Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin erään kristillisen srk:n hengellisessä tilaisuudessa ja ahdistuin, olen siis kristitty ja oman näkemykseni mukaan uskova

Vierailija
18.09.2025 |

Aivan järkyttävä ja alati paheneva, selittämätön päiväkausien ahdistus iski läpi. Olikohan koko tilaisuus harhaoppinen eksytys vai onko sielunvihollisen hyökkäys? Normaalia rukousta, opetusta ja siunausta, eli ei pitäisi olla mitään poikkeavaa. Olen vuosia sitten käynyt kyseisen kristillisen srk:n tilaisuuksissa eikä tuolloin mitään. Nyt läksin varsin liukkaasti, eli tavallaan pakenin henkeni edestä heti tilaisuuden jälkeen vaikka jotkut olisivat halunneet jäädä juttelemaan, kuten noiden tilaisuuksien lopussa on tapana. Nämä muut eivät ilmeisesti ahdistuneet, en ole sen jäkeen ketään heistä tavannut kuluneena aikana. Toinen vastaava tilaisuus olisi nyt edessä, mutta uskaltaakohan sinne edes mennä? 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen yksin paljon ja tykkään käydä seurakunnan tilaisuuksissa. Ihmisten kohtaaminen sen jälkeen on kuitenkin vaikeaa. Pelkään niin kovasti torjutuksi tulemista, mutta puhuminenkaan ei aina onnistu. 

Vierailija
22/28 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, oletko koskaan tullut ajatelleeksi: Varsin moni meistä elää ilman mitään uskontoa ja ilman uskonnollisia pohdiskeluja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro missä kävit, niin kerron uskaltaako mennä uudelleen.

Kaikki paikat ei ole niin turvallisia. 

Vierailija
24/28 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyikö seurakunta Raamatun sanassa?

Vierailija
25/28 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

River Church seurakunta Vantaalla.

Ap

Vierailija
26/28 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

River Church seurakunta Vantaalla.

Ap

Okei. Älä mene toista kertaa. Etsi sellainen paikka missä pysytään tiukasti Raamatun mukaisessa opetuksessa ja joka ei ole mikään ihan uppo outo juttu.

Suosittelen Kansanlähetystä, Sleytä, Raamattuopistoa esimerkiksi. Googlaa nämä ja etsi itsellesi sopiva tilaisuus mihin menet.

Vierailija
27/28 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kyse voi olla siitäkin, että sielunvihollinen ei halua sinun menevän sinne ja koittaa ahdistuksella pelotella sinut pois sieltä. Itse koin tällaista, kun menin uuteen seurakuntaan. Hirveitä pelkotiloja viikkokaupalla. Mutta nyt jälkikäteen huomaan, että se oli pelotteluyritys, jotta en menisi sinne enää uudestaan. Olen iloinen, että sinnittelin, sillä tässä seurakunnassa on aitoa opetusta sekä vanhurskaita ihmisiä, jotka ovat auttaneet minua pääsemään lähemmäs Jumalaa.

Tätäkin vaihtoehtoa tuossa aloitusviestissä punnitsin. Nimittäin vuosia sitten käydessäni en ahdistunut. Erityisesti solutoimintaan sielunvihollisen on helppo iskeä, historiassa on esimerkkejä valtakunnan laajuisesti. -AP

Voi myös olla että henget ottivat yhteen. Sinussa asuva Pyhä Henki ei ollut se joka tilaisuudessa vaikutti. Moni toiminta näyttää päällepäin kauniilta, mutta todellisuudessa siellä voi olla henkien sekamelska, joka saa aikaan kaikenlaisia fyysisiä oireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi