Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ihanaa kun sun mies vie sua reissuun/ravintolaan/ym"

Vierailija
19.09.2025 |

Kukaan muu palstanainen turhautunut oletukseen, että parisuhdeaika/aktiviteetit/treffit ovat MIEHEN tarjoamia? 

Me ollaan suht hyvätuloinen lapseton 30+ pariskunta. Käydään paljon ulkona, tapahtumissa, reissuissa ja syömässä fiinisti. Varastoin muistoja ottamalla niistä kuvia ja postaan niitä yksityiselle Instagram-tililleni. Rakastan selata Insta-tiliäni taaksepäin ja fiilistellä uudelleen tunnelmia aiemmista elämyksistä. Samalla käytän sitä kertoakseni ystävilleni ja perheelle mitä kuuluu, missä on käyty ja mitä tehty. 

Mutta sitten ne kommentit... Oon itse korkeakoulutettu, varsin hyvässä työssä joten kukaan joka mut tuntee (tili yksityinen, seuraajissa EI ole tuntemattomia) ei voisi ikinä luulla että mun talous olisi miehestä riippuvainen. Mutta SILTI nämä ihmiset jotka hyvin tietää mun tulotason saattavat ihastella miten ihanaa että mun mies VEI mut viikonloppureissulle Tukholmaan tai hienoon ravintolaan, konserttiin ym. 

Totuus on, että vaikka me ei laskimen kanssa pakkomielteisesti jaeta kuluja 50/50, niin silti yleensä ne jakautuvat tasaisesti. Toinen maksoi lentoliput, toinen hotellin, ruuat maksetaan vuorotellen. Yleensä aloitteet ja käytännön järjestely näihin asioihin (varaamiset, suunnittelut ym) on mun heiniä. Viimeksi nyt hiljattain käytiin Pariisissa muutaman päivän reissu ja sain taas palautetta miten eräs ystävä oli kade kun mun mies VIE mua tällaisiin paikkoihin. Idea reissusta oli mun, minä katsoin ja maksoin meille lennot ja varasin hotellin, jonka sitten puolestaan mies maksoi. Yhtenä päivänä minä etsin meille hienon astetta paremman ravintolan ja maksoin laskun, mies taas maksoi pitkin reissua useamman edullisemman ruokailun. 

Käyn myös sooloreissuilla/tyttöjen kanssa reissuilla. Näihin ei tule samanlaista kommenttia. Jostain syystä se lähtöoletus tuntuu aina olevan että jos olen jossain miehen kanssa, niin se on MIEHEN tarjoamaa.  

Miten me voidaan vielä herran vuonna 2025 olla niin kiinni ajatuksessa että jos naisella on elämyksiä tai luksusta elämässään, se on jotenkin miehen ansiota ja kustantamaa?!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan tapa sanoa. Minun mies ei vie minua minnekään, eli ei suostu lähtemään mukaan mihinkään. 

Vierailija
2/3 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan tapa sanoa. Minun mies ei vie minua minnekään, eli ei suostu lähtemään mukaan mihinkään. 

Tää kertoo kyllä jotain todella surullista nykydeittailun/parisuhteilun tilasta. Riittää että mies raahautuu mukaan jonnekin ja saa silti pisteet siitä että muka olisi "vienyt" naisensa treffeille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole pelkkä tapa sanoa. Minä en tunne ketään, joka sanoisi tuollaista. Kuulostaa joltain saippuasarjalta