Nyt puhuvat maahan_muuttajat - tämän takia he eivät käy töissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011497582.html
Kun tulin kymmenen vuotta sitten Suomeen, tämä oli maailman paras paikka. Kela, kaikki toimi hyvin, kertoo afrikkalaistaustainen mies Puhoksen ostarilla Itä-Helsingissä.
Kommentit (41)
No ajat muuttu ja asenteet kovenee. Ilokseni olen huomannut että monet mediat ovat alkaneet varovasti uutisoida myös m muuton haittapuolista.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten työnantaja ei joustanut ja antanut 3 kk lomaa, jotta pääsen lomalle kotimaahan (siis siihen maahan, josta lähdin tur'vapaikkaa hakemaan).
Artikkelin mies ei hakenut t-paikkaa. Hän tuli tänne rakkauden vuoksi. Suomalaisen puoliso siis on.
Vierailija kirjoitti:
No ajat muuttu ja asenteet kovenee. Ilokseni olen huomannut että monet mediat ovat alkaneet varovasti uutisoida myös m muuton haittapuolista.
Juuri näin. Ennen valtamediat vaikeni täysin ja antoivat tilaa kaiken maailman hämärille valemedioille kuten vaikka mv lehdelle.
Vierailija kirjoitti:
Toinen miehistä lisää, että Suomeen tultuaan hän oli tiedustellut koulutusmahdollisuuksia, koska oli aiemmin työskennellyt rahtilaivoilla. Vastaus hänen mukaansa oli ollut niin negatiivinen, että oli parempi jäädä työttömäksi.
Nyt kymmenen vuoden jälkeen mies ei ole tehnyt päivääkään Suomessa töitä.
Hänkin tuli Suomeen rakkauden perässä. Se rakkaus olisi voinut auttaa häntä valioiduttamaan tutkinto- ja työtodistuksensa ja sen jälkeen kysymään uudestaan opiskelumahdollisuudesta. Tuo, että vedetään herne nenään ja mökötetään 10 vuotta kotona ei ratkaise mitään.
Vierailija kirjoitti:
Hänen työuransa kuitenkin loppui viime vuonna yrityksessä, koska hän ei saanut kolmen kuukauden lomaa, jotta voisi vierailla kotimaassaan Afrikassa. Vapaata ei työnantajalta herunut.
Minä lopetin, koska ei ollut joustavuutta.
Edes siivoojalla ei mene niin, että voi lähteä omalle lomalle ja työnantaja sisäänajaa uuden työntekijän kohteeseen. Eihän se olisi reilua sitä uutta työntekijää kohtaan, että hänet heivattaisiin työttömäksi sen jälkeen kun alkuperäinen palaa turneeltaan. Hieman kannattaisi ajatella, suostuisiko itse tekemään työpätkää, josta heitetään pihalle suunnilleen sen jälkeen kun työ on hallussa ja sujuu hyvin. Joka kuukausi ei ole vapaana koululaisia tai opiskelijoita tekemään kesälomasijaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän takia ääni menee Ps!
Minä en tee äänestyspäätöstäni joidenkin tuntemattomien henkilöiden puolisoiden vuoksi. Eduskunnassa tehdään lainsäädäntöä, joka vaikuttaa kaikkiin elämäni osa-alueisiin. Ulkomailta tänne muuttaneista öyhöttäminen ei ole niin tärkeä asia, että äänestäisin sillä perusteella. Tekeehän kantaväestökin elämässään huonoja valintoja. Kukaan ei öyhötä heidän vuokseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on tultava loppu!!!
Kiellätkö lomaromanssit?
Vierailija kirjoitti:
Hänen työuransa kuitenkin loppui viime vuonna yrityksessä, koska hän ei saanut kolmen kuukauden lomaa, jotta voisi vierailla kotimaassaan Afrikassa. Vapaata ei työnantajalta herunut.
Minäkin olen ottanut lopputilin kun työnantaja ei joustanut ja antanut 3kk lomaa. Ihan kanta suomalainen olen. Ei kenenkään tarvi paskoja työnantajia katsella. Töitä sain kyllä heti taas 3kk jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes siivoojalla ei mene niin, että voi lähteä omalle lomalle ja työnantaja sisäänajaa uuden työntekijän kohteeseen. Eihän se olisi reilua sitä uutta työntekijää kohtaan, että hänet heivattaisiin työttömäksi sen jälkeen kun alkuperäinen palaa turneeltaan. Hieman kannattaisi ajatella, suostuisiko itse tekemään työpätkää, josta heitetään pihalle suunnilleen sen jälkeen kun työ on hallussa ja sujuu hyvin. Joka kuukausi ei ole vapaana koululaisia tai opiskelijoita tekemään kesälomasijaisuuksia.
Kyllä keikkatyöläisiä löytyy ympäri vuoden, kaikki eivät halua vakituista työpaikkaa.
Mitä siellä kotimaassa lomaillaan, kun sieltä on tultu hengenhädässä pakoon Suomeen? Jos se on niin turvallinen että siellä voi lomailla niin sinne joutaa palatakkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verenpaine nousee
Rasisti!
Vassari
Vierailija kirjoitti:
Suomi taitaa olla melkoinen paratiisi näille.
Lottovoitto. Paitsi ei tuurista kiinni vaan senkun vaan tulee
Vierailija kirjoitti:
Hahhhaha. Mrrrhhhh...
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia siihen tarvitaan 3kk loma? Mun työpaikalla on Vietnamilaisia jotka käyvät kotimaassaan muutaman vuoden välein. He käyttävät siihen reissuun kesälomansa.
Miten nää tietyt tarvii MONTA KUUKAUTTA?
Vierailija kirjoitti:
Miks ei mee omaan maahan missä työ, uskonto on taattu?
Mihin ne rakkaat sitten?
Ei ole ihme, että joutui karkaamaan Afrikasta. Miten siellä noin pehmoinen kaveri voisi pärjätäkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi taitaa olla melkoinen paratiisi näille.
Lottovoitto. Paitsi ei tuurista kiinni vaan senkun vaan tulee
Jep! Joka arpa voittaa meininki.
Vierailija kirjoitti:
Oikea valinta työnantajalta, ettei salli huumekauppaa ym. epämääräisiä busineksiä.
"Kun tulin kymmenen vuotta sitten Suomeen"
Kiitos PS