Mitä sisältöä 40v lapsettomalla naisella on elämässä?
Kuulostaa aika ankealta jos tuossa iässä ei yhtään lasta. Niinku mokannu koko elämänsä.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa hyvin miten arka aihe kyseessä kun suututaan kysymyksestä eikä vastata siihen.
Ap on kysynyt tätä samaa ties kuinka monta kertaa ja saanut myös vastauksia.
Itse en ole tälläistä kysymystä kylläkään huomannut.
Moni muu on.
Se ei ole mikään syy suuttua kysymyksestä. Kaikki eivät roiku täällä 24/7 kuten sinä.
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella vaikka mitä elämän sisältöä jos olisi aikaa. Näin alakouluikäisten uraa tekevän äidin elämässä ei ole juuri aikaa harrastuksille tai muulle ylimääräiselle. Heti kun kasvavat isoiksi ja aikaa jää, aloitan pari uutta harrastusta ja otan aikaa itselle.
Miksi et harrasta lasten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en halunnut lapsia 20 v, työ, kirjat, kirjoittaminen koira. enkä 40v. puolison kanssa reissaaminen, isän ja äidin auttaminen, koirat, kirjat, kirjoittaminen kalastus, marjastus käsityöt, sukulaisvierailut, kasvimaan hoito, marjastus, sienestys yms. ja sama jatkuu hieman hidastettuna 69v, iässä. Puolison kanssa ololo, koirat, kirjoittaminen käsityöt yms. tosin isästä ei tartte enää huolehtia, ainoastaan haudan kukkasista, mutta äti tarvitsee vielä hieman huolenpitoa vaikka hoitokodissa onkin joten ei tässä penikoita itse kaipaa, riittää kun koira teki pentuja.
Ja kukaan ei koskaan tule pitämään sinusta huolta kuten sinä olet nähtävästi pitänyt vanhemmistasi huolta jo 29 vuotta. Täytyy myöntää, että onhan se aika kivaa, kun omat pojat jo nyt aikuisuuden kynnyksellä ovat varsin rehtejä ja työteliäitä ( sen lisäksi että ovat ihanaa seuraa), v
Oletko varma että hoitavat sut loppuun asti?
Samaa olen miettinyt, että mitä sisältöä lapsettomalla , ehkä jo keski-ikäisellä sinkulla on elämässään? Varsinkin jos asuu kerrostalokämpässä tai rivarissa, ettei ole suurempia pihatöitä.
Mitä he tekevät sen kaiken vapaa-aikansa? Sitä nimittäin on paljon.
Toki on aikaa harrastaa joka päivä....
Mutta kyllä nämä jonkinlaisia vapaamatkustajia ovat tässä yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa hyvin miten arka aihe kyseessä kun suututaan kysymyksestä eikä vastata siihen.
Moni muu on.
Se ei ole mikään syy suuttua kysymyksestä. Kaikki eivät roiku täällä 24/7 kuten sinä.
Olen vastannut jo aiemmin samaan kysymykseen. Palsta on auki 7 - 23.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt, että mitä sisältöä lapsettomalla , ehkä jo keski-ikäisellä sinkulla on elämässään? Varsinkin jos asuu kerrostalokämpässä tai rivarissa, ettei ole suurempia pihatöitä.
he ovat niitä "kiireisiä city ihmisiä"
Vapaamatkustaja-kortti otettu esiin. Nyt käsi sydämelle - teitkö lapsesi ihan vaan yhteiskuntaa ajatellen? Entä millä lailla töissä käyvä sinkku pelkästään vapaamatkustelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella vaikka mitä elämän sisältöä jos olisi aikaa. Näin alakouluikäisten uraa tekevän äidin elämässä ei ole juuri aikaa harrastuksille tai muulle ylimääräiselle. Heti kun kasvavat isoiksi ja aikaa jää, aloitan pari uutta harrastusta ja otan aikaa itselle.
Miksi et harrasta lasten kanssa?
Mulle mieluisia harrastuksia ei voi harrastaa lasten kanssa.-eri
Riippuu ihan naisesta. Joillakin voi olla niin aktiivinen ja aikaa vievä harrastus, että sille omistautuminen tuo mielekkään sisällön elämään. Esimerkiksi monet taiteilijat ovat perinteisesti olleet lapsettomia ja omistautuneet taiteelleen. Jotkut taas ovat työnarkomaaneja ja heidän elämänsä sisältö on työ. Joillakin on iso ja läheinen kaveriporukka, jonka kanssa viettävät paljon aikaa. Ja kyllä, sitten on myös niitäkin, joilla ei oikeasti ole mitään sisältöä, ja ovat yksinäisiä ja surullisia.
Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita, ei kaikkien elämä mene samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni muu on.
Ja taas olet vastaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko miten meidän valitsemamme elämä vaikuttaa sun elämääsi? Mitä tarkoitat vapaamatkustajalla? -vela
Vierailija kirjoitti:
masturbointi
onanointi
Mulla on aviomies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
he ovat niitä "kiireisiä city ihmisiä"
Minä vela asun tällä hetkellä pienessä maaseutukunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni muu on.
Ja taas olet vastaamassa.
Kuten sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä pitää muistaa että lapseton tulee aina olemaan myös lapsenlapseton ja lapsenlapsenlapseton.
Tuoreena mummona tosi surullinen ajatus. Mummous on saanut itseni heräämään eloon. En oo ikinä ollut näin onnellinen. Kaikella on taas merkitystä.
Kehutko noin myös niille jotka eivät ole voineet saada lapsia joten heistä ei tule mummojakaan.
Odotan vastaustasi.
miksi ei voisi kertoa?
Eri
vela =D
kaikkea ne mahot keksiikin =D
Kautta aikojen n.80% naisista on porsinut. Lapsettomaksi jättäytyminen on suht uusi muoti.