Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kermavaahto itsetehtynä vai kaupan?

Vierailija
17.09.2025 |

Mites on?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vispikermaa sen olla pitää. Hyvä vaahdotus ja pikkuinen tumsahdus tomusokeria ja valmis.

En voi sietää niitä pullokermoja, kun ovat niin vaniljaa. En tykkää. Eikä se vaahtokaan kauan kestä. Mies sitä välillä ostaa, kun ei jaksa vatkata.

Vierailija
22/33 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyky kermassa on niin vähän rasvaa ettei vaahtoudu kuin vähän.Tosin purkki vaahto täytyy laittaa vasta hetkeä ennen kuin syödään .Latistuu aika äkkiä  siis jos koristelet sillä kakun väleissähän sitä ei huomaa joten voi vatkata sinne sitä surkeampaa tetra kermaa.Kaikista valmistajan täytyy säästää ettei vaan joudu konkurssiin.

Vispikerma on juurikin tehty kestävään vaahtoon joka pysyy hyvin kuosissa kakkuja tehdessä, kuohukerma on enemmänkin ruuanlaittoon, kestää hyvin hauduttamisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jaksa tehdä kermavaahtoa itse, niin jaksaako hengittää? 

Vierailija
24/33 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ei ole, ap?

Niin.

Vierailija
25/33 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaahdotettu. Ei mee minuuttiakaan koneella, käsin vähän kauemmin. Tulee hyvää.

Vierailija
26/33 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on valmiskermavaahtoa ihan vain siksi, että kun kermavaahtoa tarvitsee niin usein sitä menee niin vähän että itse purkista vatkaten tulisi turhaa hävikkiä ja purkkivaahto kestää jääkaapissa pitkään ja useaan kertaan. Tietty jos tarvitsee enemmän vaikka kakkuun, niin sitten itse tehtynä.

Vierailija
27/33 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

President spraykermavaahto tuotesisältö:

KERMA (99 %), emulgointiaine (E471, kasviperäinen), stabilointiaine (E407), ponneaineet (E942, E941).

Ei lisättyä sokeria

Vierailija
28/33 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se kaupan vaahto edes kermaa? Jotain teollista lisäaine skeidaa

Cessibon 250g spraykermavaahto

Ainesosat

KERMA (74%), kovetettu kasviöljy, sokeri, glukoosi-siirappi, emulgointiaine E471, stabilointiaineet E339, e407, vanilja-aromi. Ponneaine E942.

Vierailija
29/33 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on uusavuttomuus mennyt jo uudelle tasolle, kun niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin kerman vatkaamisesta puhutaan jo kermavaahdon tekemisenä itse. Valmiille kermavaahdollekin voi olla paikkansa, jos vaikka ollaan ulkona syömässä muurinpohjalettuja, mutta se itse vatkattu kermakaan sentään mikään ruokalaji ole, jonka valmistaminen käy työstä.

Kyllä se käsipelillä ihan työstä käy, mutta olen samaa mieltä noista valmisvaahdoista. Valmismajoneesin vielä ymmärrän mutta se valmisvaahto on jo ihan eri tuote

Valmismajoneesi vain jos sitä käyttää hyvin vähän, kyllä itsetehty on parempaa.

Vierailija
30/33 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa kauan nokka tuhise, kun sen kuohukerman itse sähkövatkaimella vaahdottaa! Eikä 2 dl kuohukermapurkkikaan paljoa maksa!

Joten arvaapa mikä on vastaus kysymykseesi?

Vierailija
31/33 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on valmiskermavaahtoa ihan vain siksi, että kun kermavaahtoa tarvitsee niin usein sitä menee niin vähän että itse purkista vatkaten tulisi turhaa hävikkiä ja purkkivaahto kestää jääkaapissa pitkään ja useaan kertaan. Tietty jos tarvitsee enemmän vaikka kakkuun, niin sitten itse tehtynä.

Purkissa oleva vaahto on kasvisrasvaa ja ei se kermavaahtoa korvaa koskaan. Kokeileppa tehdä purkkimönjällä Irish Coffee juomat itsellesi. Et enää tuon jälkeen osta purkkiroskaa enää koskaan.

Vierailija
32/33 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purkissa oleva vaahto on kasvisrasvaa ja ei se kermavaahtoa korvaa koskaan. Kokeileppa tehdä purkkimönjällä Irish Coffee juomat itsellesi. Et enää tuon jälkeen osta purkkiroskaa enää koskaan.

Purkkivaahdoissakin on eroja. Ei kaikissa ole kovetettua kasvirasvaa.

Vierailija
33/33 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vispataan aina. Ja sinäkin erotat milloin -Kuohukerma vai Vispikerma, onko kakkuun pursotus vai jälkiruokiin ,rahkaan jne. Kuohu toimii täytekakussakin jos ei tule pursotuksia, todella hyvin toimiikin,jotenkin ilmavampaa, mutta sitten se on nakukakku. Joo katso valion sivut ja eroavuudet. Käytän kuohua useimpiin  ruokiin, kuten valkosipuliloota, kastikkeisiin jne jne...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi