Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti ei osannut maksaa tippiä

Vierailija
20.09.2025 |

Äiti täyttää 75v ja minut syömään. Kuitenkin maksaessaan laskuamme 86e äiti ei osannut käyttää tarjoilijanntiomaa korttipäätettä. Siinä oli 2 vaihtoehtoa: Makanbtipin tai En maksa. Äitini laittoi jälkimmäisen. Hävetti tarjoilija puolesta. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei osaa maksaa ja lapsi ei osaa kirjoittaa. Ei teillä hyvin mene. 

Vierailija
2/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sua hävettänyt, kun iäkäs äitisi maksoi ruokasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin siihen tippiin pin-koodin, onneksi ei kelvannu, alkaa vielä kasilla. Olis tullut lehtipihville hintaa. Suomessa ei tartte tipata jossei välttämättä halua. Tarjoilu kuuluu annoksen hintaan, on aika noloa sitä edes kerjätä.

Vierailija
4/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tarjonnut äidillesi illallista? Hävettää puolestasi vaikutat typerältä. Toiseksi ei Suomessa kuulu maksaa tippiä. Ihmiset saavat täällä työstään korvauksen palkkana. 

Vierailija
5/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipit eivät kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Täällä saa palkkaa.

Vierailija
6/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippaan Suomessa vain silloin, jos palvelu on ollut erityisen hyvää. Jostain kumman syystä näitä tilanteita ei ole kovin usein, ehkä kerran vuodessa.

Vierailija
7/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tarjonnut äidillesi illallista? Hävettää puolestasi vaikutat typerältä. Toiseksi ei Suomessa kuulu maksaa tippiä. Ihmiset saavat täällä työstään korvauksen palkkana. 

Kyllä minä tippaan. Yleensä käteisellä kympin tai pari, riippuen laskun suuruudesta ja palvelusta.

Vierailija
8/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi maksoi melkein 90 euroa syntymäpäivänään kun hän vei sinut syömään ? Eikö se pitäisi olla toisinpäin, sinä veit äitisi syömään ja maksoit ? Näin meillä toimitaan

Vierailija
9/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tipit eivät kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Täällä saa palkkaa.

Tämä. Ei todellakaan tarvita tippejä Suomeen. 

Vierailija
10/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sua hävettänyt, kun iäkäs äitisi maksoi ruokasi?

Mikä kommentti?! Apn äiti voi olla vaikka kuinka varakas ja jos äiti vie syömään niin tietysti tarjoaakin.

Tippaaminen ei kuulu Suomeen. 

Vierailija
11/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko päähäsi kohdistunut isku?

Vierailija
12/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tippaan. Yleensä käteisellä kympin tai pari, riippuen laskun suuruudesta ja palvelusta.

Tuopaatko myös kaupan kassalla? Kodinkoneliikkeessä? Roskakuskille? He kaikki tekevät työtä jotta sinulla olisi parempi olla. Miksi vain ravintolassa? Samalla tavalla tarjoilijatkin saavat palkkaa Suomessa. Emme ole jenkeissä

Vierailija
13/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tippaa ikinä Suomessa enkä edes halua, että se yleistyy täällä.

Vierailija
14/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeetä tuo tipin pakkosyöttäminen ravintoloissa. Sen mukaan voi vaihtaa ravintolaa.

Vierailija
15/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina tosi kiusallista, kun se tippiehdotus iskee maksupäätteen näyttöön. Siis EN halua tipata, mutta pyynnöstä kieltäytyminen tuntuu töykeältä. Valitsen siis "ei", enkä palaa ko. paikkaan enää ikinä. Saavat paremmat asiakkaat viedä minun paikkani.

Vierailija
16/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aina tosi kiusallista, kun se tippiehdotus iskee maksupäätteen näyttöön. Siis EN halua tipata, mutta pyynnöstä kieltäytyminen tuntuu töykeältä. Valitsen siis "ei", enkä palaa ko. paikkaan enää ikinä. Saavat paremmat asiakkaat viedä minun paikkani.

Tuo syyllistäminen siinä onkin tarkoituksena. Paremmat ravintolat saavat minun asiakkuuteni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme