Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mölysikö teidän vanhemmat viikonloppuöisin kännissä kotona?

Vierailija
16.09.2025 |

Musiikit täysillä, huutoa, riitelyä, juoppokavereita kylässä? 

Meillä etenkin isä harrasti tätä lauantai-iltaisin/öisin joskus ysärillä. Oikein pelotti ja ahdisti viikonloput. Minä olin tuolloin joku alakouluikäinen ja pikkuveljeni ehkä 4v. Tosi hienoa nukkua tällaisessa ympäristössä. Jotenkin tuntuu, että tämä oli ihan normaalia/yleistä tuolloin. 

Ja nykyvanhemmat ne on niin huonoja mukamas... 

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti ryyppäsi arksinkin aina. 2 vuotta putkeen se ryyppäsi ja sitten jouduin lastenkotiin.

Vierailija
42/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, 90-luvun lopussa ja 00-luvun alussa. Isä aukaisi aina korkin perjantaisin ja lysähti töllön ääreen. Oli hiljainen. Äiti oli se joka huusi. Erosivat 00-alussa ja äiti vuorostaan alkoi ryyppäämään uuden miesystävänsä kanssa viikonloppuisin. Asuttiin maalla okt:ssa joten eipä sitä kukaan naapuri tiennyt mikä meininki oli viikonloppuisin. Äidillä oli tapana tulla yöllä mölyämään minulle jotain, jos tuli riitaa miesystävän kanssa. Klassikko oli heittää kenkäni eteisestä huoneeseeni ja pamauttaa ovi kiinni perässä, protestiksi siitä että kenkäni olivat muka likaiset. Teininä äidin miesystävä heitti "hauskaa vitsiä" miten hän ensi yönä tulee ja r.iskaa mut, ihan äitini kuullenkin. Äiti ei sättinyt miestä mitenkään, oli lähennä mustis ja repi koulukuvani jääkaapin ovesta ja nimitti minua kännissä h.oraksi. Pikkuveljeni oli ainoa kuka torui tätä miesystävää. Pikkuveljeni on minua yli 10v nuorempi, eli lapsi minua puolustellessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan isäni. Isä oli kovaääninen humalassa ja jalkapalloa katsellessa hän huusi kuin hullu: "HEEEIII, HoooI, HUUUSH, HEE eee EEEI!" Äitini säpsähteli. 

Isä nousi sohvalta ylös kädet ylhäällä ja aaltoili humalan vaikutuksen alaisena. Otti askelia kohti pientä matkateeveetä jalat tömisten. 

Saan joka kerta kauhukohtauksia kun näen tän videon, koska juuri siltä isä näytti naamasta ja liikkeiltään:

Vierailija
44/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon oli juhlia: eli vanhemmat kutsui ystäväpareja kylään ja ainakin aloitettiin ns pitkän kaavan illallisella. Loppupeleissä kaikki oli ihan hirveessä kännissä ja pitkin taloa ja terassia löytyi tyhjiä viini-viski-konjakkipulloja seuraavina päivinä. Usein joku tai useampikin sammui sohville. Se taas tiesi sitä, että siinä sitten aamupäivän aikana alkoi isällä ja sen kavereilla tölkit sihahteleen. Kyllä muutkin jatkoi. Pitkät pyhät oli yhtä juhlimista ja jatkoille ilmaantui väkeä vaan lisää. Iso omakotitalo onneksi oli niin olin omassa huoneessa vaan.

Vierailija
45/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -90 enkä ole koskaan nähnyt vanhempiani humalassa tmv. Saunakaljat ja siiderit juotiin lauantaisin korkeintaan. Olen kotoisin maaseudulta pikkupaikkakunnalta, aika tavallista arkea kaikki eli ja tavalliset perheet ja vanhemmat valtaosalla oli. Monet sukulaisista ja kavereista ovat edelleen hyvissä väleissä vanhempiensa kanssa ja vanhemmat edelleen yhdessä, samoin kuin itselläkin.

Taitaa olla omasta lähipiiristä yhden käden sormilla laskettavat alkoon menevät, riitelevät vanhemmat. Kyllä se myös aika usein on "kylällä" tiedossa ainakin ns. hiljaisesti, jos on ongelmia alkon kanssa tai muuta, harvoin pystyvät peittää kaikkea.

Vierailija
46/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Viikonloput ja lomat siitä lähtien kun muistan, siihen asti kunnes muutin pois. Jonkin verran arki-iltaisinkin. Viinaa, riitoja, tappelua, salailua, toisinaan kyllä soitin poliisitkin ja lääkärikäyntejäkin murtumien takia oli. Poismuutosta lähtien kuulin menosta puhelimitse ja siellä vieraillessa. Minulla ei myöskään esimerkiksi ole yhtään mukavaa kesälomamuistoa perheen kanssa, veljen kanssa kuitenkin sentään :)

Tuntuu sekä lohdulliselta että kaihertavalta, kuinka moni vastasi kieltävästi. Myötätuntoa teille, jotka koitte kovia.

Vierailija
47/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mölynneet omassa kodissa, mutta kaverilla kyllä joskus. Muistan kun harrastettiin joskus kavereiden kanssa niitä yökyläilyjä. Silloin ehkä jopa nauratti kun saatiin kaverin kotona valvoa pitempään, jopa aamuun asti. Kukaan ei katsellut perään koska me kakarat mennään nukkumaan. Kun siellä aikuiset olkkarissa melskas, ottivat kuppia, tanssivat keskenään ja pyörittivät vinyylilevyjä soittimessa. Sitten vaan aamulla herätessä oltiin tyytyväisiä, itse paahdettiin leipää ja juotiin kaakaota kun kaverin vanhemmat makasi ainakin puolille päivin. Ei saatu traumoja vaan tykättiin kun saatiin olla rauhassa. Näin 70-luvulla eikä meistä kakaroista kukaan vanhempien juhlimisesta mitään traumoja saanut. 

Vierailija
48/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niin tekivät. Toisinaan myös arkena. Koko peruskoulun ajan joka viikko.

Olin 16 v ja mulla oli työharjottelu paikallisessa leipomossa kello 04.00. siinä muutaman yön kännishown takia valvoneena olin läpeeni leipiintynyt ja väsynyt. En v*ttu mene.

Sitä vaan odotti, että ne hiljenis, että vois nukahtaa.

Äiti tulee umpikännissä repimään mua sängystä, että nyt on herättävä!! Kohta myöhästyt! 

Pitäs ensi saada nukuttua, että vois herätä! Käänsin kylkeä.

Sitten meni hetki, kun känninen faija tuli ja repi mut tukasta ylös. Roikotti kunnolla ja mylvi, että töihin siitä. Siellä on tuttuja töissä, ettei tarvii laiskaa pentua hävetä. (Koulusta kun lintsasin, eivät puuttuneet)

Tulihan sitä sitten lähdettyä. Pidin huolen, että ne tutut kuuli "biletyksestä". Esimies antoi särkylääkettä ja käski mun pötköttää koppinsa sohvalla. Kyllä vanhempien juopottelut tiedettiin laajalti. Joku oli lasunkin tehnyt. Meitähän oli viisi muksua, joista mä vanhin.

Duunivuoron jälkeen ajoin hiukset pois. Oli komeet (kipeet) verenpurkaumat päänahassa.

Siitä alkoi uusi elämä. Isä raitistui ja erosivat äidin kanssa. Äiti ei raitistunut. Isä sai nuorimmat muksut, äiti vanhimmat ja mä muutin omilleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän