Käytätkö pyykinpesukoneessa niitä erikoisempiakin ohjelmia? Kuten liotus, käsinpesu, ylimääräinen huuhtelu jne.?
Vai pesetkö aina rutiinisti sillä samalla 60 tai 40 ohjelmalla?
Kommentit (60)
Mä käytän Mielen paitaohjelmaa kauluspaidoille. Siihen kuuluu lämmin sileytys, jonka jälkeen paidat ovat ihanan sileitä. Tärkkäysohjelmaa en ole vielä uskaltanut käyttää. 😁 Quick Power wash on hyvä jos haluaa pestä nopeasti vaatteet. Hyvä pyykinpesukone, jossa on muitakin erikoisohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän. Airbnb lakanat pesen 15 pika + lisähuuhtelu. Lisähuuhteluun laitan sanytol joka desifioi pyykin. Näin saan nopeaati pestyä ja desifioitua vuodevaatteet seuraavalle.
Joskus liukkaritahroihin oon käyttänyt esipesua ja piiiiitkää pesua muutenkin kun ei meinaa lähteä
siis etkö pese vierailen lakanoita 60 asteessa?
Miksi pitäisi pestä, kun lakanat desinfioidaa? Vai pesetkö sinä kädet vielä käsidesin laiton jälkeenkin? :D
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 20 vuotta vanha Miele ja kaikki ohjelmat ovat lyhyitä. Puolesta tunnista maksimissaan 1 h 20 minsaa.
Peseekö hyvin? Ottaako kunnolla vettä? Vanhan hyvän ajan Miele. Nykyään nekin ovat vesipihejä ja pesuohjelmat tolkuttoman pitkiä.
Vierailija kirjoitti:
Käsinpesu pesukoneessa? 😂
Niin? Mitä hauskaa siinä on? Mukavampi ne villapaidat on käsinpesuohjelmalla pestä kuin lotrata käsin altaassa.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Jännää oppia uutta, eikö? Rumpu ei pyöri ympäri kuin harvoin, vaan lähinnä heijaa edestakaisin. Mulla on Whirlpool.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän. Airbnb lakanat pesen 15 pika + lisähuuhtelu. Lisähuuhteluun laitan sanytol joka desifioi pyykin. Näin saan nopeaati pestyä ja desifioitua vuodevaatteet seuraavalle.
Joskus liukkaritahroihin oon käyttänyt esipesua ja piiiiitkää pesua muutenkin kun ei meinaa lähteä
Miksi pitäisi pestä, kun lakanat desinfioidaa? Vai pesetkö sinä kädet vielä käsidesin laiton jälkeenkin? :D
t. eri
poistaako toi desiaine muka sen rasvan joka tulee iholta ja hiuksista? 60 asteinen vesi poistaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto! Et siis pese kunnolla ja tarpeeksi kuumassa. Onneksi en nuku sun lakanoissasi. 🤢
Vierailija kirjoitti:
Viikottain käytän:
- käsinpesu
- hienopesu
- lisähuuhtelu (joka pyykkiin)
- 95 asteen pesu tyhjänä kerran kuussa
Liotukseen en niin ole perehtynyt. Voisi sitäkin kokeilla.
Esipesu on myös jäänyt käyttämättä.
jos peset säännöllisesti pyykkiä 60 asteessa, ei tuota tyhjänä pesua tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
poistaako toi desiaine muka sen rasvan joka tulee iholta ja hiuksista? 60 asteinen vesi poistaa sen.
Sen poistaa pesuaine, ei vesi. Rasva ei ole vesiliukoista, kuten huomaat, jos yrität pestä pyykkiä ilman pesuainetta.
Tottakai ,riippuu ihan mitä pesen ja mitä pyykki vaatii.Ei niissä turhaan ole pesuohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ,riippuu ihan mitä pesen ja mitä pyykki vaatii.Ei niissä turhaan ole pesuohjeita.
Kyllä ne pesuohjeet aika usein on täysin turhia. Mulla lukee kaikissa pikkareissa, että saisi pestä vain 40 asteessa. Pesen aina 60 asteessa eikä mitään ongelmia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
poistaako toi desiaine muka sen rasvan joka tulee iholta ja hiuksista? 60 asteinen vesi poistaa sen.Sen poistaa pesuaine, ei vesi. Rasva ei ole vesiliukoista, kuten huomaat, jos y
ei vaan lian ja rasvan poistaa kolme tekijää:
Aika
Lämpötila
Hankaus
ei se pesuaine itsessään likaa poista, vaan tarvitaan myös noita edellä mainittuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 20 vuotta vanha Miele ja kaikki ohjelmat ovat lyhyitä. Puolesta tunnista maksimissaan 1 h 20 minsaa.
Peseekö hyvin? Ottaako kunnolla vettä? Vanhan hyvän ajan Miele. Nykyään nekin ovat vesipihejä ja pesuohjelmat tolkuttoman pitkiä.
Pesee todella hyvin. Ei ikinä mitään jäämiä eikä kone haise. Käytän hajusteettomia tuotteita. Siinä on kaikki nää erikoisohjelmatkin, monipuolisemmat kuin nykypäivän halpiskoneissa.
ei vaan lian ja rasvan poistaa kolme tekijää:
Aika
Lämpötila
Hankaus
Kokeilepa laittaa rasvatahraiset vaatteet 60 asteeseen ilman pesuainetta. Saatat yllättyä.
Villavaatteet villaohjelmassa villa-aineella.
Käsinpesua vaativat rintaliivit tai muut erittäin herkät vaatteet käsinpesuohjelmassa.
Hienopesussa semmoiset, jotka kestää enemmän kuin käsinpesun, mutta silti arkoja.
Hyi helvetti voitko kertoa missä toi Airbnb sijaitsee niin osaan välttää ja varoittaa myös tuttuja.
Tai sitten vähintään omat lakanat mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mitä hauskaa siinä on? Mukavampi ne villapaidat on käsinpesuohjelmalla pestä kuin lotrata käsin altaassa.
Pesukoneella ei ole käsiä, joten käsinpesuohjelma on naurettava nimitys, koska pesukoneessa ei vaatetta kukaan pese käsin. Kuka lie semmoisen vitsinimen keksinyt. Minun koneessani on hienopesu ja villapesu, mitkä on hellävaraisia ohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
poistaako toi desiaine muka sen rasvan joka tulee iholta ja hiuksista? 60 asteinen vesi poistaa sen.Sen poistaa pesuaine, ei ve
Miksi sitten tahranpoistokynä poistaa tarhat vaikka ei ole 60 astetta lämmintä eikä aikaa kulu kuin muutama sekunti? Hangatakaan ei tarvitse.