Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummasta luopuisit mieluummin, pyykkikoneesta vai astianpesukoneesta?

Vierailija
16.09.2025 |

Minä tiskikoneesta.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole astianpesukonetta. Ei ole koskaan ollut. Pyykinpesukone on. Siitä en luovu.

Vierailija
22/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä vaatteita että astioita voi varsin pitkään käyttää pesemättä. Sitten vaan roskiin kun alkaa siltä tuntua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama nimi, sama kone. Vähän tuoreempaan malliin voisin vaihtaa, ottaisin samalla sellaisen joka pitää vähän pienempää ääntä.

Vierailija
24/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei enää ole kumpaakaan, jouduin myymään, koska olivat minulle liian kalliit pitää, eikä rahani riitä kaikkeen sähköön, pitää säädellä. Käyn ystävän luona pesemässä vaatteet, hän ottaa välillä pienen korvauksen, mutta harvoin. Astiat pesen vähässä vedessä altaassa. Vesilasku korkea. Hankaloitti elämää, mutta minkä teet, kun työhakemuksia laittaa ja vastauksia ei tule, ei edes EI TÄLLÄ KERTAA OSUNUT valinta SINUUN. Telkkarista en haluaisi luopua. Kahvinkeitin on 😑

Vierailija
25/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesukone on ehdoton, nyrkkipyykissä menee valtavasti aikaa jos sen tekee kunnolla. Astiat tiskaa jopa ilokseen. Tiskikone olisi mukava, mutta ei välttämätön. Huonosti pestyt vaatteet haistaa jokainen vastaantulija, huonosti pestyistä tiskeistä kärsin vain minä, jos minäkään.

Vierailija
26/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukoneesta, astiat saa aina käsinpestyä mutta lapsiperheessä olisi kyllä helvetillinen pyykkivuori aika äkkiä ilman pyykkikonetta. Pyykkikoneen kanssakin sitä pyykkiä on ihan hirvittävät  määrät lapsiperheessä ja pyykikone laulaa lähes päivittäin ja silti on pyykkiä kun pesen säännöllisesti myös lakanat, pyyhkeet ja päiväpeitot ym tekstiilit vaatteiden lisäksi. Ja kun osa pitää pestä pitkällä 60 asteen pesuohjelmalla ei ehdi edes joka ilta pestä kuin yhden koneellisen vaikka pitäisi pestä vaikka 3 koneellista. Joskus pyhittänyt kokonaisen viikonlopun pelkästään pyykinpesulle, että saa koko pyykkikorin ihan tyhjäksi. Niin siinä tosiaan voi mennä kaksi kokonaist päivää kun pesee kaikki vaatteet, lakanat, erikoispesua vaativat erikseen kuten villasukat ym ym. Ja ihmisillä on varaa haukkkua meidät äidit...

Vierailija
27/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tiskikone levisi kuin jokisen eväät kirjaimellisesti kaksi vuotta sitten. Jostain syystä se ostaminen jäi ja jäi ..olemme huomanneet että hyvin pärjäämme kaksi henkeä ilmankin; Jätimme sen lopulta ostamatta. Jos/kun pesukone leviää olen samalla sekunnilla ostamassa uuden.

Vierailija
28/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espanjassa jossa tiskikone on vielä hyvin harvoilla. Korkeintaan yhdellä kymmenestä. Pestään mukisematta isotkin tiskit. 

Pyykkikoneet on useimmilla, mutta ei kaikilla. Silloin kotoa muuttaneet lapset vievät pyykin äidin tai mummon pestäväksi jolla kone on. Kuten meidän talossa näkyy tapahtuvan. Uudemmissa taloissa alkaa olla jo pesutuvat, ne on sijoitettu katolle, jossa pyykki kuivataan ulkoilmassa.

Vierailija
29/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytön kysymys pesisitkö vaatteet käsin vai astiat? Helppo vastata. 

Vielä helpommaksi menee, jos pesukoneen voi korvata taloyhtiön koneella. 

Lähtökohtaisesti en luopuisi kummastakaan. 

Vierailija
30/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hans Roslingin (lukekaa kirjoja tai katsokaa videoluentoja) mielestä pyykinpesukone on yksi tärkeimmistä naisten vapautumisen mahdollistajista, kun ei enää tarvitse viettää päiväkausia hinkkaamassa koko suurperheen tekstiilejä puhtaaksi, vaan ne voi lykätä koneeseen ja odotellessa tehdä jotain kiinnostavaa.

Vierailija
31/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä vaatteita että astioita voi varsin pitkään käyttää pesemättä. Sitten vaan roskiin kun alkaa siltä tuntua. 

Eikä ole pelkoa ystävistä kun haisee pahalle.😂

Vierailija
32/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista tiskikonetta, joten siitä voisin luopua. 

Vierailija
33/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkikoneesta. Ja olen jo luopunutkin, kun se hajosi, enkä ole jaksanut hankkia uutta. Käsipyykki on mukavaa puuhaa podcastia kuunnellen. Tai jalkapyykki oikeastaan. Pesen jaloilla tallomalla saavissa. m48

Vierailija
34/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rutinoutunut tiskaaja, mutta kyllä pyykkääminen olisi pakkopullaa. En osaa sitä edes kunnolla tehdä.

Vierailija
35/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omista tiskikonetta, joten siitä voisin luopua. 

Sama täällä, nytkään en omista tiskikonetta ja pärjään yhden hengen taloudessani ihan hyvin ilman. Pyykinpesukoneesta en haluaisi luopua. Pyykinpesu käsin on sitä paitsi paljon työläänpää, kuin tiskaaminen.

Vierailija
36/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astianpesukoneesta, astiat saa aina käsinpestyä mutta lapsiperheessä olisi kyllä helvetillinen pyykkivuori aika äkkiä ilman pyykkikonetta. Pyykkikoneen kanssakin sitä pyykkiä on ihan hirvittävät  määrät lapsiperheessä ja pyykikone laulaa lähes päivittäin ja silti on pyykkiä kun pesen säännöllisesti myös lakanat, pyyhkeet ja päiväpeitot ym tekstiilit vaatteiden lisäksi. Ja kun osa pitää pestä pitkällä 60 asteen pesuohjelmalla ei ehdi edes joka ilta pestä kuin yhden koneellisen vaikka pitäisi pestä vaikka 3 koneellista. Joskus pyhittänyt kokonaisen viikonlopun pelkästään pyykinpesulle, että saa koko pyykkikorin ihan tyhjäksi. Niin siinä tosiaan voi mennä kaksi kokonaist päivää kun pesee kaikki vaatteet, lakanat, erikoispesua vaativat erikseen kuten villasukat ym ym. Ja ihmisillä on varaa haukkkua meidät äidit... 

Kyllä noin on mitä tuossa kerroit. Muistan tilanteen kun meidän pyykkikone hajosi, lasten ollessa 1 ja 2 vuotiaita. Käytin harsovaippoja ja jo parin vuorokauden päästä meidän kotona oli ihan hirveä PYYKKIKAAOS! Kylppäri täynnä.😓

Vierailija
37/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikonetta ei ole, ja tuskin koskaan tuleekaan. Minulle se on turhake, jollekin suurperheelliselle tarpeellinen.

Vierailija
38/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykkikoneesta. Ja olen jo luopunutkin, kun se hajosi, enkä ole jaksanut hankkia uutta. Käsipyykki on mukavaa puuhaa podcastia kuunnellen. Tai jalkapyykki oikeastaan. Pesen jaloilla tallomalla saavissa. m48

Onko iso perhe?

Vierailija
39/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko iso perhe?

Yhden hengen, nykyään.

Vierailija
40/48 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikoneesta luopuisin, koska meidän perheelle olisi tosi suuri ongelma pyykinpesukoneen puuttuminen. Käsin voi kyllä tarvittaessa tiskata, mutta ison perheen pyykkejä olisi mahdoton pestä käsin, varsinkin kun asuintalossamme ei ole pyykkitupaa. Jos se olisikin, niin siellä kyllä voisi käydä pyykit pesemässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan