Pakkohuutokaupattu talođą
Olen katsellut huutokaupat.comissa nÀitÀ ilmoituksia. En ymmÀrrÀ, miten kukaan voi hyvillÀ mielin ostaa nÀitÀ. Itselleni tulee jo niin paha mieli pelkistÀ ilmoituksista. MyydÀÀn ahdingossa olevien ihmisten koteja ali- hintaan. ItsellÀni ei moraali tÀllaiseen pystyisi.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Pah! Mun vanhemmat osti tÀllÀisen pakkohuutokaupasta olevan ison omakotitalon, entinen omistaja oli ulosotossa, oli alkoholisointunut pahasti ja ero tuli vaimonsa kanssa,, talossa hirveÀn isot lÀmmityskulut joten ei ollut senkÀÀn takia hyvÀ pÀÀtös.
Kannattaisiko tehdÀ jotain noille lÀmmityskuluille?
Toivottavasti jÀÀtyvÀt sinne.
Tai vaihtaa edullisempaan lÀmmystapaan.
Mua surettaa jokainen uudehkon omakotitalon myynti.
Usein mietin mitÀhÀn kohtaloita niissÀkin on takana?
Parempi ostaa pakkohuutokaupassa ettÀ omistaja saa talostaan edes jonkun verran kun jÀttÀÀ ostamatta ettÀ omistaja ei saisi edes sitÀ.
Olen oman kunnan huutokauppa- sivustolla huomannut myös kohteiden lisÀÀntymisen :( ennen siellÀ oli aina 1-3 ilmoitusta, nyt jopa 15! EpÀilen ettÀ yhÀ useampi joutuu tuohon pÀÀstÀkseen tt-tuelle, jota saadakseen tÀytyy pÀÀstÀ omaisuudesta eroon. Ja nÀin tapahtuu tulonsiirto köyhiltÀ rikkaille OrpoPurran tyyliin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pah! Mun vanhemmat osti tÀllÀisen pakkohuutokaupasta olevan ison omakotitalon, entinen omistaja oli ulosotossa, oli alkoholisointunut pahasti ja ero tuli vaimonsa kanssa,, talossa hirveÀn isot lÀmmityskulut joten ei ollut senkÀÀn takia hyvÀ pÀÀtös.
Tai vaihtaa edullisempaan lÀmmystapaan.
Toivottavasti rupeavat lĂ€mmittĂ€mÀÀn puulla ja koko talo palaa.đ€hihiih!đ€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon sanonut niille miljoonaa kertaa ettÀ mÀ varoitin ettÀ ÀlkÀÀ ostako isoa omakotitaloa jossa lÀmmityskulut talvella saattaa pompsahtaa pilviin ja kuitenkin suurin osa meistÀ isommista lapsista muuttanut pois, talossa 4 makuuhuonetta, 2 vessaa, uima allas ja iso sauna. EivÀt kuunnelleet, molemmilla terveys reistaillut ja nyt ovat kahdestaan isossa talossa, lÀmmityskulut kompensoinnut pannuhuoneella mutta se vaatinut monta mottia puidenhakkuuta, nyt eivÀt edes jaksa kÀydÀ puita pilkkomassa, sÀhköllÀ osittain ja ilmeisesti hommanneet ilmalÀmpöpumpun joka ei aina edes toimi kovilla pakkasilla.
Meinasin ostaa pakkomyyntitalon, mutta kaupat peruttiin, koska omistaja oli viime hetkellÀ löytÀnytkin rahaa jostain. Jotkut ne pÀÀstÀÀ asiat menemÀÀn pitkÀlle. Pakkohuutokauppaa hoitava lakimies sanoi peruuntumisten olevan yleisiÀ. Eikö ole sitÀ parempi, mitÀ useampi ostaja löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MeiltÀ, riitaiselta kuolinpesÀltÀ meni ulosottoon ja pakkohuutokauppaprosessiin pari rivitalo-osaketta. Kaikki kuolinpesien osakkaat tuossa hÀvisimme verrattuna siihen, ettÀ asiat olisi hoidettu sovussa. Mutta ei voi mitÀÀn, kun siihen ei pystytty. KenellÀkÀÀn kuolinpesÀn osakkalla ei liene kÀyttöÀ noille asunnoille, joten jos joku muu ne pÀÀttÀÀ ostaa, siitÀ vain.
ElÀmÀssÀ pitÀÀ vain jÀttÀÀ taakseen sellaiset asiat joihin ei voi vaikuttaa. Ja ottaa kokemuksistaan se oppi mitÀ niistÀ on saatavissa.
No joku kuolinpesÀ juttu on vielÀ ok, jos sitÀ kukaan ei tarvitse, mutta se, ettÀ ihmisiltÀ myydÀÀn koti ja jÀÀvÀt kodittomiksi. Se on todella julmaa. Sitten joutuvat muuttamaan jonnekin kalliiseen vuokrakÀmppÀÀn, mikÀli kukaan heille edes suostuu vuokraamaan. Tai jÀÀvÀt kokonaan kodittomiksi.
MikÀ sinusta sitten olisi ratkaisu? Veronmaksajat maksaa velat ja asumiskustannukset? Jos talo ehtii mennÀ ulosottoon niin siinÀ on annettu omistajalle mahdollisuuksia jo kauan.
MitÀ nÀissÀ tapauksissa sitten pitÀisi tehdÀ jos asuntoa ei saa kukaan ostaa ja omistaja on koko ajan suuremmissa veloissa?
Kun kattoo niiden asuntojen kuntoa tai mihin kuntoon jÀtetty, niin kyllÀ ne on aikamoisia lÀÀviÀ joista paistaa elÀmÀnhallintaongelmat jo pidemmÀltÀ ajalta. Jos luulee saavansa enemmÀn kuin pakkohuutokaupasta,niin miksei voi myydÀ itse ennen kuin koti ulosmitataan?
Toisaalta mitÀ muuta niille asunnoille pitÀisi tehdÀ kuin myydÀ ja ostaa? jÀttÀÀ lahoamaan?
Vierailija kirjoitti:
Parempi ostaa pakkohuutokaupassa ettÀ omistaja saa talostaan edes jonkun verran kun jÀttÀÀ ostamatta ettÀ omistaja ei saisi edes sitÀ.
Omistaja ei saa talosta mitÀÀn, kaikki menee velkojille.
Vierailija kirjoitti:
SehÀn vain pahentaa ahdingossa olevan tilannetta, jos talo jÀtetÀÀn myymÀttÀ. Koko ajan veloille kertyy lisÀÀ korkoa. Kun talo myydÀÀn (yleensÀ pakkohuutokauppa on viimeinen keino, jos taloa ei ole siihen mennessÀ saatu muuten myytyÀ), ainakin osa veloista saadaan kuitattua ja korkoja kertyy sen jÀlkeen vÀhemmÀn. Parhaassa tapauksessa ahdingossa oleva pÀÀsee kokonaan eroon veloistaan ja ulosotosta.
Taloa ei todellakaan myydÀ tarkoituksella alihintaan, koska on velkojienkin etu saada talosta mahdollisimman hyvÀ hinta, jolloin veloista tulee maksettua niin paljon kuin mahdollista.
Just nÀin. Pahinta se, ettÀ korot juoksee.
Edes tÀtÀ palstan vÀhÀ-Àlyiset vihervassarit eivÀt ymmÀrrÀ. Aina on sika, jos omistaa jotain.
Onko myyjÀllÀ mitÀÀn vastuuta noissa kaupoissa?
Vierailija kirjoitti:
Olen oman kunnan huutokauppa- sivustolla huomannut myös kohteiden lisÀÀntymisen :( ennen siellÀ oli aina 1-3 ilmoitusta, nyt jopa 15! EpÀilen ettÀ yhÀ useampi joutuu tuohon pÀÀstÀkseen tt-tuelle, jota saadakseen tÀytyy pÀÀstÀ omaisuudesta eroon. Ja nÀin tapahtuu tulonsiirto köyhiltÀ rikkaille OrpoPurran tyyliin!
Tuossahan kÀy typerys just pÀinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa sinulla itsekkÀÀt, ikĂ€vĂ€t vanhemmat. Hyi!đ€ą Toivottavasti eivĂ€t selviydy lĂ€mmityskuluista.
Parempiko olisi jos tuota ei kukaan olisi ostanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SehÀn vain pahentaa ahdingossa olevan tilannetta, jos talo jÀtetÀÀn myymÀttÀ. Koko ajan veloille kertyy lisÀÀ korkoa. Kun talo myydÀÀn (yleensÀ pakkohuutokauppa on viimeinen keino, jos taloa ei ole siihen mennessÀ saatu muuten myytyÀ), ainakin osa veloista saadaan kuitattua ja korkoja kertyy sen jÀlkeen vÀhemmÀn. Parhaassa tapauksessa ahdingossa oleva pÀÀsee kokonaan eroon veloistaan ja ulosotosta.
Taloa ei todellakaan myydÀ tarkoituksella alihintaan, koska on velkojienkin etu saada talosta mahdollisimman hyvÀ hinta, jolloin veloista tulee maksettua niin paljon kuin mahdollista.
Just nÀin. Pahinta se, ettÀ korot juoksee.
Edes tÀtÀ palstan vÀhÀ-Àlyiset vihervassarit eivÀt ymmÀrrÀ. Aina on sika, jos omistaa jotain.
Aina ei ole kyse veloista, vaan esim pitÀÀ realisoida saadakseen tt-tukea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon sanonut niille miljoonaa kertaa ettÀ mÀ varoitin ettÀ ÀlkÀÀ ostako isoa omakotitaloa jossa lÀmmityskulut talvella saattaa pompsahtaa pilviin ja kuitenkin suurin osa meistÀ isommista lapsista muuttanut pois, talossa 4 makuuhuonetta, 2 vessaa, uima allas ja iso sauna. EivÀt kuunnelleet, molemmilla terveys reistaillut ja nyt ovat kahdestaan isossa talossa, lÀmmityskulut kompensoinnut pannuhuoneella mutta se vaatinut monta mottia puidenhakkuuta, nyt eivÀt edes jaksa kÀydÀ puita pilkk
Olivatpa he typeriÀ, kun muuttivat omakotitaloon, kun eivÀt siellÀ kykene asumaan. No se sitÀ karmaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan kÀy typerys just pÀinvastoin.
Perustele typerys. KöyhÀ myy ja rikkaampi ostaa kohteen halvalla.