Kulkisitteko kolmen kilometrin matkan kävellen/bussilla?
Kommentit (25)
Riippuu toki onko toi joku päivittäin toistuva matka. Esim töihin. Varmaan menisin sekä että sään mukaan.
Yleensä kävelen jos satunnaisesti tarvetta. Kun olen esim vienyt AUTONI huoltoon. Se auto on siis pääasiallinen kulkupelini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapauskohtaisesti menee. Onko kiire ja milloin niitä julkisia menee?
yleensä kävelen jos mulla ei ole autoa käytössä. Mulla ei oo mitään kausikorttia joten yksittäiset liput on arvokkkaampia. Ja tohon menee n puoli tuntia joka helposti tärvääntyy jo bussin odotteluun ja itse matkaan bussilla. Julkinen on hidas väline eikä vie edes ovelta ovelle
Itsellä on toimiva reitti, eli kävelen pysäkille ja lähes suoraan bussiin, ja se menee lähelle paikkaa jonne olen menossa. Bussin odotteluun ei mene yhtään aikaa, koska tunnen aikataulut ja ne myös pitää kohtuullisen hyvin.
Ok. Noinhan se monesti menee jos on joku säännöllinen reitti. Mutta itse ne käytä juurikaan julkisia, niin ei ne aikataulut yleensä mun tarpeen mukaan ihan optimaaliset ole. Tosin helsingissä menee noita busseja niin tiheään, ettei oikeastaan ole väliäkään tietää. Kun aina tulee seuraava kohta.
Se mikä itseäni eniten häiritsee noissa busseissa on että nehän pysähtyy noin 200-500m välein. Eli hermohan tuossa nylpyttämisessä menee ihmisellä. Juna ei ole niin paha tossa asiassa. Vaan kulkee sutjakammin eikä ole koko ajan parkissa jossain pönöttämässä. Siten että parin kilsan matkaan menee 15min. aikaa
bussilla tietenkin, sillä vaikka se kävelymatka olisi pelkkää suoran tien kulkemista, saattaisin siltikin eksyä, sillä viitoitus reitillä on niin epäselvä ja puutteellinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapauskohtaisesti menee. Onko kiire ja milloin niitä julkisia menee?
yleensä kävelen jos mulla ei ole autoa käytössä. Mulla ei oo mitään kausikorttia joten yksittäiset liput on arvokkkaampia. Ja tohon menee n puoli tuntia joka helposti tärvääntyy jo bussin odotteluun ja itse matkaan bussilla. Julkinen on hidas väline eikä vie edes ovelta ovelle
Itsellä on toimiva reitti, eli kävelen pysäkille ja lähes suoraan bussiin, ja se menee lähelle paikkaa jonne olen menossa. Bussin odotteluun ei mene yhtään aikaa, koska tunnen aikataulut ja ne myös pitää kohtuullisen hyvin.
Ok. Noinhan se monesti menee jos on joku säännöllinen reitti. Mutta itse ne käytä juurikaan julkisia, niin ei ne aikataulut yleensä mun tarpeen mukaan ihan optimaaliset ole. Tosin helsingissä
Itsellä menee noin 7 minuuttia tuossa 3,2 km matkassa ja siinä taitaa olla 4 välipysäkkiä. Näistä yksi on sellainen että esim aamulla töihin mennessä siitä ei lähde yleensä ketään. Tällaisella yhtälöllä julkisten käyttö on kohtuullisen siedettävää.
tottakai kaikki vastaa että kävellen, todellisuus asia erikseen.
Tästäki talosta kaikki käy kaupassa autolla (jos on auto), matkaa alle 500 metriä, eikä ne kanna mitään 50 kg kasseja ikin.