Missä muissa maissa on tatuointeja koulutetulla keskiluokalla niin paljon kuin Suomessa? Onko missään? (Tokion tatuointikeissistä)
Laura Arffman käännytettiin Tokiossa kylpylän ovella tatuointien takia - Tutkija selittää syitä
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Tatuointi ja taistelukoira ovat hyviä keinoja viestittää omaa yhteiskuntaluokkaa.
Ja persuilu. Aatelinen ja homokin käy roskaväestä kun liittyy persuihin.
Tatuointitrendi ei syntynyt Suomessa. Eli on, ja joissakin maissa varmaan enemmänkin kuin Suomessa.
Olen aina ihmetellyt, mikä olisi sellainen töherrys jonka nahkaani loppuiäksi haluaisin. Ainoa minkä keksin oli minun veriryhmä käteen... kummasta kädestä sitä verta muuten annettaisiin?
Tatuointivastaisuus on äärioikeiston ideologiaa. Jännä kyllä niillä itsellään on tatskoja. SS, 88, kaksoissalama, svastika, goottifontilla kirjoitettua saksaa.
Japani sopeutuu kyllä. Sillähän on itsellään upea tatuointikulttuuri.
Aiheesta on tehty kuvateoksia (löytyy hakusanalla tatuointitaide). Kovimmilla kundeilla on penis ja terskakin kirjottu.
Kuten onkin jo todettu, Italiassa todellakin. Varsinkin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, mikä olisi sellainen töherrys jonka nahkaani loppuiäksi haluaisin. Ainoa minkä keksin oli minun veriryhmä käteen... kummasta kädestä sitä verta muuten annettaisiin?
Siitä joka on jäljellä. Ja tarvittaessa reisilaskimoon.
Eivät tatuoinnit minustakaan kuulu keskiluokkaan. Se että on rahaa tai käynyt jonkun ylemmän kouluasteen koulutuksen ei tee kenestäkään keskiluokkaa. Kyllä siihen kuuluu muutakin.
suomessa teinit ei tajua että osa maista ja työpaikosta ei hyväksy tatuointeja lainkaan. esim.osa uskonnoista ei hyväksy tatuointeja.
japanissa rikolliset käyttää ilmeisesti tatuointeja ainostaan, voivat pahoinpidellä tatuointien takia myös.