VM: Suomalaiset säästävät Suomen puolikuoliaaksi - Suomaiset kuluttajat ovat nyt talouden kasvun heikoin lenkki,
Suomen taloudella menee nyt huonosti ja taantuma pitkittyy eikä vika ja syy ole hallituksen ja sen päätösten vaan tavankansalaisten jotka säästelevät ja välttävät kulutusta, kertoo Valtionvarainministeriö ja asiantuntijat. Tilanteen korjaamiseksi tulisi suomalaisten vähentää säästämistä ja sãästeliäästi elämistä ja sen sijaan alkaa taas kuluttamaan ja tekemään ostoksia jotta Suomi saataisiin nistettua suosta.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6342b7d1-f17d-4b49-91ad-d85026831…
Kommentit (941)
Jos kulutan ja jään työttömäksi. Alle vuodessa ansiosidonnaisen määrä on käytännössä peruspäiväraha.
Jos joku on niin naivi, ettei kykene näkemään työttömyyden mahdollisuutta omalle kohdalleen, niin kateeksi käy.
Eikö tämä ole juuri sitä toivottua vastuunottamista itsestään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin Triplassa vähän ennen puoltayötä ja olin palauttamassa pulloja kun viereen ilmaantui lähinnä narkomaanilta vaikuttava nuorehko nainen ihan yllättäen niin että säikähdin. Sanoi että jos olisi pari euroa heittää hänelle ja poikakaverille kun ei ollut rahaa ruokaan. Rahaa ei ollut antaa ja pulloista ei paljoa kertynyt. Vähän jäi harmittamaan että tähänkö on tultu Suomessa. Olisi varmaan pitänyt ostaa jotain syötävää näille niin olisi mieli pelastunut itseltä vähäksi aikaa. Jospa seuraavalla kerralla osaan olla parempi ihminen.
Jospa säästäisivät huumerahansa ruokaan.
Kokeile itse. Ala käyttämään huumeita ja yritä lopettaa yhtäkkiä. Haluaisin nähdä, onnistuuko tuo sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin Triplassa vähän ennen puoltayötä ja olin palauttamassa pulloja kun viereen ilmaantui lähinnä narkomaanilta vaikuttava nuorehko nainen ihan yllättäen niin että säikähdin. Sanoi että jos olisi pari euroa heittää hänelle ja poikakaverille kun ei ollut rahaa ruokaan. Rahaa ei ollut antaa ja pulloista ei paljoa kertynyt. Vähän jäi harmittamaan että tähänkö on tultu Suomessa. Olisi varmaan pitänyt ostaa jotain syötävää näille niin olisi mieli pelastunut itseltä vähäksi aikaa. Jospa seuraavalla kerralla osaan olla parempi ihminen.
Se sama pariskunta on siellä nälkää näkemässä päivittäin.
Käytkö huviksesi nöyryyttämässä heitä?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pakko säästää ja lopettaa tuhlailu. Kävin silakkamarkkinoilla ja katsoin niitä hintoja. Siellä oli talvihanskat maksoi 38 euroa kun samat maksoi prismassa 15.95. En ostanut mitään. Muutenkaan en käy missään mikä maksaa. Ostan vain ruokaa ja sitäkin vähemmän koska olen huomannut että pärjään vähemmällä.
Oltiin laivalla maanantai-illasta tiistai-iltaan, Viking Gracellä. Olin sitä ennen ollut laivalla joulukuussa 2023 ja yllätys ja shokki olikin melkoinen. Jopa olivat "verovapaiden" tuotteiden hinnat nousseet hurjasti ja kautta ihan koko linjan! Syömiseen käytettiin rahaa, mm. otettiin se parempi meriaamiainen, mutta muuten kyllä jäivät ostokset vähiin entiseen verrattuna.
Onneksi meillä on sentään maailman parhaat, empaattiset ja epäitsekkäät päättääjät? Kun kerran kansa tekee kaiken väärin.
Kuluttaa väärin.
Käy lääkärissä valittamassa oireitaan jotka ei lääkärille kuulemma kuulu, väärin.
"Varman vakuutuslääkäri sanoo suorat sanat tunteissa vellomisesta työelämässä: On minä, mun tunteet ja mun oikeudet"
"Lääkäri Anni Saukkola sanoo suoraan: Vastaanotolla käy tunteissa vellovia potilaita, jotka eivät sinne kuulu"
Hakevat töitä väärin.
"Rekrytoija ihmettelee: Miksi työnhakijat eivät valmistaudu työhaastatteluihin?"
Mitä muuta suomalaiset tekevät väärin, osallistu keskusteluun! Lähetä juttuvinkki!
Ja ilmianna työtön joka yrittää tienata jotain pientä, tehdä vapaaehtoistöitä tai opiskella eikä vain velloa tunteissa, niin kuin työttömän, alimpaan kastiin kuuluvan kuuluisi.
Kyllä Suomessa työttömyys on myös alueellista ja voin omakohtaisesti kertoa työurani aikana kolme firmaa on lopettanut tuotantonsa tai siirtänyt sen muualle. Omasta mielestäni tällaiset liikkeet juuri lisäävät sitä työttömyyttä ja tuskin mitään korvaavaa tulee tilalle. Jo 90-luvun alussa työttömiä oli 450 000 ja nyt 300 000. Ennen 90- lukua työttömyys oli kait kohtuullissa lukemissa.
Minä ainakin säästän sen takia, että meillä on aika usein muutosneuvottelut töissä, ikää on 50++ ja ensi keväänä on tulossa laki, että ansiosidonnaisen jälkeen ei saa mitään tukea, kun on omistusasunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.statista.com/statistics/263220/public-spending-ratio-in-eu-…
Mihin voin käyttää rahaani, kun Suomen valtio käyttää suurimman osan puolestani? Tällä nyt en kritisoi tuoreinta hallitusta, vaan ylipäänsä. Ja sehän oli Marinin hallitus 2020-2021 kun muutti matala-korkoiset valtionvelat muuttuvakorkoisiin, jolloin velkojen korot raketoivat.
Ei vaan se oli Purra. En tiedä miksi.
https://www.nordnet.fi/blogi/valtion-johdannaistappiot-jo-7-miljardia/
"Esimerkiksi tammikuussa 2021 Suomi otti markkinoilta kymmenvuotista lainaa miljardilla eurolla. Korko oli 0,4 prosenttia negatiivinen. Sijoittajat siis sitoutuivat maksamaan Suomen valtiolle vuosittain neljä miljoonaa euroa siitä hyvästä, että saivat lainata Suomelle miljardi euroa kymmeneksi vuodeksi.
HS Vision arvion mukaan valtion vuotuiset korkokulut olisivat tällä hetkellä satoja miljoonia euroja pienemmät, jos Valtiokonttori olisi vain jättänyt johdannaissopimukset tekemättä vuosina 2020 ja 2021."
Miksi vasemmisto aina valehtelee? Ettekö pärjää rehellisillä argumenteilla? Liian vaikeaa olla työttömänä kun elintasoa parantaakseen pitäisi mennä töihin?
Vierailija kirjoitti:
Minä en tietääkseni ole vastuussa kansantaloudesta, vaan Riikka Purra ja maan hallitus.
He eivät kuulemma voi suhdanteille mitään, mutta sinä voit aina jättää lääkkeet ostamatta ja hankkia niillä rahoilla uuden paidan suomalaiselta valmistajalta.
Hallitus ei ymmärrä alkeitakaan oikeasta elämästä tai edes syy-seuraus -suhteista.
Ensis luovat pelkkiä heikennyksiä, huononnuksia ja tulevaisuuden uhkakuvia, sitten syyllistävät kun kansalaiset pyrkivät epätoivoisesti varautumiin huononnuksiin säästämällä minkä suinkin voivat.
Hallitus on se juurisyy kaikkeen pahaan, se mitä kansa tekee on vain seurausta hallituksen toimille.
Miten meillä voi olla näin perinpohjaisen tyhmiä päättäjiä???!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa säästäisivät huumerahansa ruokaan.
Kokeile itse. Ala käyttämään huumeita ja yritä lopettaa yhtäkkiä. Haluaisin nähdä, onnistuuko tuo sinulta.
Kuka käski lopettaa yht'äkkiä? Huumeveikot voisivat ostaa yhden kerran huumeita vähän vähemmällä rahalla, niin jää ne kaksi euroa, mitä muilta yrittivät pummata ruokaa varten. Win-win, saavat se mömmönsä että leipää.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei ymmärrä alkeitakaan oikeasta elämästä tai edes syy-seuraus -suhteista.
Ensis luovat pelkkiä heikennyksiä, huononnuksia ja tulevaisuuden uhkakuvia, sitten syyllistävät kun kansalaiset pyrkivät epätoivoisesti varautumiin huononnuksiin säästämällä minkä suinkin voivat.
Hallitus on se juurisyy kaikkeen pahaan, se mitä kansa tekee on vain seurausta hallituksen toimille.
Miten meillä voi olla näin perinpohjaisen tyhmiä päättäjiä???!!!!
Demokratiassa kansa saa ansaitsemansa johtajat. Suurin osa äänesti kurjuutta kaikille muille. Onhan se shokki tajuta itse olevansa niitä muita.
Tavallaan totta. Syyhän on aina kansassa, koska se valitsi päättäjänsä.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan totta. Syyhän on aina kansassa, koska se valitsi päättäjänsä.
Täysin totta. Olemme ihan itse äänestäneet oikeistoa voimakkaasti 90-luvun lamasta lähtien. Seuraukset on nähtävissä.
Näin tahtoo käydä, kun ottaa ihmisiltä jotka tarvitsivat rahaa ja antaa sitä niille, joilla sitä on yllin kyllin entuudestaan Vain shoppailuaddikti lisää kulutusta.
Talous kääntyisi nousuun, jos pörssin verotus laitettaisiin kuntoon. Jos pörssin verotus saataisiin toimimaan niin sieltä voisi ottaa helposti 10 miljardia euroa lisää kulutukseen. Se on ihan varmaa että sosialistit ja kommunistit eivät tule tätä tekemään.
Suomi elää yli varojensa ja rahan jakaminen heikolle ainekselle jatkuu. Miten tästä voisi ahdingosta voisi nousta kun yrittäminen ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Talous kääntyisi nousuun, jos pörssin verotus laitettaisiin kuntoon. Jos pörssin verotus saataisiin toimimaan niin sieltä voisi ottaa helposti 10 miljardia euroa lisää kulutukseen. Se on ihan varmaa että sosialistit ja kommunistit eivät tule tätä tekemään.
Tarkoitatko että osakkeiden myynnistä verotetaan 30-34 prosenttia ja ei saa vähentää osakkeiden hankintaan käytettyjä varoja vai mitä? Seuraavaksi tulee varmaan pankkitileillä makaaville varoille 30 prosentin vero.
Tätä Suomen rotkoon tippumista on viihdyttävä seurata! Asun Ruotsissa:)
No mulla käy toi sama ajatus kun näkee vaikka jonkun keräävän pulloja tms. Pitäisikö antaa vähän. Toistaiseksi olen elänyt siinä uskossa, että ovat haalineet vain lisätienestiä, eivätkä oikeasti ole niin tiukilla. Enää en ole niin varma.