Mies saa aina flunssan kun menee työharjoitteluun
Johtuisiko siitä että työharjoittelupaikka on päiväkoti. Hän saa hakkaavan yskän ja silmätulehduksen. Nyt hän on ruvennut miettimään alan vaihtoa, ja se on mahdollistakin kun on vielä opiskelija. Mihin paikkoihin voi lähihoitajaopiskelija mennä, ilman että sairastuu heti flunssaan? Tuo päiväkotihomma alkaa olla mahdoton paikka.
Kommentit (8)
Se on ihan yleisesti tiedetty asia, että kun valmistumisen jälkeen lähihoitaja menee päiväkotiin töihin, hän sairastelee paljon ekan vuoden aikana. Mä olin kans sellainen että aina harjoittelun aikana sairastin. Aikuisia hoitaessa tilanne on eri, kun ne ei sairasta yhtä paljon ja ne ei myöskään tartuta yhtä tehokkaaasti.
Johtuu siitä, että eri virus/bakteerikanta uudessa paikassa. Menee kyllä aikanaan ohi. Itse olen saanut jokaisessa uudessa työpaikassa jonkun flunssan heti alussa. Mutta sen jälkeen pysynyt terveenä.
Yksi ja sama päiväkoti? Voi olla sisäilmaongelma.
Ei se mene ohi, sairastan yhä 4-5 tartuntatautia vuodessa, kuten suurin osa työkavereistakin. Uraa takana yli 20 v
tarhantäti
Ystävä on alkanut sairastaa vaihdettuaan päiväkotiin töihin. Eivät lapset muista, ettei saa kaivella nenää ja takapuolta yhtäaikaisesti. Sitten lähmitään ovenkahvat ja hoitaja.
Ehkä sen miehen kannattaa opetella käsihygienia, eikä laittaa likaisia sormia silmiinsä. Itse olen työskennellyt sairaalassa nyt 10 vuotta. Ennen sitä olin aina kipeä, ehkä sillon en tiennyt niin käsihygienian päälle. Nykyisin en ole juuri ikinä kipeä, ei koronaa, noron sairastin ennen sairaalassa työskentelyä. Ei influenssaakaan ole ollut.
Allerginen työnteolle.