29-vuotias kolmen lapsen äiti Hinni kohtaa törkeää kohtelua kadulla En ikipäivänä olisi odottanut
Tällaisia kommentit ovat
Hinni kertoo olleensa noin vuosi sitten bussissa keskimmäisen lapsensa kanssa, kun tuntematon mies alkoi haukkua häntä.
Hän sanoi, kuinka ruman näköinen ihminen olen ja miten tuollaisella ihmisellä voi olla lapsia, että se on oksettavaa, kertoo Hinni.
Siinä hetkessä tyttöni sanoi, että noin ei saa kenellekään puhua. Että tuo on todella ilkeää ja sinun täytyy pyytää äidiltäni anteeksi.
Kaikki bussissa olijat alkoivat taputtaa tytölle, ja mies jäi seuraavalla bussipysäkillä pois nolostuneen oloisena.
https://www.iltalehti.fi/keho/a/ea22cf86-255b-42e4-a0f9-9daeddcb676a
Kommentit (300)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen lapsen äiti Hinni ei taida tajuta että pienet lapset voivat pelätä nähdessään hänet vaikka bussissa. Ainoa tärkeä asia on ettei kukaan sano Hinnille rumasti, milloinkaan.
Lapset ovat yleensä uteliaita tatuointien suhteen ja kyselevät niistä.
Oon itekkkin huomannut tämän. Harvemmin pitävät mitenkään pelottavina, tai rumina. Ja kun miettii, niin kenenpä muksu, tai kukapa ei itse olisi piirrellyt lapsena mustekynällä kuvia nahkaansa? :D
Ja ei. Mulla ei ole yhtään tatuointia. Mutta ei myöskään olla opetettu muksuille himassa, että niissä/ niiden kantajissa olisi jotain pahaa ja pelättävää - Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen lapsen äiti Hinni ei taida tajuta että pienet lapset voivat pelätä nähdessään hänet vaikka bussissa. Ainoa tärkeä asia on ettei kukaan sano Hinnille rumasti, milloinkaan.
Please somebody think of the children! :D
Uskallan lyödä vetoa että namaatatuoinnit ovat ongelma vain ja ainoastaan toisille aikuisille (=setämiehille), eivät lapsille.
Ei se ole ongelma setämiehille.
Miksi setämiehet sitten huutelee siitä?
Minulle ei ole yksikään miespuoleinen koko elämäni aikana huudellut mitään negatiivista kommenttia ulkonäkööni liittyen. Naispuoleiset sitävastoin ovat. Ja nimenomaan asioista joihin ei voi vaikuttaa.
M55
Minua opetti äiti lapsena, ettei ketään saa osoitella sormella ja nimitellä, vaikka mitä itse ajattelet. Ajattele päässäsi vaan, mutta anna toisten elää ja olla rauhassa. Eli pidä mölyt mahassasi ja opettele käytöstapoja. Ja mun mutsi oli ihan tavallinen tehtaantyöläinen.
Lapset on uteliaita ja voi möläytellä, mutta aikuisten pitää osata käyttäytyä!
Vierailija kirjoitti:
Että koko bussi alkoi taputtamaan. Tulee mieleen se takavuosien räppärin tarina, jossa räppäri osti rasistille bussilipun ja koko bussi alkoi taputtamaan. Siihen loppui räppärin ura. Uhriutumisen kulminaatio: koko bussi alkoi taputtamaan.
Siis tarina, ei totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia jos nyt vaikka lukisi, että Homot Uuniin. Sen kaltainen urpous voisi itseänikin hieman vituttaa.
tuohan olisi hauska tatuointi :D
No minä pitäisin sitä Junttina. Ja vittumaisen ihmisen leimana. Se ensin mainittu, "Painu SINÄ helvettihin siitä!" Uppoaisi enemmän mun kummelisukupolven huumoriin. Ei olisi sillä tavalla syrjivä, kun koskisi Kaikkia. Ja sopisi hyvin suomalaiseen mielenmaisemaan vaikka räntäsateessa bussipysäkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskallan lyödä vetoa että namaatatuoinnit ovat ongelma vain ja ainoastaan toisille aikuisille (=setämiehille), eivät lapsille.
Uskallan lyödä vetoa siitä että olet ympäriinsä tatuoitu nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi sanonut että: "Ilman tatuointeja olisit kaunis nainen." se olisi ollut neutraali lause.
Ja vain sanojan oma mielipide. Onkohan se tarpeen kertoa asianomaiselle? Ja mitä hän sillä tiedolla tekee?
Miksi täällä naiset aina käyvät henkilöön jos joku kirjoittaa asoista yleisesti?
Vierailija kirjoitti:
Tämä H i n t t i taitaa kuvitella nyt omiaan, jos kuvittelee, kuinka koko bussi aplodeeraa hänen voimaantumistaan. Tässä odottelemme innolla, kuinka veronmaksajat pääsevät maksamaan hänen ihosyöpänsä kuluja.
Enemmän joudutaan makselemaan auringon aiheuttamia ihosyöpäkuluja.
T. kalpeanaama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskallan lyödä vetoa siitä että olet ympäriinsä tatuoitu nainen.
Nainen meni oikein, tatuointeja ei ole eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karseen näköinen. Kun tekee itsestään työn näköisen, niin tottakai saa arvostella! Yhtäläillä voin sanoa autosta että se on karsee. Tatuoinnit ovat karseita ja on aivan oma valinta ottaako niitä vai ei.
Miksi muuten lapset eivät saa piirtää joka päivä tussilla naamaansa täyteen?
Mitä vi tt ua?
Et näe eroa siinä että solvaat auton ulkonäköä, vs. toisen ihmisen? :D
Kaikkea se leipä elättää. Ja lapset eivät saa tehdä moniakaan asioita joita aikuiset ihmiset saavat.
Se ihminen ei ole tuon näköinen, hänet on tehty tuon näköiseksi, tottakai voin arvostella silloin tatuointeja ja yleisilmettä ja minusta hän näyttää karsealta.
Puliukostakin saa siistin näköisen, mutta tuosta ei.
Ihmisen näkymättömän rakenteen kannalta tatuoinnit, varsinkin noin massiiviset, ovat virhe, koska ne karkuuttavat eteeristä energiaa kehon rakenteesta.
Näkymättömässä kehossa, "aurassa", on useita kerroksia, joista eteerinen kerros sijaitsee fyysisen ja astraalisen kerroksen välissä.
...ja sen pienen tytön nimi? Albert Einsten.
👏🏻👏🏻👏🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ongelma setämiehille.
Miksi setämiehet sitten huutelee siitä?
tyhmiä pitääkin haukkua
Eli sua saa haukkua aivan vapaasti?
Kamalannäköinen ja ilmeisesti tavoittelee ihmisten huomiota esittelemällä noita tatuointejaan. No, sitä saa mitä tilaa. Onko se nyt harvinaista, että terassilla olevat huutelevat juovuksissa tai muualla julkisissa tiloissa. Minullekin on sanottu joskus pahasti asioista mihin en ole voinut itse edes vaikuttaa. Ei kyllä anna hyvää esimerkkiä lapsilleen, jotka joutuvat kestämään häpeää äitinsä vuoksi. Säälittää.
Vierailija kirjoitti:
Jos laittaa naamaan tatuoinnit, niin ei pitäisi olla kovin iso ylläri jos terasseilta huudellaan. Sieltä voidaan meinaan huudella vaikka mitään näkyvää syytä ei olisikaan...
Ja sekö oikeuttaa huuhtelun? Ja vielä lasten kuullen?
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kauhean näköinen! Lapsia käy sääliksi. Vanhin n.10 vuotias, saa kuulla hämmästelyä ja kärsiä äidin tuijottamisesta. Äiti näyttää pelottavalta. Missä isä- ei ole luultavasti mukana perheessä. Noin narsisti nainen eo voi olla hyvä äiti, narsismin näkee jo kävelytyylistä.
"Äiti näyttää pelottavalta"
No ehkä sinusta. Lapsille on se rakkain ja turvallisin aikuinen.
Ja narsismin näkee kävelytyylistä 🤣🤣🤣 voi hyvää päivää
Onhan tuo huomattavasti keskimääräistä 3 lapsen äitiä kauniimpi, eikä muuten vaikuta strategisiin mittoihin mitenkään nuo ja muulla ei ole merkitystä, kun ulkonäköä mitataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karseen näköinen. Kun tekee itsestään työn näköisen, niin tottakai saa arvostella! Yhtäläillä voin sanoa autosta että se on karsee. Tatuoinnit ovat karseita ja on aivan oma valinta ottaako niitä vai ei.
Miksi muuten lapset eivät saa piirtää joka päivä tussilla naamaansa täyteen?
Millä ihmeen oikeudella jotkut kuvittelee, että saa arvostella jos jonkun tyyli ei miellytä? Ei muakaan kaikki miellytä, mutta pidän suuni kiinni. Vain moukka menee ääneen toiselle sanomaan mitä mieltä on tämän ulkonäöstä.
Olen samaa mieltä. Olen myös sitä mieltä että ihan yhtä asiatonta on näyttää tuollaiselta. Millä oikeudella muuten sinä arvostelet muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laittaa naamaan tatuoinnit, niin ei pitäisi olla kovin iso ylläri jos terasseilta huudellaan. Sieltä voidaan meinaan huudella vaikka mitään näkyvää syytä ei olisikaan...
Ja sekö oikeuttaa huuhtelun? Ja vielä lasten kuullen?
Ei tietenkään mutta miljoonista ihmisistä löytyy aina niitä, jotka ovat ääliöitä. Ihan kaikkialla. Joka maassa. Sukupuolesta ja iästä riippumatta.
tuohan olisi hauska tatuointi :D