Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluatko kysyä uskovaiselta jotain? Voin vastailla hetkisen aikaa.

Vierailija
10.04.2007 |

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka sinut on aivopessyt

Vierailija
2/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka varmasti sanoit noin provosoidaksesi, niin kyllä tuo aika paljon kertoo ihmisten asenteista ja ennakkoluuloista...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmistä koko maailmassa jotka ei halua kuunnella uskonnollista lässytystä..?? hih hih.

-3

Vierailija
4/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen ja kolmosen kaltaiset asenteet toisaalta huvittavat, toisaalta ovat ikäviä, kuten tuossa kirjoitinkin. Tuntuu että jotkut ihmiset eivät näe uskovaisissa muuta kuin yhden asian eli uskon.

Ei minua ole kukaan aivopessyt, vaan olen tullut uskoon ihan oman pohdintani tuloksena. Olen myös vuosien varrella kyseenalaistanut uskonasiat, mutta lopulta päätynyt edelleen uskomaan. Olen siis aika monessa sopassa keitetty uskis.

ap

Vierailija
5/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ihmistä koko maailmassa jotka ei halua kuunnella uskonnollista lässytystä..?? hih hih.

-3

ap

Vierailija
7/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisena ihmisenä, minulla ei tietenkään ole tanssihäitä.

En kehdannut kysä miksei..

terv. se joka kysyi tanssimisesta

Vierailija
8/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis äitinihän on. Kaikki voimavarat, aika ja raha menee lähetystyölle. Omia lapsenlapsia on yli 10 mutta ulkomaiset hätääkärsivät lapset on ne, joita passataan ja paapotaan, siis sen uskon varjolla. Omia ei näe juuri koskaan. Ja heissäkin olisi monta apua tarvitsevaa.

Hän on myös ennen näitä lastenlapsia ollut pariin otteeseen pitkään sisällä sairaalassa kun on uskonasiat ottanut vallan pääkopassa...

Siksi minusta ei koskaan tule uskovaista-

Vierailija
9/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2:n ja 3:n asenteilla viittasin niihin ennakkoluuloihin, joita ihmisillä on nimenomaan uskovaisia kohtaan. Niitä on mielenkiintoista seurata, kun ei kerro esim. työkavereille olevansa uskossa. Silloin he eivät varo sanomisiaan seurassani. Joskus kyllä tekisi mieli kysäistä että olenko minäkin mielestäsi sellainen skitso hullu, mutta en ole viitsinyt nolata ketään... ;)

ap

Vierailija
10/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen etsiskelijä. Vaikka jossain syvällä sydämessäni uskon vahvasti Jumalan olemassaoloon ja Jeesukseenkin, en jotenkin osaa tehdä sen enempää. En edes käy kirkossa tms. ja Raamattuakin olen lukenut vain sieltä täältä.

Mistä itse sait kipinän aktiivisuuteen uskossa?

Vierailija
11/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se ei ole tarkoituksenmukaista!

Ja todellakin ihminen voi olla " liian uskovainen" ! Minä käytän tuollaisesta termiä hihhuli tai ylihengellinen.

ap

Vierailija
12/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin aikaisemmin jotkut uskovaiset pitivät tanssia syntinä. Minun ystäväpiirissäni ei kyllä kukaan pidä. Ehkä joissakin piireissä asiaa katsellaan vähän eri kantilta.

ap

Vierailija
13/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä pitäisi vallita keskinäinen rakkaus toisianne ja myös ei-uskovaisia tai toisen uskoisia kohtaan?

Vierailija
14/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku on kanssani samaa mieltä (liian uskovaisuudesta) en siis ole ainoita.

Uskovaisuushan mielletään monesti hyveeksi.

Vierailija
15/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse olen etsiskelijä.

Silloin tuntui hirmu luonnolliselta hakeutua seurakunnan toimintaan ja saada uskovia ystäväisiä. Nykyään käyn kirkossa paljon harvemmin. Uskon määrää ja laatua ei voi mitata ulkoisilla tekemisillä, mutta suosittelen silti lukemaan Raamattua ja käymään joskus kirkossakin. Kun Raamattu tulee tutuksi, niin Jumalakin tulee ja se taas on vakaa pohja elämässä. :)

ap

Vierailija
16/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikö teillä pitäisi vallita keskinäinen rakkaus toisianne ja myös ei-uskovaisia tai toisen uskoisia kohtaan?

Minusta pikemmin päinvastoin! Tietenkin on mahdollista, että seurakunnassakin välit tulehtuvat ja silloin siitä on hyvä tahto ja rakkaus kaukana. Ihmisen vajavaisuudestahan nämä ristiriidat johtuvat, vaikka ihanne on keskinäinen rakkaus.

ap

Vierailija
17/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä opetatko lapsille uskoasi ainoana oikeana totuutena?

Vierailija
18/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko on kuitenkin aika keskeinen yhdistävä tekijä. Lapsilleni puhun Jumalasta ihan luonnollisena asiana, mutta en mitenkään tyrkyttäen. En allekirjoita ajatusta, että pienelle lapselle pitäisi jättää täysi vapaus valita itse uskontonsa. Miten pienen lapsen etua palvelisi se, että hänelle tarjottaisiin vain vaihtoehtoja ja sanottaisiin, että valitse se mikä parhaalta tuntuu? Eihän näin toimita muissakaan asioissa, vaan kyllä vanhempien täytyy päättää lastensa puolesta. Minusta on vähintäänkin luonnollista kasvattaa lapsi oman uskontonsa mukaisesti. Tärkeintä on se, että kodin ilmapiiri on rakastava ja siellä on tilaa hengittää myös suhteessa uskontoon. Siksi en halua tyrkyttää tai pakottaa mitään. Tällä tavoin kristinuskosta muodostunee lapsille luonteva osa lapsuutta - juuret ja identiteetti. Jos he haluavat isompina muuttaa mielensä uskonnon suhteen, niin onhan heillä siihen oikeus.

ap

Vierailija
19/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" pakotti" miehen uskomaan. Kyse oli juuri tästä Vapaakirkosta. Mies meni uskontasioista sekaisin ja joutui mielisairaalaan. Siitä lähtien mielenterveys on horjunut paljon. :( Kurjaa, mutta totta. On todella vaikeaa seurata tätä tilannetta.

Vierailija
20/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" pakotti" miehen uskomaan. Kyse oli juuri tästä Vapaakirkosta. Mies meni uskontasioista sekaisin ja joutui mielisairaalaan. Siitä lähtien mielenterveys on horjunut paljon. :( Kurjaa, mutta totta. On todella vaikeaa seurata tätä tilannetta.

En kyllä oikein ymmärrä, miten toisen voi " pakottaa" uskomaan. Onkohan se parisuhde ollut muutenkin jotenkin epäsuhtainen...? Vapaakirkko ei missään tapauksessa suosittele tällaista, eli kyllä siinä on ollut ihmisten omia ongelmia taustalla. Mielenterveyskin on sellainen juttu, ettei usko sinänsä sitä paranna tai pahenna. Mielen sairautta ja terveyttä on kaikissa ihmisryhmissä. Joka tapauksessa kurja tilanne. Toivottavasti he saavat asiansa kuntoon!

ap