Tinder alkaa syödä mieltä
Olen kesän ajan ollut Tinderissä, ja alan olla todella väsynyt. Miten te muut jaksatte suhtautua jatkuviin pettymyksiin? Ihmiset valehtelevat, huijaavat, käyttävät hyväksi, häipyvät Tuntuu oudolta ja kohtuuttomalta käytökseltä. Itse yritän pitää mielen kasassa, etten muutu samanlaiseksi, mutta pakko myöntää, että se vaatii työtä ja tahdonvoimaa. Olen kuitenkin muuttunut aiemmin melko luottavaisesta varautuneeksi, ja huomaan, että viesteissä jo se, että kerron, että minua on yritetty huijata ja muut ihmiset ovat olleet epärehellisiä minua kohtaan, saa viestittelykumppanit takajaloilleen ja asia näyttää kaatuvan minun niskaani. Enkä siis syytä tässä vaiheessa ketään mistään enkä tuo esille varautuneisuuttani, mutta vastaan jos kysytään.
Kommentit (158)
Kuulostaa kyllä nyt ihan omalta vialtasi. Kaikki tietää, että mistään tinderistä löydy ketään kunnollista. Menit sinne kuitenkin.
"Oikeasti ihmiset - eläkää! Käykää kaljalla, kahvilla, tapahtumissa, töissä, jumpassa, vapaaehtoistöissä ja kehittäkää elämäänne sellaiseen suuntaan jossa uusia ihmisiä voi tavata".
Tällaiset neuvot sopii vain ns keskimääräisille normi ihmisille, ja heillekin ne ovat turhia koska he tekevät jo noita asioita.
Kuten ap, minäkään en käytä alkoholia joten kaikki kaljalat, baarit jne on poissa laskuista.
Kahvilla käyn julkisella paikalla lähes viikottain, en ymmärrä miten sieltä muka löytäisi seuraa. Ei kahviloissa edes useimmiten ole yksin siellä istuvia miehiä, ja jos olisikin, niin en minä kenestäkään pelkän ulkonäön johdosta tiedä olisiko hän edes sinkku, saatika minulle yhteensopiva.
Jumpissa kävin vuosia, siellä käy 99% naisia ja harvat miehet tulee vaimon kanssa. Salilla olen käynyt 20 vuotta enkä koskaan ole tutustunut siellä keneenkään. Ei siellä muut kävijät usein edes katso päin, jos niitä vaikka meinaisi tervehtiä!
Lähin työkaveri asuu 500km päässä, teen työt etänä, ja sitäpaitsi kaikki taitaa olla varattuja sen mitä tiedän.
Tapahtumat pyörii lähes aina alkoholin ympärillä, en pidä live musiikista enkä ole uskovainen. En ylipäänsä pidä ihmislaumoista enkä nauti tapahtumista.
Ei ole sellaisia organisaatioita lähimaillakaan joita haluaisin vapaaehtoistyöllä tukea.
Tässä iässä tiedän jo mistä pidän. Käyn paljon museoissa, kävelyllä, ja liikun itsekseni. Matkustelen kaupunkikohteisiin. Ei näissä tapaa ihmisiä, enkä näe järkeä siinä että alkaisin tehdä asioita joista en tykkää tai joita inhoan, siellähän vain tapaisin ihmisiä joilla on harrastuksia joista en itse pidä.
Siksi sovellukset on ainoa keino edes teoriassa tavata ketään, mutta se on just tuota tauhkaa mistä ap kertoo. Botteja, valehtelijoita, pelkän seksin etsijöitä, täysin keskusteluun kykenemättömiä, ja paljon jopa pelottavia ja uhkaavia tyyppejä. Ei todellakaan ole mikään karkkikauppa naiselle joka etsii oikeaa ihmissuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
En ollut Tinderissä mutta toisessa vastaavassa, jonka piti olla vielä vähän syvällisempi, kun sai vastata kaikenlaisiin kysymyksiin match-prosentin ennakoimiseksi ja oli pitkät kuvaukset. Niitä luki oikein ilokseen, monet miehet osasi kirjoittaa tosi hyvin kun sai vähän sysäystä siihen sivustolta.
Korona-aikaan siellä olikin paljon porukkaa. Kävin, tulin takaisin hetkeksti vuoden päästä ja vielä kahden ja samoja siellä pyöri. Jopa samoja, kun aikanaan jossain tyyliin suomi24:ssä tällä paikkakunnalla.
Omat kokemukset on lähinnä, että algoritmi meni pieleen jo alussa. Sivusto syötti niitä samoja komeita playereitä kuin kaikille muillekin ja ne sitten joko ei vastaa viesteihin, ei itse kirjoita, haluaa vain seksiä tai osoittautuu vähemmän komeiksi ja turhankin harvan makuun oleviksi.
Hyviä miehiäkin oli, mutta kun kaikki energia meni niihin sivuston syöttämiin kaikkia treffaileviin pelimiehiin, en tajunnut enk
Kannattaa huomioida, että komeat miehet saavat niin paljon viestejä, että he eivät voi mitenkään viestitellä kaikkien heille viestiä lähettäneiden naisten kanssa.
Eli ei ne kaikki komeat välttämättä ole ns. playereita, heillä ei vaan ole aikaa viestitellä kymmenien naisten kanssa samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kesä on täynnä tapahtumia, vaikka joka viikolle jotain, ja silti ihmiset istuvat kotona pläräämässä jotain tinderiä. Miksi te ette mene tapahtumiin tapaamaan ihmisiä ihan livenä?
Jos ikää on päälle 30, niin näissä tapahtumissa valtaosa alkaa olla varattuja. Ja ikäjakaumakin "aikuisten tapahtumissa" on aika laaja toisin kuin "nuorisotapahtumissa". Se, että sattuisi niistä muutamasta sinkusta löytymään pari lienee vielä epätodennäköisempää kuin Tinderissä.
Juuri näin. Mistä voisin tietää vieraiden ihmisten parisuhdestatuksen julkisella paikalla? Minun on helppo jutella vieraiden ihmisten kanssa, mutta iskutaitoja minulla ei ole. Olisi tosi kiusallista alkaa flirttailla varatun ihmisen kanssa. En käytä al
Jos ei ole sitä seuruetta valmiina, niin todellakin ainoa tapa "mennä baariin" olisi mennä sinne yksin istumaan ja siemailemaan sitten jotain limua. Kuten sanoit, siitä tulee tosi outo vaikutelma ja sunkin mielestä vain maksulliset naiset tekee niin. Ei siis todellakaan mikään realistinen tapa alkoholia juomattomalle naiselle löytää (alkoholia juomaton) kumppani. Enintään joku juoppo tulee kysymään paljon maksaa...
Se baarissa käyminen ei tarkoita, että pitäisi juoda alkoholia, vaan että käy istuskelemassa jossain ilta-aikaan. Silloin ihmiset on vapaalla ja rentona, toisin kuin vaikka keskellä päivää lounaalla. Voi aloittaa varovastikin, ottaa vaikka kirjan mukaan tai menee kun on jokin urheilupeli, ja istuskelee yhden alkoholittoman oluen tai limsan ajan ja sitten lähtee kotiin. Korttelikapakoissa on usein rento meininki ja ihmisiä keskellä viikkoakin. Ei baareissa käyminen tarkoita vain sitä, että siellä pitää olla 02.30 jumalattomassa tuiterissa diskojumputuksen keskellä.
Minä ja mieheni löysimme toisemme tinderistä, että kyllä sieltä hyviäkin tyyppejä löytyy.
Yhdessä ollaan oltu nyt reilu vuosi ja asutaan jo yhdessä. Yhteiselo sujuu hyvin, molemmat tekevät kotitöitä ja mitään riitoja ei ole ollut. Elämä on leppoisaa ja rauhallista... Me ei kirjoiteltu tinderissä kuin pari päivää, tavattiin kasvokkain nopeasti ja ekat treffit oli kävelylenkki mun koiran kanssa.
Mun neuvo, ole avoimin mielin ja tavatkaa nopeasti ja useammin kuin kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupea uskovaiseksi. Esim seurakunnissa on paljon sinkkuja (naisia lähinnä sekä kyllä myös nuorempia miehiä). Joissakin myös järjestetään vanhemmille sinkuille illanistujaisia ym toimintaa, joissa voi tutustua muihin ihmisiin.
Missä järjestetään vanhemmille ikäluokille sinkkutapahtumia?
Noihin kirkon järjestämiin sinkkutapahtumiin kannattaa myös sinkkuvanhempien mennä iästä riippumatta.
Entä jos on ateisti jonka mielestä uskonnot ovat kaiken pahan alku ja juuri? Käykö niissä paljonkin ateistimiehiä?
Ja voin sanoa, että maksulliset ei Suomessa istu kuin sellaisissa paikoissa päivystämässä, mihin harvalla täällä on varaa tai missä kukaan ei kävisi joka tapauksessa muutenkaan. Kannattaa selailla kotikaupungin tai läheisen ison kaupungin tarjontaa, nykyään on kaikenlaisia teemapaikkoja, pelibaareja, urheilubaareja, arkkitehtonisesti hauskoja kahvila-baareja, korttelikapakoita, jne. Toki yleensä vain isommissa kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupea uskovaiseksi. Esim seurakunnissa on paljon sinkkuja (naisia lähinnä sekä kyllä myös nuorempia miehiä). Joissakin myös järjestetään vanhemmille sinkuille illanistujaisia ym toimintaa, joissa voi tutustua muihin ihmisiin.
Noihin kirkon järjestämiin sinkkutapahtumiin kannattaa myös sinkkuvanhempien mennä iästä riippumatta.
Siellä mahtaa olla jäykkää, kirjakielellä puhuvaa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Se baarissa käyminen ei tarkoita, että pitäisi juoda alkoholia, vaan että käy istuskelemassa jossain ilta-aikaan. Silloin ihmiset on vapaalla ja rentona, toisin kuin vaikka keskellä päivää lounaalla. Voi aloittaa varovastikin, ottaa vaikka kirjan mukaan tai menee kun on jokin urheilupeli, ja istuskelee yhden alkoholittoman oluen tai limsan ajan ja sitten lähtee kotiin. Korttelikapakoissa on usein rento meininki ja ihmisiä keskellä viikkoakin. Ei baareissa käyminen tarkoita vain sitä, että siellä pitää olla 02.30 jumalattomassa tuiterissa diskojumputuksen keskellä.
Olen käynyt muutaman kerran, oli todella epämiellyttävää istua siellä metelissä humalaisten keskellä. Minusta ihan valheellistakin esittää jotain mitä en ole - jos löytäisin sieltä baareissa juoksevan miehen, niin mitähän se tykkäisi kun sanoisikin että mä muutes oikeasti vihaan baareja, en tule sinne enää ikinä sun kanssa enkä oikeastaan arvosta että sinäkään käyt siellä juopottelemassa. Sehän olisi typerää catfishaamista! Ja aika hakuammuntaa olisi olettaa löytävänsä sieltä baarista joku mies, joka hänkin oikeasti inhoaa baarielämää.
"Kannattaa huomioida, että komeat miehet saavat niin paljon viestejä, että he eivät voi mitenkään viestitellä kaikkien heille viestiä lähettäneiden naisten kanssa.
Eli ei ne kaikki komeat välttämättä ole ns. playereita, heillä ei vaan ole aikaa viestitellä kymmenien naisten kanssa samaan aikaan. "
Sen verran monen komean miehen kanssa kuitenkin viestittelin ja kävin treffeillä, että tuosta ei ole kyse. Toki jättävät varmaan vastaamatta vähemmän viehättäville. Algoritmi nostaa niitä sopivaksi jokaiselle, koska ne myös vastailee ja käy treffeillä mutta ei kuitenkaan pariudu ja poistu sieltä. Naisille tulee harha, että tällaisia voi jahdata ja miehille harha, että kaikki jahtaa heitä. Sama kuin kauniilla naisilla. Suurin osa naisista ja miehistä ei tämän takia edes löydä toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä mahtaa olla jäykkää, kirjakielellä puhuvaa porukkaa.
Yhäreille sopivaa porukkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt muutaman kerran, oli todella epämiellyttävää istua siellä metelissä humalaisten keskellä. Minusta ihan valheellistakin esittää jotain mitä en ole - jos löytäisin sieltä baareissa juoksevan miehen, niin mitähän se tykkäisi kun sanoisikin että mä muutes oikeasti vihaan baareja, en tule sinne enää ikinä sun kanssa enkä oikeastaan arvosta että sinäkään käyt siellä juopottelemassa. Sehän olisi typerää catfishaamista! Ja aika hakuammuntaa olisi olettaa löytävänsä sieltä baarista joku mies, joka hänkin oikeasti inhoaa baarielämää.
Millaisessa baarissa oikein kävit ja mihin aikaan? Esim. täällä Turussa jos menet keskiviikkoa-lauantai välillä 17-20 välillä yksille keskustassa, on usein liikkeellä monenlaista porukkaa, taustamusiikki kevyttä, tunnelma rento, ei tuollaista löydy kuin pahimmista tinaamispaikoista.
Vierailija kirjoitti:
Ja voin sanoa, että maksulliset ei Suomessa istu kuin sellaisissa paikoissa päivystämässä, mihin harvalla täällä on varaa tai missä kukaan ei kävisi joka tapauksessa muutenkaan. Kannattaa selailla kotikaupungin tai läheisen ison kaupungin tarjontaa, nykyään on kaikenlaisia teemapaikkoja, pelibaareja, urheilubaareja, arkkitehtonisesti hauskoja kahvila-baareja, korttelikapakoita, jne. Toki yleensä vain isommissa kaupungeissa.
Sulle ei nyt millään mene läpi, että vaikka SINÄ tykkäät istua baareissa, niin kaikki eivät. En vaan tykkää istua paikassa jossa on paljon meteliä, vieraita ihmisiä, ja iso osa niistä on enemmän tai vähemmän humalassa. Oli se paikka sitten brandatty miten tahansa. Mulle nämä on ihan kidutusta, toisin kuin sinä selvästi nautit niissä käymisestä. Sulle se tekee järkeä etsiä miestä joka myös nauttii niistä, mulle ei.
"Sulle ei nyt millään mene läpi, että vaikka SINÄ tykkäät istua baareissa, niin kaikki eivät. En vaan tykkää istua paikassa jossa on paljon meteliä, vieraita ihmisiä, ja iso osa niistä on enemmän tai vähemmän humalassa. Oli se paikka sitten brandatty miten tahansa. Mulle nämä on ihan kidutusta, toisin kuin sinä selvästi nautit niissä käymisestä. Sulle se tekee järkeä etsiä miestä joka myös nauttii niistä, mulle ei. "
Niin mutta oletko sinä se sama, joka täällä huutaa että mistään ei löydy kumppania ja kaikki yritykset on olleet prseestä ja elämä turhaa kun ei ole ihmisiä, joihin tutustua? Et varmaan juttelisi täällä, jos olisi jo omin avuin löytänyt sen harrastuksen tai aktiviteetin, jonka parissa tutustuu ihmisiin. Toki jos olet esim. 60 ja siitä ylöspäin, tilanne on ihan eri kuin meillä alle 40-vuotiailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt muutaman kerran, oli todella epämiellyttävää istua siellä metelissä humalaisten keskellä. Minusta ihan valheellistakin esittää jotain mitä en ole - jos löytäisin sieltä baareissa juoksevan miehen, niin mitähän se tykkäisi kun sanois
Ihan arkipäivinä 17 maissa töiden jälkeen, ns vähän paremmissa/hienommissa paikoissa. Ihan samalla lailla niihin ihmiset tulee 99% juomaan alkoholia, ja humalassa jo pelkkä puhevolyymi nousee huutolukemiin. Saati sitten jos paikassa on jotain pelejä tai katsotaan pelejä, tai livemusiikkia.
Tämä on just sitä sun "rentoa menoa" mistä sinä pidät, minä vihaan.
Vaikka fb on mennyt monin tavoin kauheaksi, suosittelisin kokeilemaan Facebook datingia Tinderin sijaan. Ihmiset on siellä siivompia, koska siellä näkee, onko kaverin kaveri (todella monella jokin linkki on, toki riippuu kontaktimäärästäsi) ja pahimmat huitojat eivät kehtaa tämän vuoksi huidella...tai ainakaan heitä ei ole yhtä paljon. Vähän siis samaan tapaan kuin jos palstalla on pakko kirjoittaa omalla nimellä, ei nimimerkin suojista.
Vierailija kirjoitti:
"Sulle ei nyt millään mene läpi, että vaikka SINÄ tykkäät istua baareissa, niin kaikki eivät. En vaan tykkää istua paikassa jossa on paljon meteliä, vieraita ihmisiä, ja iso osa niistä on enemmän tai vähemmän humalassa. Oli se paikka sitten brandatty miten tahansa. Mulle nämä on ihan kidutusta, toisin kuin sinä selvästi nautit niissä käymisestä. Sulle se tekee järkeä etsiä miestä joka myös nauttii niistä, mulle ei. "
Niin mutta oletko sinä se sama, joka täällä huutaa että mistään ei löydy kumppania ja kaikki yritykset on olleet prseestä ja elämä turhaa kun ei ole ihmisiä, joihin tutustua? Et varmaan juttelisi täällä, jos olisi jo omin avuin löytänyt sen harrastuksen tai aktiviteetin, jonka parissa tutustuu ihmisiin. Toki jos olet esim. 60 ja siitä ylöspäin, tilanne on ihan eri kuin meillä alle 40-vuotiailla.
Olen 45. En tarvitse ketään käskemään minua tekemään asioita joista en pidä, löytääkseni kumppanin joka harrastaa asioita joista en pidä. Olen kertonut omat kokemukseni perusteluna sille, miksi joillekin ne sovellukset ovat ainoa vaihtoehto edes teoriassa löytää seuraa. Jep, tyhjää sieltäkin jää käteen, mutta ainakin yritykset voi rehellisesti ja ilman juoksemista paikoissa joissa ei haluaisi millään olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt muutaman kerran, oli todella epämiellyttävää istua siellä metelissä humalaisten keskellä. Minusta ihan valheellistakin esittää jotain mitä en ole - jos löytäisin sieltä baareissa juoksevan miehen, niin mitähän se tykkäisi kun sanoisikin että mä muutes oikeasti vihaan baareja, en tu
Nyt alat täti kunnolla tentuttaan ja otat baarista tentuttavan miehen niin voitte kummatkin yhdessä tentuttaa.
No en tykkää tuijottaa vastaantulijoita.