Onko Oulun murre seksikästä?
Kommentit (67)
Hyi v*** ei todellakaan🤮
Oon asunut Helsingissä 15 vuotta ja tietoisesti yrittänyt päästä irti Oulun junttimurteen puhumisesta. Aika hyvin siinä onnistunut, mutta sä meinaa yhä taipua muotoon nää, ja käsivoide on käsivoije 😅 muuten Stadin slangi sujuu jo melkein kuin natiivilta.
Vierailija kirjoitti:
Persoonapronominit ouluksi?
Mie, sie, hie, myö,työ hyö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persoonapronominit ouluksi?
Mie, sie, hie, myö,työ hyö
No ei pidä paikkaansa yhtään.
Persoonapronominit: mää, nää, se/ hän (häntä ei käytetä puhekielessä, jos pakon edessä sanotaan "sen" sijaan hän, koitetaan varmaan muutenkin puhua lähempänä kirjakieltä olevaa kieltä.
Me, te, ne/he
T. Ex-oululainen jonka korvaa särkee kun kuulee niinkö Oulun murretta.
Enemmänkin kalkatusta, vähän semmosta kolisevaa ku kauempaa kuuntelee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla just kävi pojan Oululainen kaveri yökylässä Lappeenrannassa, huomioin että molemmat sanoimme mie.
Sanotaanko muka Oulussa mie? Rovaniemellä sanotaan mutta en tiennyt että Oulussakin.
Ei sanota. Kaveri on tullista tullu.
No kyl se seksikkäämpää on ku joku stadin slangi.
No eihän se seksikästä ole, mutta leppoisaa ja mukavan mutkatonta. Ei pahin murre lähellekään.
Vierailija kirjoitti:
Ookko nää Oulusta? Pelekääkkö nää polliisia? Ollaan ölövinä moliällä ja syyään pihiviä pahavilautaselta.
No jaa...
Hot! 🔥
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin kalkatusta, vähän semmosta kolisevaa ku kauempaa kuuntelee
Ite koliset.
Ei, aivan hirveää kalaakatusta! Ookkonää.. eekäkö...
Vierailija kirjoitti:
Mulla just kävi pojan Oululainen kaveri yökylässä Lappeenrannassa, huomioin että molemmat sanoimme mie.
Tais käyä lapinläänistä 😂 oululainen ei sano mie vaan mää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko muka Oulussa mie? Rovaniemellä sanotaan mutta en tiennyt että Oulussakin.
Ainakin hän sanoi.
Jos se alkoi puhua muuten vaan teidän tavalla. Tarttui se mie teidän puheesta?
Puhuimme melko lyhyesti, on kyllå aiemmin opiskellut Lappeenrannassa. Lähti aamujunaan. Miten Oulussa sanotaan minä?
Eli on tarttunut ilmeisesti opiskelupaikkakunnalta. Oulussa sanotaan mä. Määpäs
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin hän sanoi.
Jos se alkoi puhua muuten vaan teidän tavalla. Tarttui se mie teidän puheesta?
Puhuimme melko lyhyesti, on kyllå aiemmin opiskellut Lappeenrannassa. Lähti aamujunaan. Miten Oulussa sanotaan minä?
Eli on tarttunut ilmeisesti opiskelupaikkakunnalta. Oulussa sanotaan mä.
Lisää yksi ä!
Oulusa sanotaa vammasesti siitä. Mieluummin sanoisin haminalaisesti : siintä
Makuasia. Minulle seksikkäin on eteläpohjalainen murre, miehekäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää se on Oulussa!
Ookko nää Oulusta? Pelekääkkö nää polliisia? Ollaan ölövinä moliällä ja syyään pihiviä pahavilautaselta.
No jaa...