailma.
Rahaa kun on tarpeeksi ja kykyjä saa kunnioitustakin, koska on itse sen ansainnut etc.
Entäs köyhä, kipeä ja vähälahjainen, hänkö ei ansaitse arvostustasi?
Eipä ihme, että tälläinen lässytys aloitus on naisten mielestä positiivinen aloitus. Täysi fantasia, ei minkäänlaista realismia. Pitäisi kunnioittaa, suhtautua empaattisesti, olla kiltti ja lempeä. Luoja miten lapsellista. Heti, kun joku kertoo vaikka pettämisestään, jokaisen tälläinen lässyttyjäkin alkaa tuomitsemaan ja haukkumaan.