Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia, kun exä ei ymmärrä lapsen parasta eikä salli minun säästää lapsen nimiin

Vierailija
20.09.2025 |

Haluaisin siis säästää lapselle rahastoihin, mutta ajatus ei mahdu vasemmistolaisen ex-vaimoni maailmakuvaan. Ilman hänen suostumustaan asia ei onnistu. Nyt säästän ja sijoitan omiin nimiini ja aikanaan lapsi sitten perii ne ja maksaa reilusti veroja.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä odotat siihen asti kunnes lapsi perii. Anna lapsellesi lahjoituksia verovapauden rajoissa kun lapsesi tulee täysi-ikäiseksi ja aloittaa opiskelun. Se on muutenkin huomattavasti järkevämpi tapa kun lapsi ei saa kaikkea rahaa sinä päivänä kun täyttää 18-vuotta. Mieti itse olisitko osannut käyttää rahat järkevästi jos olisit saanut tuhansia euroja heti 18-vuotta täytettyäsi.

Vierailija
2/5 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä rahat omiin nimiisi. Kun lapsi opiskelee niin voit laillisesti ilman lahjaveroa maksaa lapsen asunnon vuokran, sähkön ym vaikka koko ajan. Et voi antaa lapselle rahaa esim vuokraan tai ruokaan ilman että se katsotaan lahjaksi mutta voit maksaa laskuja tai ostaa lapselle ruokaa vapaasti. Eli saat kyllä annettua rahat lapselle ihan järkevästi myöhemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa säästää itselle. Voi nimittäin noissa ympyröissä tulla sellainen tilanne, että kadut lapsen tekoa.

Vierailija
4/5 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mielikuvitusvaimon teot ovat siirtyneet uusiin ulottuvuuksiin kun ap jo kuulee mielikuvitusvaimon puheen päässään. Ap ne ovat harhoja. Olet taas unohtanut ottaa lääkkeesi.

Vierailija
5/5 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitat lapselle joka kolmas vuosi sen 4999 euroa (ensi vuoden alussa vielä suurempi summa) ja kun lapsi on sen ikäinen, että itse pystyy jo hoitamaan pankkiasioita ohjauksessasi, ohjaat häntä sijoittamaan rahat esim. indeksirahastoihin. Ei tietenkään tuota nyt mitään, mutta rahat olisivat valmiiksi lapsen nimissä siinä vaiheessa, kun niitä sijoittaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi