Voiko mielestänne märässä +15 asteen kelissä lapsi olla ulkona paljain käsin?
7-vuotias siis kyseessä. Mun mielestä voi kyllä olla, ellei sitten itse sanoisi, että paleltaa, mutta mummonsa hösäsi kovasti, että pitäisi lapaset ja kurahanskat jo laittaa.
Kommentit (38)
Päivittäinen kuravaatealoitus on siis tänään tämän näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin eilen kun kävelilenkillä näkyi aikuisilla hanskoja käsissä, vaikka oli juuri jotain 15 C eikä edes satanut.
Mitä muuta kyylä ihmettelet ? 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä menee tekemään.
Jos vain kävelee, ei välttämättä, jos hiekkalaatikkohommia, tällöin kurarukkaset on hyvä olla, eikä niihin mitään paksuja talvitumppuja tarvitse alle, ohuet esim. merinolapaset riittää.
Leikkiikö teidän seitsemänvuotiaat vielä hiekkalaatikolla?
Leikkii..ja minäkin leikin.... Onko kamalaaaaa ja kuheeetaaa....🤭🤭🤭
Vastaileeko tämä vikapää itselleen🤯🤯🤯🤯🤯🤯 Eipä olisi ihme...
7v., kuravaatteet; Huomatkaa tuo kaava, mitä käyttää!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vain kävelee, ei välttämättä, jos hiekkalaatikkohommia, tällöin kurarukkaset on hyvä olla, eikä niihin mitään paksuja talvitumppuja tarvitse alle, ohuet esim. merinolapaset riittää.
Tietenkin, ne on vielä lapsia. Eivät enää tee pelkkää hiekkakakkua vaan rakentaa koko hiekkalaatikon kokoisia kaupunkeja tai lautaselle kukilla koristeltuja "annoksia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin eilen kun kävelilenkillä näkyi aikuisilla hanskoja käsissä, vaikka oli juuri jotain 15 C eikä edes satanut.
Mitä muuta kyylä ihmettelet ? 🤣🤣🤣
Varsinkin ulkkareilla näkyy kevyttoppiksia kun meikä kulkee vielä shortseissa. En kyylää mutta pistää vaan silmään. eri
ps: ja niitä näkyi jo männäviikolla yli 20 asteen lämmössä
Minäkin muistan kuinka lapsena oli aina kuuma. Heitin usein hanskat ja pipon pois heti kun aikuisten silmä vältti. Kai minulla sitten on hyvä ääreisverenkierto tai olen jotenkin muuten "lämminverinen", mutta nyt aikuisena laitan käteen lapaset ja päähän pipon vasta kun pakkasasteita alkaa olla reippaasti, lähemmäs -10. Nollakelillä tuntuu että tukehdun jos pukeudun "lämpimästi". Kuljen myös ilman sukkia pitkälle syksyyn.
Nyt aikuisena on myös ihanaa kun saa rauhassa kulkea takki auki vaikka kuinka kylmällä. Lapsena ja teininä aina joku oli asiasta huomauttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet ilmeisesti jo virittänyt seitsenvuotiaallesi mopon, kun on jo "niin iso poika".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 8-vuotias pojanpoika, jonka lempipuuhaa mummolassa on tehdä hiekkalaatikolle autoratoja pikkuautoille. Välillä tuntikausia tehdään tunneleita ja siltoja, hienoja parkkipaikkoja ja linnoja. Enkä yhtään ole ajatellut, että se olisi tuon ikäiselle jotenkin outoa tai lapsellista.
Koko aloituksen on pakko olla vitsi. Että tumput tässä lämmössä vain koska sataa? Okei. Laita sitten myös pitkät kalsarit ja villapipo. Jeesus sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 8-vuotias pojanpoika, jonka lempipuuhaa mummolassa on tehdä hiekkalaatikolle autoratoja pikkuautoille. Välillä tuntikausia tehdään tunneleita ja siltoja, hienoja parkkipaikkoja ja linnoja. Enkä yhtään ole ajatellut, että se olisi tuon ikäiselle jotenkin outoa tai lapsellista.
Meillä myös 8v ja leikkii kyllä hiekkiksellä. Meillä yleensä puetaan parina nämä eli jos puetaan kurahousut, puetaan myös kurarukkaset.
Kesähelteellä ei tietysti kumpaakaan, mutta 10-15 lämpötilassa saatetaan pukea, mutta tilanteesta riippuen. Ei ole tarkkoja sääntöjä eikä tuijoteta lämpömittaria.
Oli kyllä huvittavan näköistä tänään aamupäivästä puistossa. Minun lapsella shortsit ja huppari, osalla oli jo välikausihaalarit, pipot ja hanskat. Saahan sitä tietysti pukea ja jotkut lapset palelijoita.
Ei saa todellakaan lapsia päästää ulos, jos ei ole vähintään 25 astetta lämmintä ja silloinkin he saavat olla siellä vain erittäin lämpimästi puettuna ja vain lyhyitä aikoja kerrallaan, aluksi vain noin 15-30 minuuttia, myöhemmin ehkä jopa 45 minuuttia. Mutta vain isommat lapset, vähintään noin 10-vuotiaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 7-vuotiaana on jo melkein aikuinen. Tupakka suussa ja kaljatölkki kourassa pitää sen ikäisellä olla.
Oletpa aika uusavuttomaksi lapsesi kasvattanut ellei osaa pyytää hanskoja jos palelee.
Mummo taysin oikeassa, toisaalta jos lapsi on järjissään hänen tulisi osata jo itse kertoa tarvitseeko käsineet. Joku lapsi makaa rapakossa päällään ja joku lapsi osaa leikkiä ja kulkea siivosti.
Ehdottomasti käsineet, suojaavat lasta kaikelta saastalta. Jos piipahdetaan lähinaapurissa ja kesähelteellä asia on erikseen, kädet voi myös pestä ja käyttää desinfioivia pyyhkeitä.
Voitteko kuitella että keväällä 15 asteen lämmössä joku pistäis vanttuut 7 vuotiaan lapsen käsiin. Hei haloo.