Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta eri Kelaetuutta sinä nautit?

Vierailija
21.09.2025 |

Ja mitä ne ovat? Itselläni on yhdestä lääkkeestä kelakorvaus.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain lapsilisät.  Ja joskus lääkkeistä alennusta.

Synnytys ollut sulle puoli-ilmaista, neuvola ilmainen. Lapsen terveyden-/hammashuolto ei maksa julkisella puolella mitään 18 ikävuoteen asti. Laboratoriotutkimukset eivät maksa, olet saanut sairauspäiviltä palkkaa, äitiyspäivärahaa, mahdollisesti muita lisiä äitiysloman ajalta, ilmaiset rokotukset, äitiyspakkauksen, ... lista on aika loputon. 

Vierailija
62/74 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä en mitään, mutta olen saanut joskus:

Lapsilisää

opintotukea ja asumislisää

toimeentulotukea 1-3 kk

äitiysavustuksen

äitiyspäivärahaa 

kodinhoidon tukea

asumistukea

yksinhuoltajakorotuksen

elatustukea

psykoterapia tuki 3v

lääkekorvauksia

harkinnanvaraista toimeentulotukea

sairauspäivärahaa

Ihan kamalaa luettavaa tuo lista 😕

Veroja maksetaan juuri sen vuoksi, ja helvetisti maksetaankin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Ilmeisesti jos joutuisin syömään antibioottikuurin, saisin siitä jonkun roposen Kela-etuutta. Lapsilisiä ja äitiyspäivärahaa olen aikoinaan saanut.

Mitään säännöllistä lääkitystä ei ole ja teen sen eteen paljon töitä joka päivä palkkatyöni ohessa. Pidän terveydestäni erittäin hyvää huolta, syömällä ravintorikasta, itsevalmistettua ja osin -kasvatettua ruokaa. Liikkumalla monipuolisesti ja tarkastamalla labrakokein parin vuoden välein arvot.

Olen siis teille muille veronmaksajille kannattava kansalainen. En syö veroeurojamme kuormasta, vaan niillä voidaan kustantaa koulutusta, terveydenhoitoa, infraa jne.

Minusta yhteiskunnan pitäisi palkita jotenkin ihmisiä, jotka hoitavat asiansa ja itsensä. Sen sijaan että täällä hyysätään laiskuutta.

En halua syyllistää heitä, joilla on esim. joku vahvasti perinnöllinen, geeneihin liittyvä sairaus tai vamma tms. He tarvitsevakin yhteiskunnan avun.

Ihan turhaan sinä tulet tänne saarnaamaan aikuisille ihmisille. Ja sulle tiedoksi, että ne sun labrakokeet on maksullisia yhteiskunnalle. Kukaan ei sairauksiaan tilaa eikä toivo ja jokainen meistä maksaa veroja Ihan suhteettoman paljon, joten kyllä niillä on ihan oikeutettuakin saada palveluja kun sen aika tulee. Woltista voi tilata muutakin kuin eineksiä, itse tilaan sen kautta kaikki ruokakaupan ostokset 2krt/kk koska haluan saada helpotusta arkeen. Millä tavoin yhteiskuntaa auttaa se, että ihmiset lakkaa ostamasta palveluja?

Vierailija
64/74 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Miten niitä saisi? Olen melko matalapalkkaisessa työssä, velkaisessa omistuasunnossa asuva yksineläjä, lapsi jo opiskeleva aikuinen. En olebikinä saanut kuin lapsilisän. Haluan myösvtukia, kun useat saavat monia päällekkäisiäkin tukia. Vituttaa maksaa vain veroja, aina.

Esim. aina kun käyt lääkärissä. Lääkärin määräämä burana on halvempaa kuin käsikauppatavarana ostettu.

No ei välttämättä kun apteekki veloittaa asiakasta siitä reseptistäkin.

Vierailija
65/74 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela on Jumala. Se tietää meistä kaiken ja näkee kaiken. Siltä ei voi päästä karkuun. 

Vierailija
66/74 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakasta kelaa!!!

Vierailija
67/74 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela on Jumala. Se tietää meistä kaiken ja näkee kaiken. Siltä ei voi päästä karkuun. 

Kelan valtakunta on mA mU jEn kaltainen. Kukaan ei voi päästä sinne muuten kuin kelan asiantuntijalääkärin kautta.

Vierailija
68/74 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Miten niitä saisi? Olen melko matalapalkkaisessa työssä, velkaisessa omistuasunnossa asuva yksineläjä, lapsi jo opiskeleva aikuinen. En olebikinä saanut kuin lapsilisän. Haluan myösvtukia, kun useat saavat monia päällekkäisiäkin tukia. Vituttaa maksaa vain veroja, aina.

Kysy Kelalta tai katso netistä oletko oikeutettu johonkin tukeen. Jos myyt kämpän ja maksat velat pois niin voit vuokra-asuntoon saada asumistukea. Tosin se ei ole kovin suuri. Kyllä tukien saajatkin maksavat veroja, ainakin työttömyyskorvauksista lohkaistaan iso pala veroina. 

Vierailija
69/74 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. aina kun käyt lääkärissä. Lääkärin määräämä burana on halvempaa kuin käsikauppatavarana ostettu.

No ei välttämättä kun apteekki veloittaa asiakasta siitä reseptistäkin.

Millä tavalla apteekki rahastaa reseptistä? Ei kuiteissa mitään reseptilisää ole. Ja kannan kautta uusiminen ei maksa mitään.

Ja todellakin, moni vapaasti saatavilla oleva lääke on reseptillä merkittävästi halvempaa. Näin ainakin oman kokemukseni mukaan. 

Vierailija
70/74 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Ilmeisesti jos joutuisin syömään antibioottikuurin, saisin siitä jonkun roposen Kela-etuutta. Lapsilisiä ja äitiyspäivärahaa olen aikoinaan saanut.

Mitään säännöllistä lääkitystä ei ole ja teen sen eteen paljon töitä joka päivä, palkkatyöni ohessa. Pidän terveydestäni erittäin hyvää huolta, syömällä ravintorikasta, itsevalmistettua ja osin -kasvatettua ruokaa. Liikkumalla monipuolisesti ja tarkastamalla labrakokein parin vuoden välein arvot.

Olen siis teille muille veronmaksajille kannattava kansalainen. En syö veroeurojamme kuormasta, vaan niillä voidaan kustantaa koulutusta, terveydenhoitoa, infraa jne.

Minusta yhteiskunnan pitäisi palkita jotenkin ihmisiä, jotka hoitavat asiansa ja itsensä. Sen sijaan että täällä hyysätään laiskuutta.

En halua syyllistää heitä, joilla on esim. joku vahvasti perinnöllinen, geeneihin liittyvä sairaus, vamma tms. He tarvitsevakin yhteiskunnan avun.

Ihan turhaan sinä tulet tänne saarnaamaan aikuisille ihmisille. Ja sulle tiedoksi, että ne sun labrakokeet on maksullisia yhteiskunnalle. Kukaan ei sairauksiaan tilaa eikä toivo ja jokainen meistä maksaa veroja Ihan suhteettoman paljon, joten kyllä niillä on ihan oikeutettuakin saada palveluja kun sen aika tulee. Woltista voi tilata muutakin kuin eineksiä, itse tilaan sen kautta kaikki ruokakaupan ostokset 2krt/kk koska haluan saada helpotusta arkeen. Millä tavoin yhteiskuntaa auttaa se, että ihmiset lakkaa ostamasta palveluja?

Ihan itse kustannan labrakokeeni yksityisellä ja osa menee työterveydestä. Ymmärrän, että totuus satuttaa. Eikä minulla ole valittamista, energinen ja loistava olo, vaikka en ole enää nuori. Olen itse vastuussa itsestäni, ei yhteiskunta, kuten sinäkin.

Vierailija
71/74 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ Lapsilisä

+ Jos joskus lääkäri määrää jotain lääkkeitä

+ Kelan tukema psykoterapia erittäin traumaattisen lapsuuden vuoksi

Tienaamme puolison kanssa vuosittain paljon. Olen kiitollinen että mekin saamme ylläolevia asioita Kelan avustamana. Maksamme kuitenkin hirveästi veroja

Vierailija
72/74 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisää saan vielä muutaman kuukauden ajan, kunnes teini täyttää 17. 

Lääkekatto tuli äskettäin täyteen, joten se. 

Vierailija
73/74 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutamitamita sina kysya. Mina sada 30 eri tukia yhtensa 9000 kuusa. Siten sada 120 voucher kuusa. Joka voucher anta oikeus yksi kuksaus.

Vierailija
74/74 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeistä saan kelakorvauksen. Sitä ennen sain lapsistani lapsilisää, joka loppui viimeisenkin osalta 2009.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän