Maunulasta (HKI) tietäviä....
Kertokaapa paikasta, kun itsellä ei ole mitään tietämystä paikasta!
Kommentit (29)
Kertokaa toki mielipiteitä ja omia kokemuksia alueista. Ja vuokralle ollaan muuttamassa eli ne kalliimmat alueet voi siten unohtaa.. ap
pitkälti mitä sattuu, sillä mielikuvien voima on NIIN mieletön.
otetaan nyt esimerkiksi tämä Munkkiniemi, jota monet pitävät hienona helsinkiläisenä alueena: pari vuotta sitten HKL:llä oli ongelma, nimittäin nelosen spåran liikennöinti munkkivuoreen, koska munkkivuoren puistotiellä ratikkaa kivitettiin niin usein, että turvallisuus oli vaarassa.
samantapaisia juttuja ja tosiasioita löytyy aika monesta muustakin alueesta, melkein kaikista. silti palstallakin aina kuitataan, että itään nyt älkää ainakaan muuttako. tosiasia on, että itä-hgissä on todella hienoja uusia alueita, jotka ovat juuri lapsiperheiden kannalta ihanteellisia (on hissejä, puistoja, leikkialueita, päiväkoteja jne). ja on tietysti ankeitakin kulmakuntia. molempia saattaa olla saman alueen sisälläkin, kuten on maunulassakin.
Vierailija:
No sitten kaikki ostarien ja metro-..
Todella ihastuneita olemme! Muutimme kolmisen vuotta sitten kauniille alueelle 1950-luvun yhtiöön. Muuten - koko vanha Maunula ollaan suojelemassa rakennussuojelukaavalla ensi vuonna! Tämän arvostus (ja arvo!) siis on nousussa.
Tämä aluehan on harvinaisen yhtenäisesti asäilynyttä 50-lukua. Ja nyt en tosiaan puhu ostarin alueesta (= Suursuo), vaan Maunulasta joka rajautuu Keskuspuistoon, Tuusulanväylään ja etelässä Metsälään. Eteläisin tie taitaa olla Koivikkotie, joka kiertääkin melkein koko vanhan Maunulan (kartta esiin).
Palvelut hyvä. Ostari ollaan purkamassa 2009, ja sen tilalle tulee uusia kerrostaloja ja S-marketin tilalle isompi liikekeskus. Varmasti alueen arvostuskin nousee.
Maunulaa leimaavat 1980-luvun ongelmat yhä, ikävä kyllä. Niitä ei siis enää ole. pari spurgua ostarilla koska siellä on baari. baari lähtee kun ostari lähtee.
isot, luonnonläheiset pihat! maunulassa siis. ja hyvä leikkipuisto. paljon lapsiperheitä.
olen itse asunut lapsuudessa (1977-1982) osoitteissa Koivikkotie 2 ja Koivikkotie 5. Molemmat kaupungin vuokrataloja ja nykyisin ihanan rauhallista ja hyvin hoidettua aluetta. Suosittelen!
Siis se, että joku mollaa Maunulaa ja suosittelee PUKINMÄKEÄ!! Nyt mä sanon: ei hyvää päivää!! Maunulassa on sentään kivat pientaloalueet, rauhallinen ympäristö (ON, todellakin!), vähän liikennettä ja keskuspuisto!
Yks mun kaveri asuu Maunulassa aika likellä ostaria. En kyllä ole huomannut siellä mitään " omituista" vaikka olenkin vieraillut kaverilla mitä ihmeellisimpiin aikoihin.
Itse asun Pukinmäessä, enkä huomaa täälläkään olevan mitään vikaa. Ainoa ehkä-vika on se, että tässä taloyhtiössä ei oikein ole lapsiperheitä. Asuin myös radan toisella puolella eli Savelassa. Sekin on mukava paikka ja siellä lapsiperheitä(kin) piisaa.
Itse hakeuduin itään, koska minulle meren läheisyys on tärkeää. Tärkeää on myöskin se, että on pyöräilymaastoja ja hyvät kulkuyhteydet. Maksoin 250 000 asunosta, että SAISIN asua täällä kauniin luonnon keskellä. VALITSIN tämän villin idän. ;)
Toisaalta nautin myös täällä välittömästä ja suvaitsevasta ilmapiiristä. Oiva paikka kasvattaa lapsia.
Vierailija: