Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sf-mitta ei vastaa viikkoja..?

10.04.2007 |

Eli tänään oli lääkärineuvola ja aikaisemmin neuvolassa SF-mitta on mulla ollut tasaisesti keskikäyrällä. No nyt sitten lääkäri sai mitaksi saman kuin neuvolantäti 3vk sitten, eli 22cm. Sain lähetteen ultraan, koska nyt mentiin sen verran käyrien alapuolella. Mistä voi johtua?

Eli vauvan sykkeet ja liikkeet on voimakkaat ja mulle on tullut painoa n 500g/vko viimeisen kolmen viikon ajan. Mun mielestäni myös maha on kasvanut vähän.

Onko kellään niin, että vauva onkin sitten vain ollut niin pieni, että koko ajan on menty käyrien alapuolella? Tämä huolestuttaa minua ja perjantainahan saan jotain vastauksia ultrassa... Mutta jos on tarkempaa tietoa, niin kertokaahan minullekin. Kiitos.

-Veruska 28+4-

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Ei kannata nyt kauheasti stressata asiaa, koska todella paljon vaikuttaa se, että nyt ja viimeksi mittaaja on ollut eri ihminen. Kaikilla on hieman oma " käsialansa" ja eri ihmisten mittausten välillä voi olla senttejäkin eroa. Ultrassa asia kuitenkin lopullisesti varmistuu ja vauvan vointi voidaan muutenkin tarkistaa kunnolla. En usko, että on syytä huoleen.

marenki (kätilö) ja himpula 34+2

Vierailija
2/3 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla viikoilla 32+1 mitattiin sf, joka oli vaivaiset 26,5cm.. Että huolestuttaa kyllä kovasti. Neuvolassa ei olla huolissaan, vaikka painokaan ei ole noussut koko raskausaikana juuri muutamaa kiloa enempää.

Kävin rv 31 yksityisellä ultrassa, kun en kestänyt epätietoisuutta, ja siellä vauva todettiin hieman pienemmäksi joistain mitoista kuin keskivertovauva. Mutta ihan normaaleissa rajoissa siis, että on vain vähän pienempi. Aivan niinkuin joku menee yläkäyrällä, täällä nyt mennään alakäyrällä. Mitään poikkeavaa ei havaittu. Painoarvio oli tuolloin 1300g, tosi vähän, mutta kuulemma nuo koneet ei kovin tarkkoja ole. Siitä ei sitten ole enempää puhuttu neuvolassakaan, vaikka kovasti mua huolettaa.

Mulla vauva on tosi alhaalla rt:ssa, joten se vaikuttaa sf-mittaan pienentävästi. Nyt jännäillään, ettei vain tulisi kuitenkaan ennen aikojaan synnytystä! :)

Kyllä mä luulen, että sulla (ja mullakin) on kaikki ihan hyvin, vauvat vaan on vähän pienempiä, niinhän ihmisissäkin on eri kokoja.

Jaksamista ja tsemppiä!

sämpyläinen rv 33 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille vastauksista! Tosiaan niin minäkin sen oon koko ajan aatellut, että pieni vauva meille tulee joka tapauksessa kun ollaan mieheni kanssa molemmat melko pieniä. Ja itse painoin laskettuna päivänä syntyessäni 2820g ja äitinikin on painanut syntyessään 2900g. Ja kovasti olivat olleet huolissaan äidin mua odottaessa kun on NIIN pieni vauva tulossa että ethän vain polta tai juo!

Mutta kyllähän tuo aina säikäyttää kun johonkin lisätutkimuksiin joutuu. Kiva kuitenkin päästä kurkkaamaan pikkuista vielä! Ehkäpä tällä kertaa selviää vaavin sukupuolikin kun viimeksi ei tajuttu suoraan kysyä! :)

-Veruska-