Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutin 35 kiloa kun aloin syömään terveellisesti, ja loputon nälkä ja jatkuva syömisen himo myös loppui siihen.

Vierailija
19.09.2025 |

Syökää terveellisesti, ja jättäkää karkki ja sipsit ja muut paskat täysin pois. Kun syötte terveellisesti tarpeeksi pitkään, ei edes halua epäterveellistä moskaa. Kun söin epäterveellisesti ennen, helposti sain syötyä 4000 kaloria päivän aikana, ja silti halusin syödä lisää, mutta nyt kun syön täysin terveellisesti, jo 2000 kalorissa tunnen itseni täydeksi, ja en edes halua syödä sen jälkeen, tunne jota en ole varmaan koskaan ennen tuntenut. Varmistakaa että saatte tarpeeksi proteiinia, kuitua ja rasvaa. Rasva myös lisää kylläisyyden tunnetta, joten rasvaa ei kannata vähentää. Tämän olen myös huomannut omasta kokemuksesta, jos ruoassa on rasvaa, niin nälkä lähtee paljon paremmin pois. Tällä elämäntapamuutoksella olen nyt laihtunut 35 kiloa, ja olen ekaa kertaa normaalissa painossa 10 vuoteen. Ei ole ikävä roskaruokaa ja karkkia, hedelmät ja marjat ovat minun karkkia nykyään.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonhallinnan ja laihdutuksen ironia on siinä, että pitää syödä hyvin. Ei nälkäkuuria vaan kunnon ruokaa.

Vierailija
2/6 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes hienoa! Onneksi olkoon!

Olen niin iloinen kun kerrotaan, että tällain fiksulla tavalla pudotetaan painoa ja niin, että ymmärretään aidosti kehon mekanismista. Eli syödään oikeasti kunnon ravintoa ja hötöt pois kokonaan eikä mennä kalorinlaskenta edellä.

Itsellä sama projekti menossa. 15 kiloa pudonnut ja vielä on paljon jäljellä mutta homma jatkuu luontevasti kun tietää mitä tekee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä! Ja olet täysin oikeassa. Rasva ja proteiini pitävät nälkää huomattavasti paljon paremmin kuin pelkkä hiilihydraatti yksin. Pahinta on sokerihöttö, jossa ei ole mitään ravintoaineita edes. Semmoisen ei pitäisi kuulua jokapäiväiseen ruokavalioon kenelläkään. Toki satunnainen herkuttelu on ihan jees, mutta sen tulisi olla satunnaista. Itse syön ihan hyvillä mielin hampurilaisen, tai karkkia ehkä kerran muutamaan kuukauteen. 

Vierailija
4/6 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jes hienoa! Onneksi olkoon!

Olen niin iloinen kun kerrotaan, että tällain fiksulla tavalla pudotetaan painoa ja niin, että ymmärretään aidosti kehon mekanismista. Eli syödään oikeasti kunnon ravintoa ja hötöt pois kokonaan eikä mennä kalorinlaskenta edellä.

Itsellä sama projekti menossa. 15 kiloa pudonnut ja vielä on paljon jäljellä mutta homma jatkuu luontevasti kun tietää mitä tekee. 

Luonto on järjestänyt asiat niin, että solujen mitokondriot laiskistuvat kun ihminen lihoo ja se lihottaa lisää. Mitokondriot toimivat sitä paremmin, mitä lähempänä ihminen on omaa biologista normaalipainoaan, joka ei ole BMI-taulukon paino vaan se paino, jossa vyötärönympärys on terveen rajoissa. BMI-taulukko ei ota huomioon ruumiinrakenne-eroja ja jokainen ymmärtää, että hontelorakenteinen ja vantterarakenteinen 175 senttinen ovat jo vartalonmalliltaan ja lihasmassaltaan täysin eri muotoisia, vaikka molemmilla olisi vyötärönympärysmitta 85 senttiä.

Vierailija
5/6 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon painoit kun aloitit? Söitkö siis vhh-tyyliin? 

Vierailija
6/6 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon painoit kun aloitit? Söitkö siis vhh-tyyliin? 

110 kiloa, nyt 75 kiloa (minulle normipaino), söin päivän aikana runsaaasti proteiinia ja kuitua, rasvaa, söin myös hiilihydraatteja, muuta niitä parempia eli hitaita, esim täysjyväleipää eikä valkoista leipää, perunaa eikä pastaa, tosin en 100% tiukka ollut ja joskus söin esim valkosta leipää, mutta pääasiassa täysjyvää aina. Söin siis kohtuudella kaikkea, proteiinia, kuitua, rasvaa, hyviä hiilareita, mitään en jättänyt pois. Ap