Kova laihduttaminen vanhentaa
Olen katsellut netissä "ennen ja jälkeen" videoita.
Usein kovan laihdutuksen jälkeen alle kolmikymppinen näyttää lähe 60 vuotiaalta. Ovat toki hoikkia, mutta jotenkin väsyneen ja vanhan näköisiä.
Itselläni olisi noin 20kg pudottettavaa. Millä vältän sen, etten vanhene ennenaikaisesti? Olen nyt 28v.
Kommentit (7)
Pyöreys tuo mieleen vauvanpyöreyden ja siksi vaikuttaa nuorekkaammalta.
Olet vielä niin nuori, että iho luultavasti palautuu. Älä laihduta kovin nopeasti. Puoli kiloa viikossa tai jopa hitaammin on hyvä tahti. Itselläni iho jäi vähän roikkumaan, mutta mielestäni tässä iässä reilusti yli viiskymppisenä se on ok. On kohtuutonta vaatia, että naisen pitäisi ikuisesti olla kaunis. Laihduttamisesta tuli paljon terveempi olo.
Olen kokeillut monia erilaisia dieettejä ja olin pitkään keto-ruokavaliolla https://medilux.fi/ketogeeninen-ruokavalio/ se oli minulle paras painonpudotuksen kannalta. Mutta lopulta jouduin kuitenkin hakeutumaan lääkärille ja sain Ozempic-reseptin. Käytön aikana noudatan silti edelleen ketoa.
Ikääntyminen ei johdu ruokavaliosta. Ne ennen ja jälkeen -kuvat eivät oikeasti näytä vanhenemista, vaan ihon löystymistä, joka voi muistuttaa vanhuuden ryppyjä. Se vanheneminen, jota pelkäät, riippuu oikeastaan siitä, kuinka kimmoisa ihosi on ja kuinka paljon painoa sinun täytyy pudottaa. Jos painoindeksisi on 30 ja haluat pudottaa noin 20 kiloa, en usko, että ihosi roikkuu kovin pahasti.
Riippuu miten laihduttaa.
Paljon rasvaa, proteiinia ja kasviksia. Syö kunnon ruokaa ja pätkäpaastoilee, niin kroppa on onnellinen.
On parempi olla hoikka ja uurteisempi kuin lihava ja sileä.
Kyllä se pulska 25-v näyttää aika tätimäiseltä kiloineen. Kävelytyyli lihaksettomalla on sellaista laahustelua tai taaperrusta, ettei luulisi elämänsä keväässä olevan. Ei liene kovin pitkä elämä sellaisella, joka alle 3-kymppisenä on kuin 40v vanhempi olemukseltaan. Kasvojen rypyistä viis, se on kroppa mikä kantaa. Koskee yhtälailla miehiä.
Laihduta kilot samassa ajassa kuin kerrytit ne. Nopea laihdutus vanhentaa kun iho jää roikkumaan.