Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinder alkaa syödä mieltä

Vierailija
21.09.2025 |

Olen kesän ajan ollut Tinderissä, ja alan olla todella väsynyt. Miten te muut jaksatte suhtautua jatkuviin pettymyksiin? Ihmiset valehtelevat, huijaavat, käyttävät hyväksi, häipyvät Tuntuu oudolta ja kohtuuttomalta käytökseltä. Itse yritän pitää mielen kasassa, etten muutu samanlaiseksi, mutta pakko myöntää, että se vaatii työtä ja tahdonvoimaa. Olen kuitenkin muuttunut aiemmin melko luottavaisesta varautuneeksi, ja huomaan, että viesteissä jo se, että kerron, että minua on yritetty huijata ja muut ihmiset ovat olleet epärehellisiä minua kohtaan, saa viestittelykumppanit takajaloilleen ja asia näyttää kaatuvan minun niskaani. Enkä siis syytä tässä vaiheessa ketään mistään enkä tuo esille varautuneisuuttani, mutta vastaan jos kysytään. 

Kommentit (158)

Vierailija
101/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä poistin tinden. Tapasin miehen muualla.

Kaljakuppilassa? Molemmille vissiin maistuu? Itse olen raitis, eli kuppilat eivät ole vaihtoehto.

Käydäänhän ravintoloissa ja yökerhoissa ihan selvinpäinkin. Itsekin nuorempana välillä kävin ja jos 1-3 lasillista ottaa tyyliin 8 tunnin aikana, niin ei se kyllä kännäämistä ole. Naiset vielä useammin vähemmän nauttineita kuin miehet.

Minä kyllä kännäsinkin, mutta se taas eri tarina ja muisto nyt vain.

Turha liikaa valittaa jos et käy edes katsomassa.

Vierailija
102/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka fb on mennyt monin tavoin kauheaksi, suosittelisin kokeilemaan Facebook datingia Tinderin sijaan. Ihmiset on siellä siivompia, koska siellä näkee, onko kaverin kaveri (todella monella jokin linkki on, toki riippuu kontaktimäärästäsi) ja pahimmat huitojat eivät kehtaa tämän vuoksi huidella...tai ainakaan heitä ei ole yhtä paljon. Vähän siis samaan tapaan kuin jos palstalla on pakko kirjoittaa omalla nimellä, ei nimimerkin suojista.

Voiko sitä käyttää ilman "oikeaa" tiliä, ts tekemällä vain jonkun nimimerkkitilin ilman yhtään kaveria? En missään nimessä halua antaa potentiaalisille deiteille oikeaa nimeäni, eikä kukaan ystävistäni ole fbssä. Tilini olisi siis "Maija Esimerkkinen", 0 kontaktia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tässä nyt joku muutos meneillää? Joka tuutista saa lukea näitä, että ei löydy deittisovelluksista ketään. Toki jotkut löytää, mutta isossa kuvassa aina vaan harvempi.

Nyt kun lisääntymishalut on kaikonneet ihmisiltä, niin näköjään myös pariutumishalut. Kevyet tapailut varmaan toimii edelleen, mutta sitoutuminen ylipäänsä mihinkään on vähenemään päin.

Vierailija
104/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä ärtynyt baarien vihaaja ymmärrät, että kun täällä käydään keskustelua, niin se on samalla suunnattu myös muille kuin sille, jonka kysymykseen tai kommenttiin vastataan. Monet ajattelevat baareissa käymistä nykyään ihan eri tavalla kuin vielä 20 vuotta sitten, kun after workit ja vastaavat oli kaupungeissa ja muuallakin ihan tavallisen ihmisen juttuja, eikä mitään tenukeppien kiertoilmaisuja. 

Itseäni ärsyttää se, että nykyään ihmisten toleranssi toisten ihmisten olemassaololle on käynyt niin olemattomaksi, että ideaalitilanne tuntuisi olevan, jokainen saisi ympärilleen pari ihmistä jotka olisivat itsen kanssa aina samaa mieltä ja jotka saisi päälle ja pois sen mukaan, onko ylikuormitusta vai yksinäinen olo. Eihän se ole ihmiselämää. Toisten mukana tulee aina jotain mikä ei ole optimaalista, mutta se on kanssaihmisyyden rikkautta!

Vierailija
105/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kannattaa huomioida, että komeat miehet saavat niin paljon viestejä, että he eivät voi mitenkään viestitellä kaikkien heille viestiä lähettäneiden naisten kanssa.

Eli ei ne kaikki komeat välttämättä ole ns. playereita, heillä ei vaan ole aikaa viestitellä kymmenien naisten kanssa samaan aikaan. "

Sen verran monen komean miehen kanssa kuitenkin viestittelin ja kävin treffeillä, että tuosta ei ole kyse. Toki jättävät varmaan vastaamatta vähemmän viehättäville. Algoritmi nostaa niitä sopivaksi jokaiselle, koska ne myös vastailee ja käy treffeillä mutta ei kuitenkaan pariudu ja poistu sieltä. Naisille tulee harha, että tällaisia voi jahdata ja miehille harha, että kaikki jahtaa heitä. Sama kuin kauniilla naisilla. Suurin osa naisista ja miehistä ei tämän takia edes löydä toisiaan. 

Jos hyvännäköinen ihminen tekee profiilin tommoselle saitille, niin se profiili saa paljon tykkäyksiä, koska se ihminen näyttää hyvältä. Tämän seurauksena deittisaitin algoritmi alkaa näyttää sitä profiilia enemmän ja enemmän, ja seurauksena on taas enemmän ja enemmän tykkäyksiä. 

Ei tuollaisen profiilin omistaja voi mitenkään vastata kaikkiin saamiinsa viesteihin, koska niitä viestejä tulee niin paljon. Hän ei siis välttämättä ole mikään playeri luonteeltaan, hän saattaa olla vain komea tyyppi joka vilpittömästi hakee elämänkumppania. 

Vierailija
106/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko tässä nyt joku muutos meneillää? Joka tuutista saa lukea näitä, että ei löydy deittisovelluksista ketään. Toki jotkut löytää, mutta isossa kuvassa aina vaan harvempi.

Nyt kun lisääntymishalut on kaikonneet ihmisiltä, niin näköjään myös pariutumishalut. Kevyet tapailut varmaan toimii edelleen, mutta sitoutuminen ylipäänsä mihinkään on vähenemään päin.

Niinpä. Ja samaan aikaan olemme yksinäisempiä kuin koskaan.

Vuodesta 2016 vuoteen 2022 yksinäisyyttä kokevien miesten osuus nousi 5,8 prosentista 19,0 prosenttiin, ja yksinäisyyttä kokevien naisten osuus noussut 6,9 prosentista 21,8 prosenttiin. 

https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/146766/YP2303_Laaninen%26…

Vierailija
107/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kannattaa huomioida, että komeat miehet saavat niin paljon viestejä, että he eivät voi mitenkään viestitellä kaikkien heille viestiä lähettäneiden naisten kanssa.

Eli ei ne kaikki komeat välttämättä ole ns. playereita, heillä ei vaan ole aikaa viestitellä kymmenien naisten kanssa samaan aikaan. "

Sen verran monen komean miehen kanssa kuitenkin viestittelin ja kävin treffeillä, että tuosta ei ole kyse. Toki jättävät varmaan vastaamatta vähemmän viehättäville. Algoritmi nostaa niitä sopivaksi jokaiselle, koska ne myös vastailee ja käy treffeillä mutta ei kuitenkaan pariudu ja poistu sieltä. Naisille tulee harha, että tällaisia voi jahdata ja miehille harha, että kaikki jahtaa heitä. Sama kuin kauniilla naisilla. Suurin osa naisista ja miehistä ei tämän takia edes löydä toisiaan. 

Jos hyvännäköinen ihminen tekee profiilin tommoselle saitille, niin se profiili saa paljon tykkäyksiä, koska se ihminen näyttää hyvältä. Tämän seurauksena deittisaitin algoritmi alkaa näyttää sitä profiilia enemmän ja enemmän, ja seurauksena on taas enemmän ja enemmän tykkäyksiä. 

Ei tuollaisen profiilin omistaja voi mitenkään vastata kaikkiin saamiinsa viesteihin, koska niitä viestejä tulee niin paljon. Hän ei siis välttämättä ole mikään playeri luonteeltaan, hän saattaa olla vain komea tyyppi joka vilpittömästi hakee elämänkumppania. 

Samaan aikaan incel harmittelee, kun kukaan ei tykkää ja hautaa pariutumishaaveensa.

Vierailija
108/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja samaan aikaan olemme yksinäisempiä kuin koskaan.

Vuodesta 2016 vuoteen 2022 yksinäisyyttä kokevien miesten osuus nousi 5,8 prosentista 19,0 prosenttiin, ja yksinäisyyttä kokevien naisten osuus noussut 6,9 prosentista 21,8 prosenttiin. 

https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/146766/YP2303_Laaninen%26…

Tätä juuri. Teknologia jonka piti tuoda meitä yhteen repiikin meitä yhä syvemmälle omiin yksinäisiin poteroihimme :( 

Vierailija
109/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Samaan aikaan incel harmittelee, kun kukaan ei tykkää ja hautaa pariutumishaaveensa."

Treffisovelluksissa arvostin kyllä niitä incelin oloisia miehiä, jotka edelleen oli kohteliaita, vaikka sitten vähän pidättyväisiä tai haaveellisia kun on ollut huono tuuri. Tällaisia on tuttavapiiriinkin osunut ja harmittaa heidän puolestaan. Mutta en voi seurustella heidän kaikkien kanssa.

Vierailija
110/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiko tuo Hinge ole vain nuorille? 

Mistä minä, yli 5kymppinen nainen hakisin seuraa/ kumppania? Kuppilat ja kahvilat on kokeiltu.

Vierailija
111/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiko tuo Hinge ole vain nuorille? 

Mistä minä, yli 5kymppinen nainen hakisin seuraa/ kumppania? Kuppilat ja kahvilat on kokeiltu.

Se kristillinen Valo on, ja sitten tuo enemmän tekstiin perustuva OkCupid ja joku Bumble on kuulemma myös ja sitten se Eliittikumppanit josta en kyllä tiedä mitään. Tinderissä on kai eniten kaikenikäisiä

Vierailija
112/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pääsen treffeille tinderin kautta, mutta ne treffit ovat usein tylsiä eikä miehestä kuulu treffien jälkeen mitään tai jos kuuluu, niin tulee pelkkä seksin vonkaus viesti. 

Valitettavasti jännämiehet ovat sellaisia. 

Vierailija
113/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin muutama päivä sitten noin puolen vuoden tauon jälkeen profiilin FB-datingiin. Vuorokaudessa tuli 90 tykkäystä. Laitoin profiilini piiloon ja kävin kaikki tykkäykset läpi, joista muodostui 6 matchia. Niistä karsin vielä yhden pois. Kukaan matcheista ei ole aloittanut keskustelua, joten tein aloitteen kahdelle. Jos ei vastausta tule 2 - 3 vuorokauteen, poistan matchin. Sitten voin avata keskusteluja uusien kanssa ja myös laittaa profiilini näkyväksi taas hetkeksi ja katsoa muutaman uuden matchin minusta tykänneistä. Näin ajattelin hetken edetä ja jossain vaiheessa ajattelin kokeilla E-kontaktia ja Eliittikumppania. Maksulliset palvelut karsii uskoakseni pahimman porukan pois.

Olen kyllä hyväksynyt sen, etten mieluista kumppania välttämättä enää löydä. Mutta toisaalta ihan viime aikoina olen huomannut, että vapaus on ihanaa, ja kyseenalaistanut kumppanin tarpeen. En ole mikään ikisinkku, vaan avioliitosta eronnut, on lapsia ja on ollut avioeron jälkeenkin yksi pitkä suhde. Elämästä voi tehdä oman näköistä näin yksineläjänä ja tunnen, että pitkissä liitoissa elävät kadehtivat toisinaan minua. Minäkin toki kadehdin välillä heitä, mut aika moni valittaa ainakin joskus kumppanistaan mulle, niin en nyt tiedä, onko se niin auvoista sekään. N46.

Vierailija
114/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pääsen treffeille tinderin kautta, mutta ne treffit ovat usein tylsiä eikä miehestä kuulu treffien jälkeen mitään tai jos kuuluu, niin tulee pelkkä seksin vonkaus viesti. 

Valitettavasti jännämiehet ovat sellaisia. 

Mistä tunnistaa etukäteen jännämiehet? 

Vierailija
115/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kehotetaan poistamaan tinder ja menemään ulos todelliseen elämään, mutta ainakin itselläni on se ongelma, että vaikka olen tosi paljon ihmisten ilmoilla, ei minua koskaan kukaan mies lähesty.

Viimeksi mies lähestyi minua 13 vuotta sitten kun opiskelin yliopistolla, sen jälkeen olen saanut olla ihan rauhassa ravintoloissa, keikoilla, ruokakaupassa ja bussipysäkillä. Ja kun en itsekään uskalla tuntemattomia lähestyä livenä, niin ei kai tässä oikein muuta vaihtoehtoa jää kuin deittisaitit?

Vierailija
116/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kehotetaan poistamaan tinder ja menemään ulos todelliseen elämään, mutta ainakin itselläni on se ongelma, että vaikka olen tosi paljon ihmisten ilmoilla, ei minua koskaan kukaan mies lähesty.

Viimeksi mies lähestyi minua 13 vuotta sitten kun opiskelin yliopistolla, sen jälkeen olen saanut olla ihan rauhassa ravintoloissa, keikoilla, ruokakaupassa ja bussipysäkillä. Ja kun en itsekään uskalla tuntemattomia lähestyä livenä, niin ei kai tässä oikein muuta vaihtoehtoa jää kuin deittisaitit?

Ootko kokeillut naisena sitä pelimiesten riikinkukkokikkaa? Laittaa ulkonäköön jonkun sellaisen jutun, josta naisen, tai tässä tapauksessa ehkä miehen, on helppo aloittaa keskustelu. Esim. vähän värikkäämmät kynnet, joku näyttävämpi kuosi vaatteisiin, joku lempikirja tai esine jota pidät julkisella paikalla käsillä. Kaikki sellainen vähän joukosta poikkeava, joka antaa mielikuvan, että oot helposti lähestyttävä, etkä ota itseäsi liian vakavasti. 

Itselle osui just sellainen tilanne, jossa mies teki klassisen tikusta asiaa -lähestymisen. Kysyi jotain aika itsestään selvää asiaa lähiympäristöstä, josta oli sitten luonteva jatkaa keskustelua. 

Vierailija
117/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sulle ei nyt millään mene läpi, että vaikka SINÄ tykkäät istua baareissa, niin kaikki eivät. En vaan tykkää istua paikassa jossa on paljon meteliä, vieraita ihmisiä, ja iso osa niistä on enemmän tai vähemmän humalassa. Oli se paikka sitten brandatty miten tahansa. Mulle nämä on ihan kidutusta, toisin kuin sinä selvästi nautit niissä käymisestä. Sulle se tekee järkeä etsiä miestä joka myös nauttii niistä, mulle ei. "

Niin mutta oletko sinä se sama, joka täällä huutaa että mistään ei löydy kumppania ja kaikki yritykset on olleet prseestä ja elämä turhaa kun ei ole ihmisiä, joihin tutustua? Et varmaan juttelisi täällä, jos olisi jo omin avuin löytänyt sen harrastuksen tai aktiviteetin, jonka parissa tutustuu ihmisiin. Toki jos olet esim. 60 ja siitä ylöspäin, tilanne on ihan eri kuin meillä alle 40-vuotiailla. 

Ihan ok ajatus, mutta toi 60+ ei pidä paikkaansa. Tuossa naapurin 65 ympärillä pörrää kaikenikäistä.

Vierailija
118/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hyvännäköinen ihminen tekee profiilin tommoselle saitille,

Eli ei kannata laitaa sitä parhaimman näköistä kuvaa tinderiin.

Vierailija
119/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hyvännä

Eli ei kannata laitaa sitä parhaimman näköistä kuvaa tinderiin.

Hyppäsit aika outoon johtopäätökseen.

Päinvastoin, kyllä minä ainakin nimenomaan laittaisin niin hyvät kuvat itsestäni, kuin vaan mitenkään ikinä mahdollista. Mitä paremmalta siellä näytät, sitä enemmän vaihtoehtoja sinulla siellä palvelussa on. 

Vierailija
120/158 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen että saat edes vastauksia. Itse saan naisilta hyvin harvoin vastauksia kun naiset ilmeisesti vain keräilee matchejä ilman aikomustakaan saada mitään aikaan. Ja ne naiset jotka vastailee että niiden kassa saa jonkinlaisen keskustelun aikaiseksi niin niistä keskusteluista huomaa että ne juttelee hyvin monen miehen kanssa saman aikaisesti kun tulee vastauksia että johan minä sanoin vaikka en aikaisemmin ole semmosta kysynyt ja vastailee semmoisiin kysymyksiin mitä en ole edes kysynyt mutta ilmeisesti joku toinen mies on kysynyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi