Millä pudottaa se vihoviimeinen kilo (normaalipainon sisällä)?
Oon normaalipainoinen, mutta haluaisin tavoitepainooni eli pudottaa yhden kilon. Painohan pyrkii näin viisikymppisenä ennemminkin ylöspäin. En pääse tietystä kohtaa enää millään alemmas. Ruokavaliota en voi määränsä enempää keventää, kun tarvin energiaa aktiiviseen liikuntaan.
Kommentit (7)
Onko oikeasti väliä, painatko 60 vai 61 kg (tai mitä se nyt onkaan)? Pyri mieluummin estämään painoa nousemasta tulevaisuudessa pitämällä tuon ruokavalion ja liikunnan, mitä sinulla on nyt. Väkisin laihduttaminen normaalipainon sisällä silloin, kun se ei suju luontevasti, voi kostautua sillä, että kilo tuleekin korkojen kanssa takaisin.
Proteiinia lisää. Sokeria, mehut ja vehnäjauhoa pois.
Olen itse ollut samassa tilanteessa, ja lisäsin liikuntaa kunnes se kilo lähti. Siitä tosin seurasi se että jos haluan pysyä tuossa painossa tarvitsen todella paljon liikuntaa.
Yksi kilo. Olet aika pakkomielteinen. Sittenkö olisi elämä parempaa? Kenelle siitä kertoisit, että olet ihannepainoinen?
Mielekkäämpi tavoite voisi olla lisätä lihasmassaa yhdellä kilolla.
Mutta samalla tavalla se viimeinen kilo lähtee kuin aikaisemmatkin.
Vierailija kirjoitti:
Jo on ihme pakkomielle sulla. Mulla paino vaihtelee tuon kilon verran vuorokauden aikana.
Jopa kaksi kiloa mulla ja kuukausitasolla kolmisen kiloa.
Kunhan keskiarvoisesti pysyy tässä samassa eli olen melko hoikka.
Tuntuu tosi omituiselta, että joku "laihduttaa" yhtä kiloa. Noh, on vaikka juomatta vuorokauden, niin siinähän se.
Jo on ihme pakkomielle sulla. Mulla paino vaihtelee tuon kilon verran vuorokauden aikana.