Inhokki talomalli?
Millaisista taloista et pidä? Voi olla rivitalo, paritalo, omakotitalo tai kerrostalo.
Itse en tykkää näistä 80- ja 90- luvulla rakennetuista, joissa on voimakas a-linjainen katto:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/hyvinkää/23638661
Jotenkin näyttävät mökeiltä ja vähän tunkkaisilta.
Kommentit (26)
Kaksvooninkinen. Kaikki huoneet läpijuostavia, lattia vino ja katto laho, sähköt teki naapuri Kossupalkalla ja kun vessaan laittaa valot, ne sammuu olohuoneesta.
Ap:n talo näyttää hyvältä. Ei tartte taaton mennä lumia pudottelemaan.
En tiedä miksi mua alitajuisesti hieman ahdistaa 90-luvun keltatiiliomakotitalot jossa lautaa päädyissä. Tulee mieleen joku murhatalo tai parisuhdekriisi. Tunkkaisuus. Ehkä valkoisenakin vähän hankalan kliininen. Muuten ihan kiva ok-talot. Kloonatun oloisia jotkut talot.
70- luvun tasakattotalot homeisine valesokkeleineen.
Tuo linkin talo muuten täysin kymppi. Sijainti vaan täysin väärä ja rakennusmateriaali. Muutama sata km pohjoiseen ja käsinveistetystä pelkkahirrestä niin eipä valittamista.
Keijo-talon malliston pentti100 on hirveä. Vain kaks huonetta ja pesutupa.
Ap:n jo mainitsemat 80-luvun "alppimajat". Niistä useimmat on kovin huonossa kunnossakin.
70-luvun valesokkelia en edes harkitsisi, vaikka monissa niistä on käytännöllinen ja persoonallinen pohja, isot huoneet ja ikkunat. Terveys menee kuitenkin edelle.
Rintsikat joille ei ole tehty juuri mitään. Seinät ja lattiat vinossa ja kellari homeessa.
90-luvun tiili+puuverhoillut luukut on myös jo mainittu. Niissä todentotta on jotain epämiellyttävää.
Kaikki 1960-1999 rakennetut kerrostalot...
Se yks possu teki talon oljista, mikä oli aivan järjetön idea.
Vierailija kirjoitti:
Se yks possu teki talon oljista, mikä oli aivan järjetön idea.
niin sitten se puhallettiin :/
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi mua alitajuisesti hieman ahdistaa 90-luvun keltatiiliomakotitalot jossa lautaa päädyissä. Tulee mieleen joku murhatalo tai parisuhdekriisi. Tunkkaisuus. Ehkä valkoisenakin vähän hankalan kliininen. Muuten ihan kiva ok-talot. Kloonatun oloisia jotkut talot.
Sitä kutsutaankin parisuhdekriisi-taloksi. Seksikään ei tahdi oikein sujua...
Kyllä tuo malli kelpaa. Pieni-ikkunaiset, lyijysiniset ladot/laatikot on tunkkaisia.
Sellainen talo jossa ikkunat ja ulko- ovi sekä katto.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen moderni akvaariohökötys missä on isoja lasiseiniä moneen suuntaan.
Atrium-talon nykymalli? Kyllä. Menee lomaresortina. En asuisi sellaisessa.
Vierailija kirjoitti:
Liian tiivis tyyli, hapeton. Turhan massiivinen.
Tollasen ottaisin mielummin kun tasakaton. Ja sisältä ei ole tunkkainen jos ei halua. Riippuu miten itte remontoi ja mitä materiaaleja laittaa. Eikös suomalaisen unelma ole asua mökissä ympäri vuoden, jos siinä on mökki fiilis?
Tiilitalo, jossa seinät on maalattu muttei päällystetty. Liian laitosmaista, kun tiilipinta erottuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian tiivis tyyli, hapeton. Turhan massiivinen.
Usein niiden puutarhakin on outo ja sitten liian tavanomainen, tai joku iso erikoinen kasvi siellä. Vaikka hyviäkin puolia varmaan löytyy.
Semmoinen moderni akvaariohökötys missä on isoja lasiseiniä moneen suuntaan.