Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillakin on hirveä pätemisen tarve parisuhteessa?

Vierailija
21.09.2025 |

Siis että ei nähdä sitä kumppania tasa-arvoisena, vaan ajatellaan että toinen on jotenkin huonompi, tyhmempi jne. Miksi kukaan edes haluaa suhteeseen henkilön kanssa jota ei pidä itsensä veroisena? 

Itsellä on naisena tullut tällaisia pätijämiehiä vastaan. Nyt olen pohtinut, voisiko itseä nuorempi mies olla hyvä vaihtoehto. Ehkä niillä ei ole niin kovaa pätemisen tarvetta?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein miehiä? Ei kysyttävää.

Vierailija
2/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai nainenkin voi olla jyrääjä suhteessa, mutta itsellä nyt sattuu olemaan miehistä kokemusta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa jonkun esimerkin ap?

Vierailija
4/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäähän se jo toinen on tosi yksinkertainen. Olen nainen. Kärsivällisyys ei riitä.

Vierailija
5/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai nainenkin voi olla jyrääjä suhteessa, mutta itsellä nyt sattuu olemaan miehistä kokemusta.

ap

Niin. Monista miehistä.

Vierailija
6/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttäähän se jo toinen on tosi yksinkertainen. Olen nainen. Kärsivällisyys ei riitä.

Miksi seurustelet henkilön kanssa joka on mielestäsi yksinkertainen?

Vierailija
7/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin. Monista miehistä.

Ja ongelma oli?

Vierailija
8/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti todella fiksu, niin viimeinen asia, mitä haluaisi tehdä on päteä suhteessa muihin ihmisiin. Mieluummin juuri jotain päinvastaista.

Vierailija
9/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauras ego, heikko itsetunto. Tämmöisiä on aivan liikaa, menisivät terapiaan sen sijaan että etsivät parisuhteesta korjausta alemmuuskompleksiinsa. Luoja mitä reppanoita sitä tulikin vastaan ennen kuin tavattiin mieheni kanssa

Vierailija
10/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluukin, että miksi ihmeessä menet suhteeseen mielestäsi tosi yksinkertaisen kanssa? Joku halu pomottaa toista?

ap

Vierailija
11/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko sitä miehille tyypillistä sudenkuoppaa? Sitä jossa nainen marmattaa ja pähkäilee ääneen aikansa? Mutta siis naisella on vain tarve marmattaa ääneen, jota mies ei aina muista. Mies taas on se ratkaisukeskeinen sukupuoli, ja helposti erehtyy kommentoimaan naisen marmatusta jollakin konkreettisella ongelmanratkaisuvaihtoehdolla. Siitäkös sitten riemu repeää. Nainen saa järkyttävän raivokohtauksen, että pitääkö mies häntä täytenä IDIOOTTINA JA TYHMÄNÄ???? Että jos minä haluan neuvoja niin minä KYSYN NIITÄ ERIKSEEN ja voit pitää turpasi kiinni BESSERWISSER. Miehenä on kiusallista istua ihan vaan hiljaa ja vaikuttaa umpityhmältä ja välinpitämättömältä toisen ongelmaa kohtaan, mutta se ja juuri se on se oikea lähestymiskulma. Tässä moni mies, minä itsekin, tekee virheen. 

Vierailija
12/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle kohdalle osunut joitakin. Tapasin yhden ranskalaismiehen, jolla oli kamala tarve päteä. Sellainen mansplainingin final boss. Pysäytti elokuvat kertoakseen mitä juuri tapahtui, jos en vaikka ymmärtänyt.... Kertoi, miten ihmisiä huijataan kun mäkkärin sundaet oli oikeasti kaikki vaniljaa - niihin vain lisättiin eri makuja. Esim mansikkapehmis olikin vaniljapehmistä mansikkakastikkeella. Voitteko kuvitella? :o Samaten punk-bändit huijaa soittamalla vain muutamaa sointua. Oli siis myös jonkinlainen musiikkielitist, kun eihän tavallinen musiikin ystävä tuollaista suurta petosta olisi ikinä huomannut.

Vielä vuosienkin jälkeen olen vielä hieman hämilläni koko tyypistä.

Vierailija
13/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko sitä miehille tyypillistä sudenkuoppaa? Sitä jossa nainen marmattaa ja pähkäilee ääneen aikansa? Mutta siis naisella on vain tarve marmattaa ääneen, jota mies ei aina muista. Mies taas on se ratkaisukeskeinen sukupuoli, ja helposti erehtyy kommentoimaan naisen marmatusta jollakin konkreettisella ongelmanratkaisuvaihtoehdolla. Siitäkös sitten riemu repeää. Nainen saa järkyttävän raivokohtauksen, että pitääkö mies häntä täytenä IDIOOTTINA JA TYHMÄNÄ???? Että jos minä haluan neuvoja niin minä KYSYN NIITÄ ERIKSEEN ja voit pitää turpasi kiinni BESSERWISSER. Miehenä on kiusallista istua ihan vaan hiljaa ja vaikuttaa umpityhmältä ja välinpitämättömältä toisen ongelmaa kohtaan, mutta se ja juuri se on se oikea lähestymiskulma. Tässä moni mies, minä itsekin, tekee virheen. 

Mistä nainen siis marmattaa?

Vierailija
14/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He pyrkivät ottaamaan sinuun dominanssin, tuolla tavalla miehet rakentavat keskinäisen hierarkiansa. Kukkoilemalla. Nykymiehet ovat sillä tavalla tärähtäneitä, etteivät enää tunnista naista, vaan pyrkivät dominoimaan tätäkin niin kuin muita miehiä. Eivät tunnista naisen seksuaalisuutta ja erityisyyttä sosiaalisessa suhteessa. Haluavat jopa URHEILLA naisen kanssa, ihan kuin tämä olisi joku miehen mieskaveri. Vaikka urheilu on vaan sitä kukkoilua, millä mitataan kuka on kovempi koiras

Itse en edes anna kontaktia tällaiseen mieheen, joka ei erota miehen ja naisen eroa. En ole homomies. Eivätkä nuo ongelmat lopu pätemiseen ja kukkoiluun vaan tämä vaatii myös 50/50 panosta ja yrittää hoitaa lastakin homoseksuaalisesti, eikä elätä vaimoaan kuten kuuluu. Pelkkää probleemaa tällainen mies.

Vierailija
15/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nainen siis marmattaa?

Ihan mistä tahansa, maan ja taivaan väliltä. Vaikka että "Onkohan mun autossa ollenkaan oikeat rengaspaineet ja milloin se huoltokin on että ne siellä voi sitten tarkistaa kun niillä on se tieto ja semmoinen vehje siihen" Niin vastaapa tuohon, että "Voidaan koukata bensiksen kautta niin katotaan yhdessä"? Jumalauta mikä maailmansota nousee, että "Pidäksä mua niin idioottina etten osaa tarkistaa niitä itse?" No, ei kun mä vaan ajattelin..... "Kuule pidä vaan huoli omista asioistasi".

Vierailija
16/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalle kohdalle osunut joitakin. Tapasin yhden ranskalaismiehen, jolla oli kamala tarve päteä. Sellainen mansplainingin final boss. Pysäytti elokuvat kertoakseen mitä juuri tapahtui, jos en vaikka ymmärtänyt.... Kertoi, miten ihmisiä huijataan kun mäkkärin sundaet oli oikeasti kaikki vaniljaa - niihin vain lisättiin eri makuja. Esim mansikkapehmis olikin vaniljapehmistä mansikkakastikkeella. Voitteko kuvitella? :o Samaten punk-bändit huijaa soittamalla vain muutamaa sointua. Oli siis myös jonkinlainen musiikkielitist, kun eihän tavallinen musiikin ystävä tuollaista suurta petosta olisi ikinä huomannut.

Vielä vuosienkin jälkeen olen vielä hieman hämilläni koko tyypistä.

Aika moni mies on tällainen, kaipa se on jotain naiskontaktien puutetta. Varsinkin vanhmmat miehet. Pelkkää kukkoilua. Yleensä nämä paljastavat karvansa ja sulkansa hyvin nopeasti kun on vähän aikaa hissukseen ja hymyilee, sieltä se papatus ja rääkyminen alkaa. MÖÖÖH MÖÖÖH MNÄ OLEN TÄMÄN HUONEEN VIISAIN MÖÖÖH MÖÖÖH. Joskus kuuntelin kahvilassa kun joku 60v selkeästi insinööri piti tällaista monologia seurueelleen. Kaksi naista istuivat somasti vierekkäin ja toinen mies katseli. Outo tilanne. MÖÖÖH MÖÖÖH MINÄ PÄDEN TÄSSÄ HUONEESSA t insinööri-pappa

Vierailija
17/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet nyt haluaa, että nainen on se "heikompi astia". Valittavat sitten siitä, jos nainen sellainen on, mutta vielä enemmän valittavat jos ei ole, jolloin naisessa on liikaa "maskuliinia energiaa". Jotkut miehet nyt vaan on hankalia. Oma ei onneksi ole.

Vierailija
18/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet nyt haluaa, että nainen on se "heikompi astia". Valittavat sitten siitä, jos nainen sellainen on, mutta vielä enemmän valittavat jos ei ole, jolloin naisessa on liikaa "maskuliinia energiaa". Jotkut miehet nyt vaan on hankalia. Oma ei onneksi ole.

Niin klassisesti miehet sanovat pitävänsä älykkäistä naisista, mutta tutkitusti älykkäät naiset jäävät todennäköisemmin yksin. He siis pitävät maskuliinisista naisista, kunhan nainen ei ole vahvempi/pätevämpi/älykkäämpi kuin he.

Ja tutkittu juttu sekin, että miehillä on sosiaalinen tapa suurennella saavutuksiaan ja naisilla pienennellä. Siis miettikää tuota, että naisilla on niin sisäänrakennettu ja primitiivinen ymmärrys siitä, että pitää näyttää pieneltä tai tulee turpaan, että se on biologiassamme. Vähän sama kuin vauvat pelkäävät ja vihaavat miehiä. Vuosimiljardien muisti siitä, että mies on tappaja.

Vierailija
19/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisemmin tämä liittyy siihen, että kantaa vaginaa

Vierailija
20/31 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mistä tahansa, maan ja taivaan väliltä. Vaikka että "Onkohan mun autossa ollenkaan oikeat rengaspaineet ja milloin se huoltokin on että ne siellä voi sitten tarkistaa kun niillä on se tieto ja semmoinen vehje siihen" Niin vastaapa tuohon, että "Voidaan koukata bensiksen kautta niin katotaan yhdessä"? Jumalauta mikä maailmansota nousee, että "Pidäksä mua niin idioottina etten osaa tarkistaa niitä itse?" No, ei kun mä vaan ajattelin..... "Kuule pidä vaan huoli omista asioistasi".

No minä en tarkoita tuollaista, ei tuossa mielestäni ole mitään ihmeellistä jos avuliaasti sanoo että voidaan tarkastaa asia bensiksellä, jos nainen ei kerran itse asiaa ole hoksannut siellä tarkistaa. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän