Järkyttävää, että massatyöttömyys eikä hallitus tee mitään
Tuöllisyyttä olusi helppo lisätä vain suojaosan palauttamisella. Osa-aikatyötä saa helpommin kuin kokoaikatyötä. Nyt kukaan ei halua osa-aikatyötä, kun se on kannattamatonta. Lisäksi tuen maksu hidastuu, kun on tehnyt töitä, kun rupeavat sitä tarkistamaan. Paljon työtä jää tekemättä. Osa-aikasten palkat niin pirniä, että siirtyisivät nekin eirot kulutukseen. Ei ole mahdollista säästää.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Mä teen osa-aikatyötä! Saan myös Kelalta soviteltua päivärahaa. Minusta on järkevämpää tehdä jotain työtä, vaikka Kelan tuet pienenevätkin. Saan kuitenkin enemmän rahaa käteen nyt kuin kokonaan ilman työtä. Veroprosenttini on 2 ja päivärahan prosentti on 20. Mahdollisuus saada jatkossa työtä on parempi, kun olen ollut hommissa, enkä vaan kotona.
Mut asennekysymys! Joistain on kivempi kitistä, syyttää muita ja nostaa tukia kuin käydä edes vähän töissä.
Ja montako alapeukkua mahtaa tähän teiltä työhaluttomilta tulla 😂😂😂 Monta!!!
Onko sulla vakituiset tulot? Ne ei vaihtelee? Minä olen yh enkä tulojen epätasaisuuden vuoksi uskalla tehdä osapäivätyötä. Saamme myös toimeentulotukea lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hallitus kokoajan tekee jotain.
Lisää työttömiä.
Lisää asunnottomia.
Rikkaista rikkaampia.
Köyhistä köyhempiä.
Kuulin uutisen ettei osa aikatyön tekeminen ole vähentynyt.
Opiskelijat tekevät sen.
Eikä kaikille opiskelijoillekaan riitä töitä vaikka etsisi kuinka.
Vierailija kirjoitti:
No miksei me työttömät tee mitään? Menisivät töihin tai alkaisivat yrittäjiksi. Tässä näkyy, kuinka kävi kun leikkaukset jäivät liian vähäiseksi eikä toimeentulotukia ole leikattu.
Milloin ihmiset ymmärtävät ettei yrittäjäksi voi tuosta vain ruveta? Kuinka monella työttömällä on pääomaa jolla voi perustaa firman ja ehkä pelastaa itsensä taloudellisesti jos yritys menee konkurssiin tai maksavia asiakkaita ei vain ole? Siinä sitten on nopeasti velkavankeudessa ja ulosotossa vuosia jos yritys kosahtaa.
Tyhmin hallitus ikinä. Niin paljon hallaa teki tämä Suoja-osuus poisto. Kurjuutta lisäsi. Ikään kuin hallitus haluaa lisää työttömyyttä. Nämä kusipäät ei siitä mitään itse kärsi ku omia korvauksia vaan nostaa taas. Työtön ei saisi edes euroa tienata ettei se vaikuta johinki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osa-aikatyön tekeminen vaikuta millään tavalla työllisyyteen.
Hirveä määrä alapeukkuja faktalle! Työllisiä ovat vain kokoaikatyötä tekevät, ei osa-aikaiset, joten tilastoihin ei millään suojaosilla ole vaikutusta.
Mutta: osa-aikatyötä tekevä pysyy paremmin kunnossa fyysisesti ja psyykkisesti. Hän lähtee kotoaan työhön, Hänen tulee liikuttua enemmän kuin täysin työttömänä. Elämällä onjotain merkitystä, kun käy töissä. Eikä häntä epäillä niin helposti mt-potilaaksi.
Eiköhän monella tule merkitys elämälle jostain ihan muusta kuin työnteosta.
Mene töihin huutelija heti siperiaan