Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveystieteiden maisterit!

Vierailija
17.09.2025 |

Moi! Olen vasta tänä syksynä aloittanut opiskelut terveystieteissä (kandi+maisteri), mutta työllistyminen on alkanut toden teolla huolestuttamaan etenkin kun nykyinen työmarkkina tilanne on todella huono. Te, jotka olette koulutukseltanne terveystieteiden maistereita, millaisiin työtehtäviin olette päätyneet ja onko teillä jokin sote-alan amk-tutkinto taustalla vai kandidaatti-tutkinto? Mietin tässä, että kannattaako alkaa myös harkita muita ala vaihtoehtoja tuon työllisyyden vuoksi... Ei tunnu hyvältä ajatukselta valmistua suuren opintolainan kanssa pitkäaikaistyöttömäksi ;(

T huolestunut terveystieteiden opiskelija

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itse kolme terveystieteiden maisteria. Yksi toimii opettajana ja kaksi työllistänyt itsensä yrittäjinä.

Vierailija
2/3 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä mitä tiedän entisistä opiskelukavereistani, niin suurin osa on töissä hyvinvointialueilla hoitotyön esimiehinä. Jonkin verran on yksityisellä sektorilla asiantuntijatehtävissä ja AMK:ssa hoitotyön opettajina ja muutama on jatkanut yliopistossa tutkijakoulutukseen.

Kannattaa tehdä myös AMK-tutkinto, koska sillä tavalla pääsee paremmin alalle sisään ja se on ikään kuin se perustutkinto sote-alalla. Kandiopinnoista voi saada AMK:ssa jotain hyväksilukuja, ainakin kaikki valinnaiset opinnot, virkaruotsin, englannin ja varmaan jotain tutkimuksen tekemiseen liittyviä opintoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla YAMK-tutkinto ja toimin osastohoitajana sairaalassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi