Miksi naisia ei saa tytötellä mutta naiset saa pojitella miehiä?
Mistä tämä oikein mahtaa johtua? Meilläkin töissä nuori nainen pojittelee miehiä, myös niitä miehiä jotka ovat häntä vanhempia? Miksi naiset siis saa alistaa miehiä ja naiset tekee sen ihan tietoisesti?
Eikö tasa-arvoisinta olisi jos ei sukupuolta otettaisi mukaan vaan puhuttaisi aina ihmisestä tai henkilöstä?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen 90l syntyneille, tytöttely taas on alistamista, koska sanaa tyttö käytettiin silloin esim kontekstissa 'iltatyttö', tarkoittaen iltalehden vähäpukeisia naisia.
Eikö iltatyttö ole kehu naiselle kun iltatytöt on kauniita ja viehättäviä?
Töissä haluan tulla kehutuksi hyvänä työntekijänä enkä paljaana tissiparina.
Kuljetko tissit paljaana työpaikalla? Mikäs sellainen duuni on?
Nainen on minusta aika tylsä sana tyttöön nähden. Tulee mukavampia mielleyhtymiä tyttö-sanasta.
Taiteilijat käyttävät sitä myös paljon. Mm. New Kids On The Block ei tainnut koskaan sanoa woman vaan aina girl.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tytöttely on kivaa enkä pahastu. Minua tytöttelee, jotkut miehet leikillään ja hyväntahtoisesti. Rouvitteluun liittyy enemmän nagatiivinen sävy. N50
Rouvittelu on vanhan ajan herrasmiesten kohteliaisuutta. Ei kai sitä viiskymmistä muijaa voi enää neiditelläkään.
Munsta ainahi on vaivauttavaa jos mua miehitellään. olenhan poika t. äiä 42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tytöttely on kivaa enkä pahastu. Minua tytöttelee, jotkut miehet leikillään ja hyväntahtoisesti. Rouvitteluun liittyy enemmän nagatiivinen sävy. N50
Rouvittelu on vanhan ajan herrasmiesten kohteliaisuutta. Ei kai sitä viiskymmistä muijaa voi enää neiditelläkään. Minä ainahi thtoisin jonkum sen ikäisen olevan naiditeltävissä, t itsekin impivanhapoika
Vierailija kirjoitti:
Meeppäs kutsumaan akoiksi vaikka käyttävät itse sitä sanaa.
Ukottelevat myös.mielellään.
Aina on vain kyse siitä kuka sanoo.
Täällä Savossa ihan normaalia, kukaan ei loukkaannu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rouvittelu on vanhan ajan herrasmiesten kohteliaisuutta. Ei kai sitä viiskymmistä muijaa voi enää neiditelläkään.
Joku tuntematon voi toki rouvitella ja se on ihan ok esim. rouva, teiltä tippui hanska. Itsekin rouvittelen tällaisessa tilanteessa vanhempia naisia. Mutta töissä ja kotona, jossa nimeni tiedetään, kuulen mielummin vaikka "ottaako tyttö kahvia" kuin "ottaako rouva kahvia" tai vielä pahempi " rouva on hyvä ja näyttää nyt miten tämä asia x pitää hoitaa". Tytöttelykin voi olla negatiivista, mutta siihen en ole itse törmännyt.
Molempia kuulee. Mitä sitten? Keitetään ne kahvit eikä tartuta joutavaan skeidaan.
Se ehdottelija voi ihan itse keittää kahvit, jos sellaista haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on minusta aika tylsä sana tyttöön nähden. Tulee mukavampia mielleyhtymiä tyttö-sanasta.
Taiteilijat käyttävät sitä myös paljon. Mm. New Kids On The Block ei tainnut koskaan sanoa woman vaan aina girl.
Niiden fanit olikin teinityttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Molempia kuulee. Mitä sitten? Keitetään ne kahvit eikä tartuta joutavaan skeidaan.
Voi toki jos ehtii, tai pyytää toista tekemään jos se on joutavampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku tuntematon voi toki rouvitella ja se on ihan ok esim. rouva, teiltä tippui hanska. Itsekin rouvittelen tällaisessa tilanteessa vanhempia naisia. Mutta töissä ja kotona, jossa nimeni tiedetään, kuulen mielummin vaikka "ottaako tyttö kahvia" kuin "ottaako rouva kahvia" tai vielä pahempi " rouva on hyvä ja näyttää nyt miten tämä asia x pitää hoitaa". Tytöttelykin voi olla negatiivista, mutta siihen en ole itse törmännyt.
Äh, ei kannata tehdä elämästään turhan vaikeaa ja pahoittaa mieltään joutavasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin minäkin aina puhuttelen kohteliaasti vanhaksi herraksi ja viiskymppiset äijät on siitä hyvillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Tuollainen on vain tökeröä käytöstä. Se keittää kahvit, joka kahvia haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Tuollainen on vain tökeröä käytöstä. Se keittää kahvit, joka kahvia haluaa.
Jep, ja keittää yhden kupin itselleen. Minäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Savossa ihan normaalia, kukaan ei loukkaannu.
Näiden termien luokittelu taitaa tosiaan riippua kielialueesta.
Rouva tarkoittaa naista joka on naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Rouva tarkoittaa naista joka on naimisissa.
"Rouva" on nimitys, jota käytetään naimisissa olevasta, eronneesta tai leskeksi jääneestä naisesta, ja se voi toimia myös yleisempänä arvonimenä tai puhuttelusanana naisille siviilisäädystä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta töissä ja kotona, jossa nimeni tiedetään, kuulen mielummin vaikka "ottaako tyttö kahvia" kuin "ottaako rouva kahvia" tai vielä pahempi " rouva on hyvä ja näyttää nyt miten tämä asia x pitää hoitaa". Tytöttelykin voi olla negatiivista, mutta siihen en ole itse törmännyt.
Jaa, kotona tai töissä minua ei koskaan tytötellä, ihan nimelläni kysytään kahvista tai muista asioista.