Kismet suklaa maksaa jo reilusti yli euron.
Puoli vuotta takaperin maksoi 0.55 euroa ja nyt maksaa 1.15 euroa prismassa. Eli yli 100% hinta noussut yhtäkkiä. Ei voi ostaa enää suklaata tai mitään herkkuja. Jätin ostamatta.
Kommentit (58)
Vinkki: suklaata ym. voi tilata myös ulkomailta!
Itse tilasin esim. viime vuonna Tallinkin nettikaupasta (koska unohdin, tuli kiire) mutta Saksasta, Itävallasta ym. voi tilata ja saa LAATUA edullisemmin...!
Jaa, ihan sama kun en koskaan osta suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Katoin tänään joulusuklaita prismassa niin 6.95 oli paketti. Siinä oli da capo fazeria ja julia suklaita ja kaikkea. Muistaakseni viime jouluna sai alle 4 eurolla lähes kaikkea.
Viime joulunakin hinnat oli nousseet, muttei kai ne vielä 7 euroa olleet. Lopulta niitä myytiin joka puolella alennushinnoilla, 3 tietyllä hinnalla jne.
Vierailija kirjoitti:
Esim Fazerin 200g suklaalevyt maksoivat myös ennen vuotta 2022 alle 2 euroa. 1,70 taisi olla aika tavallinen hinta, nyt lähellä 5e !
Silkkaa kusetusta, tai rahastusta. Jonkun se uusi tehdas pitää maksaa. Ei onneksi mun tarvitse, en osta kalliilla.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: suklaata ym. voi tilata myös ulkomailta!
Itse tilasin esim. viime vuonna Tallinkin nettikaupasta (koska unohdin, tuli kiire) mutta Saksasta, Itävallasta ym. voi tilata ja saa LAATUA edullisemmin...!
Siis kuinka pljon sä sitä oikein ostat?
Vierailija kirjoitti:
Katoin tänään joulusuklaita prismassa niin 6.95 oli paketti. Siinä oli da capo fazeria ja julia suklaita ja kaikkea. Muistaakseni viime jouluna sai alle 4 eurolla lähes kaikkea.
Mitä väliä kun tommosesta yhdestä laatikosta syö varmaan 5 hengen perhe?
Kuinkahan moni ylipainoinen menee säästöliekille ku verensokeri laskee ,ja lihovat vaan lisää ku eivät voi ostaa kismettiä.
Matkustan Italiaan ensi viikolla ja aion tuoda sieltä laatikollisen Lidlin suklaavohveleita.
Kannattaa odottaa tarjouksia, ainakin Tokmannilla on joskus niitä osta 4 kappaletta 2 eurolla tjsp tarjouksia.
Netistä tilannut vastaa: PALJON mutta vain joulun alla --> tulee lahjaksi lahjaksi ymv. liki kaikki, itse en juuri syö. Myös työn kautta 'tuttuja' joita muistan joulun alla.
Isoissa määrissähän säästö korostuu: voi sanoa että "ihan sama' mitään vaikka 1kpl "Kismettiä" maksaa jos sen 1/vuosi ostaa. Mutta jos vaikka joulun alla ostaa esim. 50kpl tai 100kp, korostuu sen "Kismetin" tmv. vaikka konvehirasia hinta MONINKERTAISESTI.
Jos vaikka 1e säästää, useimmille 'ihan sama', mutta esim. 1e tai 2e säästö esim. 50kpl tai 100kpl tekeekin sitten jo 50-200e (riippuen erotuksesta ja määrästä)
Eikä siinä ole suklaatakaan käytännössä ollenkaan.
Kävin juuri kaupassa ja pms-päissäni pyörin siinä karkkihyllyllä. Suklaata teki mieli, mutta ei jmlauta anna luonto periksi maksaa yli neljää euroa levystä tai melkein kahta euroa jostain patukasta, jossa on suklaata niin vähän, että sen kutsuminen suklaapatukaksi pitäisi kieltää harhaanjohtamisena. Hiihtelin siitä sitten jäätelökaapeille, mutta tulin sielläkin samaan tulokseen, en halua maksaa vajaan puolen litran purkista melkein kahdeksaa euroa. Joo, tiiliskiven vaniljajäätelöä saa alle kolmella eurolla, mutta sitä ei nyt tehnyt mieli.
Hain sitten ainekset puolukkarahkaan, paitsi puolukoita ei tarvinnut ostaa, koska on omassa pakkasessa, ja otin vähän niitä irtona myytäviä suklaakuorrutteisia pähkinöitä. Hlvetin kalliita nekin ovat, mutta ovatpa edes ravintoarvoiltaan vähän parempia kuin joku Mars-patukka.
Oikeastaan on ihan hyväkin, että hinta on noussut. Pitäisi muutenkin tarkkailla painoa, niin samalla säästää rahaa
win win
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vuosia ssitten ostanut suklaat Lidlistä. Ja vielä Lidlin oman merkin suklaita. Hinta ei huimaa! Varsinkin premium-suklaat ovat hyviä ja kohtuuhintaisua, ttoisin kuin Fazerin vastaavat premium-suklaat.
On ne kyllä kalliita sielläkin jo ja hinnat nousevat koko ajan. Mutta Lidlin suklaa on parempaa kuin Fazer, ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta niin ei tarvitse tuommoisia miettiä
Ai että laihatko eivät syö suklaata? Vai laihtuneet olivat lopulta minkä painoisia tahansa?
Suffelin hinta on noussut S-marketissa , elokuussa 69 snt , nyt 85 snt. Kuka laskee prosentit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä kun tommosesta yhdestä laatikosta syö varmaan 5 hengen perhe?
No ei ole kovin kummoinen laatikko. Moni syö yksin tuollaisen illassa joulun aikaan eikä se kuulu sinulle yhtään.
Pirkka pienet suklaapatukat maksoivat vielä alle vuosi sitten 44 senttiä K-marketissa. Sen jälkeen on hinta nostettu kerran 65 senttiin, ja eilen huomasin että maksoivat jo 79 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Pirkka pienet suklaapatukat maksoivat vielä alle vuosi sitten 44 senttiä K-marketissa. Sen jälkeen on hinta nostettu kerran 65 senttiin, ja eilen huomasin että maksoivat jo 79 senttiä.
Kun kukaan ei osta kalliilla niin laskevat hintoja taas. On vain maltettava odottaa eikä sortua ostamaan.
Kismetin hinta on noussut eli jää hyllyyn eli en osta.
Niin juuri! Minä muistan kun olin lapsi 50-luvulla, niin suklaata saatiin vain jouluna ja kekrinä. Yhden suklaalevyn jakoi äiti kaikkien meidän lasten kesken ja jokainen sai muutaman palan. Eikä ollut kukaan meistä läski. minäki olin vielä armeijaan mennessä niin hoikka notta mahduin ovistakin kulkemaan saranapuolelta!
terv: pussihousu