Järkyttävää, että massatyöttömyys eikä hallitus tee mitään
Tuöllisyyttä olusi helppo lisätä vain suojaosan palauttamisella. Osa-aikatyötä saa helpommin kuin kokoaikatyötä. Nyt kukaan ei halua osa-aikatyötä, kun se on kannattamatonta. Lisäksi tuen maksu hidastuu, kun on tehnyt töitä, kun rupeavat sitä tarkistamaan. Paljon työtä jää tekemättä. Osa-aikasten palkat niin pirniä, että siirtyisivät nekin eirot kulutukseen. Ei ole mahdollista säästää.
Kommentit (119)
Ei suomen hallitus pysty mitään tekemään taloudelle, korkeintaan auttaa jotakuta pysymään hengissä toimeentulotuella. Ei kumpaankaan suuntaan kallellaan oleva. Maailmanmarkkinat taloutta ja toimeentuloa (=ostovoimaa) säätelevät suoraan tai välillisesti ja nyt menee huonosti. 5v-15v päästä paremmin, riippuu paljolti kylmän ja kuuman sodan kestosta jota nyt käydään.
Kekkonen olisi hajottanut tämän hallituksen jo ajat sitten.
Mä teen osa-aikatyötä! Saan myös Kelalta soviteltua päivärahaa. Minusta on järkevämpää tehdä jotain työtä, vaikka Kelan tuet pienenevätkin. Saan kuitenkin enemmän rahaa käteen nyt kuin kokonaan ilman työtä. Veroprosenttini on 2 ja päivärahan prosentti on 20. Mahdollisuus saada jatkossa työtä on parempi, kun olen ollut hommissa, enkä vaan kotona.
Mut asennekysymys! Joistain on kivempi kitistä, syyttää muita ja nostaa tukia kuin käydä edes vähän töissä.
Ja montako alapeukkua mahtaa tähän teiltä työhaluttomilta tulla 😂😂😂 Monta!!!
Työnteko on kannattamatonta. On sulla ap ollut outoja tuöpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät, perustakaa yritys ja rahaa alkaa tulla valtavia määriä, verottomia osinkoja, työsuhdeautoja, liikelounaita
miksi ette tee niin?
Ja parasta kaikesta, voi olla kunnon pomo, reilu yrittäjä ja ottaa töihin runsaasti nyt työttömiä maksakseen heille hyvää palkkaa, jotta oikeasti voi palkalla elää.
ovatkos metsäyhtiöt tehneet itselleen ja maalle paljonkin hallaa osaamattomuudella?
"Kyllä ainakin MINULLE on kunnia-asia ELÄTTÄÄ ITSENI ja kantaa korteni kekoon yhteiskunnan eteen, vaikka kritisoinkin sitä että minusta minun osuuteni on aivan liian suuri. Yhteiskunta kun ryöstää työni hedelmistä ENEMMÄN kuin mitä minä saan käteen. "
SINULLA on selvästikin taloudellisesti varaa tuohon jeesusteluun ja haukkua muita loisiksi. Ei työttömällä ole euroakaan ylimääräistä työn harrastamiseen. Siitä pitää saada taloudellinen hyöty. Järkikin sen sanoo.
No miksei me työttömät tee mitään? Menisivät töihin tai alkaisivat yrittäjiksi. Tässä näkyy, kuinka kävi kun leikkaukset jäivät liian vähäiseksi eikä toimeentulotukia ole leikattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä motivaatio on tehdä esim 2 pv viikossa töitä jos hyöty on käytännössä 150€? Mieti nyt hyvä ihminen omalle kohdalle?
Eihän tämä kannusta mihinkään muuhun kuin pimeisiin töihin, jolloin saa täydet tuet.
No tuo 150 euroakin on ENEMMÄN RAHAA, Sen voi vaikka SIJOITTAA ja saakin sitten jo vähän ENEMMÄN kuin 150 euroa lisää rahaa...
Kyllä sen rahan sijoittaa ihan ruokakauppaan. Rahvas joutuu tiedätkös tekemään siellä töissä ihan töitä. Ei hoidu kotikoneelta kuten herrasväen työt.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä ainakin MINULLE on kunnia-asia ELÄTTÄÄ ITSENI ja kantaa korteni kekoon yhteiskunnan eteen, vaikka kritisoinkin sitä että minusta minun osuuteni on aivan liian suuri. Yhteiskunta kun ryöstää työni hedelmistä ENEMMÄN kuin mitä minä saan käteen. "
SINULLA on selvästikin taloudellisesti varaa tuohon jeesusteluun ja haukkua muita loisiksi. Ei työttömällä ole euroakaan ylimääräistä työn harrastamiseen. Siitä pitää saada taloudellinen hyöty. Järkikin sen sanoo.
minä OLIN työttömänä vähän reilun puoli vuotta. En saanut pennin jeniä mitään tukia tänä aikana. ja sitä paitsi tuo 150 euroakin ON taloudellista hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
No miksei me työttömät tee mitään? Menisivät töihin tai alkaisivat yrittäjiksi. Tässä näkyy, kuinka kävi kun leikkaukset jäivät liian vähäiseksi eikä toimeentulotukia ole leikattu.
Ei salli perustuslaki pakkotyötä. Eikä kukaan varsinaisesti halua 30-luvulle.
Siksi työstä pitää saada HYÖTY.
Hahhahahhah !!!
koko elämä töissä. YT T. Irtisanomislappu käteen. Saapi muut nyt maksaa elon.
Mikäs täsä ollesa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä motivaatio on tehdä esim 2 pv viikossa töitä jos hyöty on käytännössä 150€? Mieti nyt hyvä ihminen omalle kohdalle?
Eihän tämä kannusta mihinkään muuhun kuin pimeisiin töihin, jolloin saa täydet tuet.
No tuo 150 euroakin on ENEMMÄN RAHAA, Sen voi vaikka SIJOITTAA ja saakin sitten jo vähän ENEMMÄN kuin 150 euroa lisää rahaa...
Kyllä sen rahan sijoittaa ihan ruokakauppaan. Rahvas joutuu tiedätkös tekemään siellä töissä ihan töitä. Ei hoidu kotikoneelta kuten herrasväen työt.
Kyllähän sen voi sijoittaa aivan hyvin tulevaisuuteen tuottamaan uutta rahaa kun selkeästi pelkällä tuellakin pärjää kun on varaa olla ottamatta sitä 150 euroa vastaan.
Luulen että kansalaisten pitää ratkaista asia. Esimerkiksi perustulo riittävänä ja kivoja firmoja. Muttei odoteta että kaikki töissä.
Jännä että täällä on työttömien haukkuminen täysillä käynnissä. Luulisi että tähän aikaan olis työssäkäyvät jo menossa nukkumaan... hmmm🤔
Vierailija kirjoitti:
Hahhahahhah !!!
koko elämä töissä. YT T. Irtisanomislappu käteen. Saapi muut nyt maksaa elon.
Mikäs täsä ollesa.
Mene töihin
Vierailija kirjoitti:
AP mitä hallituksen pitäisi tehdä asian hyväksi? Tyhmät syyttelevät muita ja viisaammat yrittävät keksiä ratkaisuja asiaa parantaakseen. Kumpaan ryhmään kuulut?
Esimerkiksi perua työttömyysturvan leikkaukset ja irtisanomisten helpottamisen. Pienituloisimmalla kaikki raha menee suoraan päivittäiseen kulutukseen, ja keskituloisten kohdalla sosiaaliturvan ja työelämän heikennykset ovat johtaneet siihen, että vielä tällä hetkellä työssäkäyvät pelkäävät työttömyyttä, joten kaikki ylimääräinen menee säästöön. Ei siis kampaamo- ja ravintolakäyntejä, ei autonvaihtoa, keittiöremontteja tai uutta sohvaa. Ja kun kulutus vähenee, konkurssit lisääntyvät.