Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Oulun murre seksikästä?

Vierailija
19.09.2025 |

Minusta on. 

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junteimmalla mahdollisella murheella puhuminen kaunistaa monetkin plikat kuidenka suista ei odottaisi kuulevansa muuta kuin jotain alavireisellä kyntönarina-sävelellä tulevaa hesankia tai espoongkia. Jos siis otakset näyttäväsi ärsyttävän kuuloiselta, puhujotain takapajua ehdalla painotuksella niin silmä heltyy heti

Vierailija
62/67 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://kotus.fi/sanakirjat/suomen-murteiden-sanakirja/murreaanitteita/… Paikallismurteita on kyllä ollut joskus uskomaton määrä. Ei niitä oikein voi panna siedettävyysjärjestykseen. kaik jokaisesta löytyy jotain suulle helppoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää, nää, se, me, te, ne

Vierailija
64/67 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksikkyysfiilis syntyy pitkälti varmaan siintä että puhujan ulkonäkö ja ulosanti eivät jotenkin ol msamaa maata Mieluummin niinpäin että ulkonäkö on se vavahduttava tai tyrmistyttävä, mutta puheenparsi tuttavallinen ja täysin ymmärrettävä joka sana eikä puhuta myöskään  vääräkielioppisesti, kuten että me ollaan sankareita kaikki ja me ollaan nuoriso.

Tämän  varsinni havainnut oon kun katselin joskus minkä näköisenä Pahalapsi puhui kotimurrettansa, jotain joensuussa pakistavaa. näytti heti somemmalta kuin mitä olisi näyttänyt hesaa narisevana. Itse siis puhun kuitenkin oulua

Vierailija
65/67 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksikkyysfiilis syntyy pitkälti varmaan siintä että puhujan ulkonäkö ja ulosanti eivät jotenkin ol msamaa maata Mieluummin niinpäin että ulkonäkö on se vavahduttava tai tyrmistyttävä, mutta puheenparsi tuttavallinen ja täysin ymmärrettävä joka sana eikä puhuta myöskään  vääräkielioppisesti, kuten että me ollaan sankareita kaikki ja me ollaan nuoriso.

Tämän  varsinni havainnut oon kun katselin joskus minkä näköisenä Pahalapsi puhui kotimurrettansa, jotain joensuussa pakistavaa. näytti heti somemmalta kuin mitä olisi näyttänyt hesaa narisevana. Itse siis puhun kuitenkin oulua

Pahalapsi on kyllä hyvin söpö.

Vierailija
66/67 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahalapsi on kyllä hyvin söpö.

niin ja vallankin kun muistavinani olen että ilman rajumeikkiä se näyttää aika "tylsältä" ja tavalliselta niin se seikka  jotenkin mystisesti saa sen näyttämään meikattuna entistä hotimmalta Varmaan sama ilmiö kuin mikä tapahtuu Noora louhimon ehostaessa itsensä Battle Bitschiksi https://youtu.be/DcxpKuhB-PI?t=6

Vierailija
67/67 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi