Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi

Vierailija
21.09.2025 |

Miehet koittakaa nyt vähän ryhdistäytyä!

Kommentit (1407)

Vierailija
1161/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten naiset selviää hengissä kun koko ajan niin uuvuttaa?

Jättämällä ne siat. Se on ihan paras keino.

Ja sillähän ne raskaat metatyöt vähenee, eikun.

Todellakin helpompi elää yksin kuin aikuisen kanssa, joka ei mitää tee. Lapset hoituu kyllä. Riippa on se ylimääräinen aikuislapsi.

Uuu, no elä yksin. Sinun yksinelämä ei ole keltään pois, päinvastoin. Sitä ihmettelen että miksi toitotat täällä kyvyttömyyttäsi parisuhteeseen.

Vierailija
1162/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeestihan ne vähenee, jos on siihen asti joutunut hoitamaan asioita myös miehen puolesta, esimerkiksi yhteydenpitoa miehen sukuun.

Niin ne väheni minun ex vaimolla kun uupui heti eron jälkeen. Nyt omat lapset kuormittavat häntä vain joka toinen viikonloppu. Minun mielestä valta osa naisista on aivan sekaisin omista kyvyistään. Huseraataan päättömänä ja mistään ei tule mitään muuta kuin kiukuttelua. Voimaantuneet naiset.

Sinä olet siis väsyttänyt valtaosan naisista? Vai mistä tiedät valtaosan naisten hyvinvoinnista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin helpompi elää yksin kuin aikuisen kanssa, joka ei mitää tee. Lapset hoituu kyllä. Riippa on se ylimääräinen aikuislapsi.

Sataprosenttisesti! Se puoliso, joka joko istuu nurkassa kuin huonekalu tai on vaatimassa jotain kuten isoa ruoka-annosta tai seksiä. Tuo talouteen joko pelkkää rahaa tai ei edes sitä.

Ai että olo kevenee, kun sellaisesta pääsee.

Ja varmasti se voi joskus olla nainenkin se riippakivi. Täällä puhutaan vain, että  mitkä roolit ovat YLEISIMMIN.

Vierailija
1164/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies syö omia ruokiaan, pääsääntöisesti makkaraa ja eineksiä, koska minä haluan että lapset syövät terveellistä ja monipuolista ruokaa. Ja itse myös haluan elää ja syödä terveellisesti. Mies saa mun puolesta sairastuttaa itsensä epäterveellisellä sapuskallaan, se ei ole minun ongelmani. Lasten hyvinvointi sen sijaan on minun vastuullani niin kauan kuin he ovat lapsia. 

Upea rakkaustarina.

Eikö olekin? Mies ei halua syödä sellaista ruokaa, jota vaimo tekee, joten hän syö sellaista mistä itse tykkää. Vai miten sinä tuon järjestäisit? Rupeaako vaimo tekemään koko perheelle epäterveellistä ruokaa, joka on varsinkin kasvaville lapsille haitallista? Vai pakottaako hän miehen syömään terveellisesti? Miten se sitten edes tapahtuisi. Kome

Joo. Ota vastuuta omista päätöksistäsi.

Vierailija
1165/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeestihan ne vähenee, jos on siihen asti joutunut hoitamaan asioita myös miehen puolesta, esimerkiksi yhteydenpitoa miehen sukuun.

Niin ne väheni minun ex vaimolla kun uupui heti eron jälkeen. Nyt omat lapset kuormittavat häntä vain joka toinen viikonloppu. Minun mielestä valta osa naisista on aivan sekaisin omista kyvyistään. Huseraataan päättömänä ja mistään ei tule mitään muuta kuin kiukuttelua. Voimaantuneet naiset.

Sinä

Olkiukkosi on huono.

Vierailija
1166/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sataprosenttisesti! Se puoliso, joka joko istuu nurkassa kuin huonekalu tai on vaatimassa jotain kuten isoa ruoka-annosta tai seksiä. Tuo talouteen joko pelkkää rahaa tai ei edes sitä.

Ai että olo kevenee, kun sellaisesta pääsee.

Ja varmasti se voi joskus olla nainenkin se riippakivi. Täällä puhutaan vain, että  mitkä roolit ovat YLEISIMMIN.

Tuli selväksi ettei sinusta ole parisuhteeseen. Ole yksin, se ei tosiaan haittaa ketään. 

Vierailija
1167/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten energia menee kaiki niihin metatöihin, töihin joiden tekemättä jättäminen ei hetkauttaisi ketään.

Oletko koskaan käynyt asunnossa, jossa ei ole siivottu, tiskattu ja pesty pyykkiä moneen viikkoon? Minä olen. Väittäisin, että se hetkauttaa aika paljonkin.

Vierailija
1168/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tosi paljon onnellisempi yksinhuoltajana <3

Hoidan kaiken mutten joudu katkeroitumaan siitä, ettei joku muu hoida mitään.

Vierailija
1169/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on kiukkuisia mammoja. Mikä teidät saa noin järjiltänne?

Vierailija
1170/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun mahdollisesti paras kirjoitus on tuolla jossain sivulla 44. Lainaan sen uudelleen tähän loppuun. Ei ole siis minun tekstini, mutta ai että miten ihailin tätä kykyä kiteyttää ilmiö!

Nuohan hoituu miehillä aivan itsestään muun ohessa tekemättä niistä mitään numeroa.

Tämäpä se kun EI hoidu. Yhtä ainoaa lasten vaatetta ei mies ole tähän talouteen hankkinut ilman hyvin painokasta pyyntöä ja (hänen pyytämiään) ohjeita. Edes ruokakaupalta ei osaa ilman erillistä listaa tuoda ruisleipää tai juustoa, joita lapset käyttää, kun itse syö vaaleaa leipää ja leikkelettä. Ei osaa ajatella mitä joku muu tarvitsee. Esimerkiksi tänään ilmoitti että voisi huomenna töiden jälkeen käydä asioilla x ja y. Jaa, perhekalenterissa on kyllä toisen lapsen kuskaamista vaativat treenit ja toisen vanhempainilta, joista kummastakin olen myös suullisesti infonn

Tässä kieteytyy tämä koko turha keskustelu. Jos kirjoittajan omassa perheessä ja kenties muutamalla tutulla homma ei toimi, niin se on todiste siitä että "kukaan mies osallistu" tai "kaikki naiset joutuu hoitamaan". Ei myöskään ymmärretä sitä, että jos jossain perheessä nainen huolehtii lasten vaatetuksen, se ei tarkoita sitä etteikö mies omalta osaltaan huolehtisi jostain muusta, tekemättä asiasta numeroa ja ihan itsestään siinä muun sivussa. Ja jostain syystä moni nainen tuntuu ajattelevan, että nuo "metatyöt" on valtavan kuormittavia, mutta miesten en ole havainnut tällaisesta valittavan. Normaalia elämäähän nuo asiat on.

Ilmeisesti minä sitten olen nainen, kun vielä ollessa pieniä olen huolehtunut sekä harrastusten kuljetusrumbasta että varustehankinnoista. Minä se olin, joka tsekkasin että ne nappikset on sopivan kokoiset ja hyvässä kunnossa, ja tarvittaessa kävin pienin futarin kanssa ostoksilla. Ai niin, minä olin myös lasten joukkueiden joukkueenjohtaja, eli ilmeisesti sen takia tuota ei omien lasten osalta lasketa.

Minä myös kävin koulun vanhempainilloissa joko yksin tai yhdessä vaimon kanssa. 

Huolehdin ison osan ruokien suunnittelusta, kauppalistoista ja myös ostamisesta ja kokkaamisesta.

Minä myös huolehdin kaikesta omakotitalon ja pihan kunnon seuraamisesta ja huoltojen suunnitelusta. Vanhenevan talon ja 6000 neliön tontin kanssa siinä on oma hommansa. Poikkeuksena tästä on kuoppien kaivaa, josta vaimo ilmoittaa mihin minun pitää kaivaa istutuskuoppa. Vaimo myös huolehtii kasvihuoneen istutusaikoihin suunnittelusta ja siitä että esim. chilit lähtee ikkunalla itämään ja tammi-helmikuulla.

Autojen huollot, katsastukset ym. minä huolehdin myös, myös meidän matkailuauton osalta.

Iltaisin kun minä touhuan kaikenlaista metatyötä ja työtä, vaimo lähinnä on väsynyt työpäivän jälkeen ja kutoo sukkia, neulepuseroita ja muuta kivaa minulle, lapsille ja lapsenlapsille. Vastuunjako menee sillä tavalla, että jos vaimo on väsynyt, hän voi levätä, mutta jos minä olen väsynyt hoidan tärkeät asiat siitä huolimatta.

Koska tämän keskustelun perusteella kukaan mies ei tuollaisia asioita hoida, minä selkeästi olen nainen.

M62

Oletko sä edes lukenut tätä keskustelua? Ei ole sanottu, etteikö kukaan mies hoitaisi metatöitä. On täällä useampi mies ilmottautunut ja kertonut tekevänsä metatöitä ja on sanottu myös useasti, että kyllä molemmat sukupuolet niitä tekee. Jos haluat järkevää keskustelua, voisi olla fiksua jättää olkiukkoilut vähemmälle.

Vierailija
1171/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella mukavaa kuulla että yksinhuoltajalla menee hyvin ja metatyötkin sujuu. Harmi että epäonnistuitte pitämään perheen kasassa.

Vierailija
1172/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kiukkuisten mammojen foorumi! Mene pois ellet ole kiukkuinen mamma!

Vierailija
1173/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valvon yöllä, koska mies ei ymmärrä mitään katoista tai putkista tai mistään omakotitalon asioista, ja jos pyydän häntä selvittämään, hän heittäytyy osaamattomaksi. En minäkään osaa, mutta selvitän. Ne rännit pitäisi nyt puhdistaa ennen lumien tuloa. Mies katsoo aamuisin, että jee, kiva ilma, lähdenpä lenkille.

Ja juu, yllätyksenä tuli, kun hänkin oli omakotitalosta lähtöisin.

Ei niitä rännejä kullilla tyhjennetä lehdistä. Katso nyt ensin onko edes tarpeen ja sit jos et uskalla kiipeillä, hankit jonkun räystäidenpuhdistajan.

Totta ihmeessä se on tarpeen, kun metsän reunassa asutaan. Olisi tarpeen kaksikin kertaa vuodessa, mutta olen valinnut taisteluni. Hyvä jos saadaan putsattua kerrankin vuodessa. Yleensä menemme molemmat katol

"Sitä se voimaantuminen tasa-arvoon teettää, katolle mars."

No sinnehän tää rouva on menossakin. Yhdessä sen miehen kanssa. Tasa-arvoisesti. Mitä et nyt tästä ymmärtänyt??

Eri

Vierailija
1174/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella mukavaa kuulla että yksinhuoltajalla menee hyvin ja metatyötkin sujuu. Harmi että epäonnistuitte pitämään perheen kasassa.

Nii-in. Valitettavasti toista ei yleensä voi muuttaa. Voi "ulista" ja "nalkuttaa" aikansa, ja sitten tajuaa parhaaksi vain ulkoistaa ongelman taloudesta.

Vierailija
1175/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä projisoi. Jos jokin tunne nostaa päätään, se on sillä puolella ruutua. Ei suinkaan täällä toisella puolella.

Vierailija
1176/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin valittaa metatöistä, tsekatkaa onko mielenterveys kunnossa.

Kiitti diagnoosista tohtori Mies. Mikä sulla oli erikoisalana?  Arjen työn välttely vai projisointi?

Vierailija
1177/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten mielikuva ja kokemukset ja havainnot miehistä perustuvat tietysti niihin miehiin, joista nainen on kiinnostunut ja joiden kanssa viettää aikaa. 

Eli tässäkin ketjussa on kyse huonoista valinnoista, ne siistit miehet kun eivät naisia kohtaa.

Ihan hyvin ne naisia kohtaa. Heidän naisensa eivät vaan ole tässä ketjussa valittamassa, koska heillä ei ole siihen syytä.

Vierailija
1178/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valvon yöllä, koska mies ei ymmärrä mitään katoista tai putkista tai mistään omakotitalon asioista, ja jos pyydän häntä selvittämään, hän heittäytyy osaamattomaksi. En minäkään osaa, mutta selvitän. Ne rännit pitäisi nyt puhdistaa ennen lumien tuloa. Mies katsoo aamuisin, että jee, kiva ilma, lähdenpä lenkille.

Ja juu, yllätyksenä tuli, kun hänkin oli omakotitalosta lähtöisin.

Ei ole miesten ja naisten töitä. Hilaa se perseesi katolle ja tyhjennä rännit. Henkistä väkivaltaa vaatia toiselta toistuvasti asioita joita ei itse ole valmis tekemään.

Jos ei ole miesten eikä naisten töitä,  eikö olisi reilua, että työn tekee se, jolla on siihen paremmat valmiudet. Mies ehtii harrastaa liikuntaa kaksi kertaa viikossa, joten hänell

"Perus. Selityksiä riittää. Ei ole ihme että perinteiset miesten työt jääneet pitkälti miesten töiksi nykyään. On yhteiset työt ja miesten työt.

Ja miesten töihinhän EI luonnollisestikaan kuulu mitään metatöitä, (koska miehet ei ole vielä keksineet uhriutua moisesta) ja "nehän on niin helppoja ja nopeita, kivaa puuhastelua..!" 

Silti naiset ei niitä jostain syystä tilastojen mukaan valitse itselleen, vaikka miehet siivoaa ja kokkaa, tiskaa ja pyykkää kyllä."

Kaikki mun tuntemat naiset, jotka asuvat omakotaloissa, tekevät esim. nuo ränninpuhdistukset itse. Osalla mies myös, osa asuu itekseen. Mut ehkä nää naiset ovat sit vaan poikkeus...

Vierailija
1179/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei jää enää aikaa edes meikata.  Joudun meikkaa junassa joka kerta ja hädin tuskin ehdin työmatkalla Turusta Helsinkiin.

Koska aamulla metatyöt: kahvinkeitto, aamupalaleivän teko lapselle, lapsen sängyn petaaminen, lapsen repun täyttäminen, lapsen vaatteiden valinta sään mukaan ja lapsen vieminen dagikseen. 

Eikä mies ole edes kotona vaan  töissä eli jättänyt aamurumban mun hoidettavaksi 😡

Et edes ymmärrä mitä metatyöt on. Selkeästi olet mies.

Vierailija
1180/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun töissä kysytään vapaaehtoisia järjestämään pikkujouluja ja muita erityispäiviä, niin NAISET ovat ensimmäisenä ilmoittautumassa vaikka metatöiden piti olla niiiiiin vastenmielisiä. 

Pikkujoulut järjestetään kerran vuodessa, mutta kotitöitä tehdään joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan