Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikeat alaiset

Vierailija
21.09.2025 |

Muita esihenkilöitä paikalla? Mitkä teidän kokemukset alaisten työntekijätaidoista?

Vaihdoin samalla työnantajalla vetämään toista osastoa loppukesästä ja nyt itseäni alkanut kuormittamaan tilanne, kun kaksi suoraa esihenkilöalaista vain testaavat rajoja. Suolasivat edellisen esihenkilön siitä pois.

Väitetään vastaan asioista, joita linjaan. Kun kysyn ratkaisuehdotusta tietyt periaatteet säilyttäen, jäädään vaan jankuttaa omaa mielipidettä tuomatta mitään uutta pöytään. Virheen huomatessani, pyydän ystävällisesti, että voitko tarkistaa toimitetut luvut, koska X kohta ei mielestäni pidä paikkaansa. Miksi ei voi vaan sanoa, että ok mä katson läpi ja palaan? Tässäkin aletaan väittämään, että luvut on laskettu oikein. Tai jos pyydän esim. selvittää lisää asiaa, vastaus jonkilainen passiivisagressiivinen, et katson jos ehdin. Hermo ja luottamus heihin menee, kun perusasiat on vääntämistä. Asia kuin asia niin vastarintaa luvassa.

Tähän asti oon yrittänyt kannustavasti puhua ja painottaa yhteistyötä. Onnistuaksemme tarvitsen heitä ja he minua. Tarvitseeko tilanne vain aikaa vai mitä ravistelua? Jos isken kovaa kovaa vasten, tilanne saattaisi vain eskaloitua. 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommentteja.

Yleisesti, hankalissa ihmissuhteissa, niin työpaikoilla kuin muuallakin: muutoksen tulee lähteä ihmisestä itsestään. Käskyttämällä ja mikromanageerauksella, puuttumisella vähäpätöisiin asioihin ei saada hyviä tuloksia. Tämä tajutaan nykyään jopa Suomen armeijassa. Muussa työelämässä näyttää jossain olevan vielä hakusessa.

Siis ap:lle: keskustele ja perustele näkökulmasi. Se, että sinä määräät on huono perustelu.

Vierailija
22/22 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tai jos pyydän esim. selvittää lisää asiaa, vastaus jonkilainen passiivisagressiivinen, et katson jos ehdin."

Sano, että asian looppunselvittämisen aikataulu on x.x. klo 12.00, siihen mennessä asia on oltava lisäselvitettynä ja asia menee muiden asioiden edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla