Olen hankkinut vuokra-asunnon mieheltäni salaa ja aion muuttaa lokakuun alussa
Vielä pari viikkoa pitää sinnitellä yhdessä. Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta?
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos ap olisi tehnyt nopin, millä todennäköisyydellä hän hakisi keskustelua aiheesta täällä?
Oletteko te naiset todella noin typeriä?
Toivon todella että aloitus on totta, ja mies löytää aloituksen tutkiessaan kännykkää.
Mikäs sun ongelma on?
Miesviha jota sinäkin levität
Höpsö, mä oon itekkin mies. En mä vihaa lähtökohtaisesti ihmisiä. Mut jos sun ongelma on miesviha niin hae ihmeessä apua siihen.
Ymmärrän sellaiset tilanteet että suhteessa lähdetään väkivallan takia sanomatta sitä toiselle mutta jos on tällainen perus lähtö
///
Missä sanottiin, että kyseessä on peruslähtö (huom! yhdyssana!)
Ole nyt varovainen ja pidä huolta itsestäsi.
Jokainen normaaliälyinen ymmärtää, että joskus on vain pakko tehdä tuollainen ratkaisu. Taidat olla hyvin nuori, kun et ymmärrä näin yksinkertaista asiaa
Ymmärtäisin sellaisen ratkaisun että väkivaltaisen kumppanin luota lähdettäisiin heti koska siellä ei voitaisi enää turvallisesti olla mutta tuo että siellä voidaan olla kaksi viikkoa esittäen normaalia ja sitten vain yhtäkkiä häipyä niin on hieman eri asia ja tarkoitus lienee lähinnä loukata entistä puolisoa tällaisella toimenpiteellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä yhtään arvosta sellaista henkilöä jolla ei ole miestä tai naista sanoa kumppanilleen päin naamaa että parisuhteella ei ole tulevaisuutta. Etenkään sellaisissa tilanteissa jossa kumppani ei ole väkivaltainen. Tuollainen että parisuhteessa voidaan elää vielä kaksi viikkoa yhdessä viestii siitä että kotona ei ole mitään hengenhätää koska siellä voi kuitenkin olla turvallisesti.
Missä kohtaa ap sanoi, että hän aikoo elää saman katon alla tämän odotteluajan? Entä ketä luulet kiinnostavan arvostatko sinä jotain ihmistä, jonka elämästä et tiedä mitään?
Ei minua sinänsä kiinnosta että kiinnostaako häntä se että arvostanko juuri minä häntä mutta mietin asiaa siltä kantilta että miten joku mahdollinen tuleva kumppani suhtautuu tilanteeseen jos saa tietää että henkilö on l
Kasva nyt aikuiseksi. En kai nyt minä pohdi nykyisen kumppanini ja hänen eksänsä suhteen kehitystä. Oletan että ihmiset oppivat elämässään jotain, kaikesta kokemastaan. Se mikä kiinnostaa, on meidän suhteemme tila ja sen kehittyminen. Eksät ovat eksiä, ja itse kunkin kohdalla ihan syystä.
Vierailija kirjoitti:
Milloin siitä kerrotaan hänelle?
Siitä kerrotaan hänelle sitten, kun lähtö on jo tapahtunut ja itse ja mahdolliset lapset on turvassa.
Valitettavasti näin on täytynyt tehdä monen muunkin, myös minun, aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos ap olisi tehnyt nopin, millä todennäköisyydellä hän hakisi keskustelua aiheesta täällä?
Oletteko te naiset todella noin typeriä?
Toivon todella että aloitus on totta, ja mies löytää aloituksen tutkiessaan kännykkää.
Mistä sä luulet sen miehen tietävän, että aloitus on ap:n tekemä? :D
Sivuhistoria
tutustu aiheeseen
:D
Eihän siinä silti lue mitenkään, että aloitus olisi tehty sillä laitteella. Itsellä on ihan pin koodi puhelimessa.
Ymmärtäisin sellaisen ratkaisun että väkivaltaisen kumppanin luota lähdettäisiin heti koska siellä ei voitaisi enää turvallisesti olla mutta tuo että siellä voidaan olla kaksi viikkoa esittäen normaalia ja sitten vain yhtäkkiä häipyä niin on hieman eri asia ja tarkoitus lienee lähinnä loukata entistä puolisoa tällaisella toimenpiteellä.
Kukaan ei vieläkään ole sanonut, että ap:n asuisi sen miehen kanssa nämä kaksi viikoa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei vieläkään ole sanonut, että ap:n asuisi sen miehen kanssa nämä kaksi viikoa.
Mikä sulla on hätänä kun pakkomielteitäsi tänne suollat?
Tein kerran sen virheen, että kerroin halusta erota, ennen kuin olin varmistanut uuden asunnon ja loppuajan asuminen oli täysi helvetti. Mies rupesi juomaan eikä antanut minun nukkua edes öisin, toi baarista kaiken maailman hampuuseja jatkoille ja töissä piti kuitenkin käydä. Lopulta vielä yritti kuristaa hengiltä viimeisenä viikkona.
Olin naiivi ja luulin, että voisimme yhteistuumin erota. Opin tästä, että oma selusta pitää turvata ensin ja eron täytyy olla nopea.
Vierailija kirjoitti:
Mikset keskustellut aiheesta hänen kanssaan?
Naiset aina selittämässä kuinka haluavat keskustella 😅
Turvasin selustani ennen lähtöä. Tiesin että kohta lopultakin palaa käämit ja tulee rumaa jälkeä. Siksi en sanonut mitään ennenkuin olin turvassa. Kyllä se pommitti pitkän aikaa ja ilmestyi pihapiiriin, mutta ei enää päässyt käsiksi. Teet ihan oikein, ap.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä yhtään arvosta sellaista henkilöä jolla ei ole miestä tai naista sanoa kumppanilleen päin naamaa että parisuhteella ei ole tulevaisuutta. Etenkään sellaisissa tilanteissa jossa kumppani ei ole väkivaltainen. Tuollainen että parisuhteessa voidaan elää vielä kaksi viikkoa yhdessä viestii siitä että kotona ei ole mitään hengenhätää koska siellä voi kuitenkin olla turvallisesti.
Kyllä saman katon alla voi asua pari viikkoa, vaikka siellä olisikin hengenhätää. Moni saattaa elää sellaisessa tilanteessa jopa vuosia. Aina ei ole mahdollista lähteä heti, jos ei ole paikkaa minne mennä.
Hyvin tehty. Kuten huomaat palstaulien ulinasta, ne on kuin sun miehesi, taipuvaisia kontrollointiin ja väkivaltaan, joten huolehdipa siitä, ettei äijäsi tiedä mihin muutat. Ja ettei hän saa tietääkään, eli salaa henkilötiedot väestörekisteristä ja ajoneuvorekisteristä, vaihda numero salaiseksi äläkä julista somessa uutta asuinpaikkaasi. Älä kerro sitä edes läheisillesi, jottei ne lavertele miehellesi.
Mikään ei ole naiselle yhtä vaarallista kuin erotilanne, poislukien parisuhde suomalaismiehen kanssa. Siihen on kuluvana vuonna Suomessa kuollut jo parikymmentä naista.
Vaarallisin tilanne on naiselle juuri silloin kun asutaan vielä saman katon alla ja mies on tietoinen lähdöstä. Älä siis kerro mitään. Voimia tilanteeseen, kohta alkaa uusi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset keskustellut aiheesta hänen kanssaan?
Koska se voi joissain tapauksissa olla hengenvaarallista.
Mun ystävällä oli tämä tilanne!
Sai muutettua poliisien kanssa loppuviimetteksi.
Sitten ukko muuton jälkeen ajeli perässä, huuteli autosta jne.
Sitten "löysi" kaverini onneksi uuden "vaimon" jota nöyryyttää.
Vierailija kirjoitti:
"Vielä pari viikkoa pitää sinnitellä yhdessä."
Miten muuten tuon voi tulkita?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Jokainen normaaliälyinen ymmärtää, että joskus on vain pakko tehdä tuollainen ratkaisu. Taidat olla hyvin nuori, kun et ymmärrä näin yksinkertaista asiaa
Typerys. Sä loukkaannut tuntemattoman miehen puolesta, jonka tekemisistä et voi tietää.
Oletus ap:n kohdalla tietenkin on, että hän lähtee näin koska muuten häneltä lähtisi henki. MIten syvällä perseessä pitää pään olla, ettei tajua Suomen olevan Euroopan vaarallisin maa naisille nimenomaan suomalaismiesten käytöksen ja asenteiden takia?
Parikymmentä naista jo tapettu tänä vuonna sen takia, että erosivat väkivaltaisesta suomalaismiehestä. Jep, kantiksesta, joita on suurin osa naisiin kohdistuvan väkivallan tekijöistä niin pitkältä ajalta kuin meillä lainsäädäntöä ja oikeuskäytäntöä on. Ensimmäinen suomalainen laki on 1300-luvulta ja on Kuningas Birgerin suojeluskirja Karjalan naisille. Siinä kielletään naisten kaltoinkohtelu, raiskailu ja ryöstely, joka on siis vähintään tuolta saakka ollut suomalaismiesten liian yleinen harrastus.
Kuka käyttää jotain yhteistietokoneita?