Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Heinähelistimet viikkoon 15***

10.04.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9997748&p=2&mpage=2&tmode…

linkki ed.keskusteluun..

Heipparallaa...

Pääsisäis munat syötynä kohti uusia seikkiluja!

En muista mistä on meillä nyt keskustetu täällä, joten laitan vain omaa napaa vähän...

Eli to on neuvola ja sokerirasituskoe.. Ei kiinnosta pätkääkään mennä sok.ras.kokeesee, mut pakkohan se on!

Eppuli liikkuu masussa ahkeraan ja hikkaa koko ajan...miten teillä muilla vauvat hikkaa masussa?????

Eikös se ole sen merkki et se vauveli opettelee hengittää...`???

Mut eipä kummempia kuin hyvää viikkoa ja voikaa hyvin!!!

t.sadetar, eppuli 25+5 ja tyttö03 ja mies80

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitänyt ostaa mitään vauvalle, ainakaan etukäteen, kun kaikkea " pakollista" löytyy. Tänään käytiin kirppiksellä ja mukaan tarttui unipussi ja hoitoalusta(täytyyhän niitä toki olla molemmissa kerroksissa yksi ;-) ).

G:Meillä oireet on ollut kaikissa raskauksissa eri, vaikka kaksi poikaa jo on.

G:Vakuutusta en ole vielä ehtinyt ottaa, mutta kannattais ehkä jo etukäteen, jos jotain sattuu. Nuoremmalle pojalle kun ei ennen syntymää saatu sydänvian takia, ja nyt vakuutus tietysti sulkee pois kaikki sydän- ja verisuonitaudit. Ihmeellistä, eikös vakuutus pitäisi olla turvana. Kuitenkin niistä suljetaan pois juuri ne tod.näk. sairaudet. Että jos ei varaa hoitoihin niin, no can do...

G hikka: Kyllä sen huomaa, kun vauva hikkaa, maha niin kuin nytkähtelee samaan tahtiin kun itsekin hikatessa. Tuntuu ihan erilailla kun potkut.

Nyt ulos 7 v:n kanssa kun nuorempi nukkuu. Mies ajeleekin traktorilla (pyörökone tai jotain...) pihaa tasaiseksi. Jos saatais pihaa vähän oleskelukuntoon. Nyt ollaan vaan pyöritty mutavellissä.

Helpa ja pojat 1,5 ja 7 & Sissi 25+2

Vierailija
22/27 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvinaista, yksin kotona lauantai-iltana.. muut on hakemassa muuttokuormaa Jyväskylästä..ku appiukko pääs eläkkeelle nii ne muuttaa nyt kokonaan takaisin " kotiin" .

torstaina oli se neuvola..ei muute ollu hirveesti tullu kiloja onneksi..

+ 0,2 kg/vko vain! hemppari oli vähä laskenu ja verenpaine..vaikka olinki taas ihan stressaantunu..unohdin meinaan neuvolakortin ja soitin ukon tuomaan sen... ja miehillähän kestää.. nippanappa se kerkesi.. verikoetta terkkari ei taaskaan saannu, 2 kertaa pisti mut ei taaskaan verta tullu putkeen.. mustelmat vaan käsivarteen :( joudun siis menemään labraan otattamaan verikokeen erikseen.

Sydänäänet oli 140 ja vauva teki niitten mittaamisen mahdollisimman vaikeaksi potkimalla anturia :) vilkas vauva sano terkkarikin.. kohtu mitta oli nyt 23cm eli tasaantumaan päin, melkein jo käyrällä ;)

ens viikolla alkaa perhevalmennus--- meinaako moni teistä osallistua perhe-/synnytysvalmennukseen???

mä aattelin mennä ihan senki takia et tapaisi muita " mammoja" ku ei oo yhtää mammakamua vielä. ja olishan se kiva tietää miten teoriassa synnytetään.

kiva ku on lämmintä, ulkona nytki +15.. ainoo paha on et meikä pärskii nyt 24h ku siitepölyä alkaa olla ilmassa.. ja lääkettähän ei saa ottaa :(

millaste ja " napsu" 25+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukasimpas tuossa kyllä kaikkien viestit, vaan tuntuu että ei kai mulla ole mitään kommentoitavaa. Kiva että kivaa kuuluu :)

Mulla oli todella perjantai 13. päivä. Aamulla neljän aikaan alko mieletön kipu vasemmassa kyljessä. Ei mitään erityistä paikka ollu, mutta kokonaisvaltaisesti vasen kylki jumalattoman kipeä. Ei voinu olla mitenkään päin sängyssä, eikä sieltä kyllä voinu nousta ylöskään.

Ukko tuli kuuden jälkeen yövuorosta, ni ei muutaku viemään minua päivystykseen, josta laittoivat synnyttäjien vastaanottoon. Siellä otettiin kaikenmoisia kokeita ja piirrettiin vaavin sydänkäyrää. Sitten odotin puolitoista tuntia tuskissani lääkärille pääsyä joka tarkisti kohdun tilanteen. Kaikki paikat oli hyvin kiinni ja ei mitään hämminkiä ultrassakaan. Paino-arvio muutes 760g :)

Kokeissa ei mitään vikaa. Minut vietiin osastolle jossa otettiin lisää kokeita ja minun piti siivilän läpi valuttaa kaikki pissat, jos siellä ois vaikka ollu kiviä. Mutta eipä ollukkaan. Yhden yön olin sairaalassa ja sekin itketti ku oli niin kova koti-ikävä :) Eilen iltapäivällä sitten lääkärin tapaamisen jälkeen pääsin pois, koska kipuja ei ollut enää perjantain kello 15 jälkeen näkynyt. Ja edelleenkään ei kokeissa mitään hämminkiä.

Kipu jäi siis arvoitukseksi, ja TOIVOTTAVASTI ei tule uudestaan. Veti melko hiljaseksi tuommonen.

Nyt pittää mennä vaihtamaan autoon renkaita (minä siis menen vaan seuraneitiksi). Voikaa paksusti ja muistakaa olla terveitä :)

T: Annemari ja minimutti 25+5

Vierailija
24/27 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea teidän kuulumisianne. On aina niin paljon samopja huolia ja asioita joita itsekin pohtii, vaikka pitäisi kai jo jonkinlainen konkari olla kun kolmannella kierroksella ollaan, sitä kuitenkin aina vaan huomaa että aika samalla tavalla sitä jännää ja pohtii kuin ekaakin odottaessa =) Ehkä niin pienestä ei enää säikähdä ja jotakin saattaa muistaa ja pitää normaalina mikä esikoista odottaessa tuntui liiankin oudolta. Mutta joku kyseli, anteeksi kun taas en muista nimimerkkejä, että mistä sitä tietää milloin pitää ottaa rauhallisemmin. Itse kysyin juuri perjantaina lääkäriltä samaa, itse kun rehkin ja viuhdon menemään, omien lasten kanssa kun urheillenkin ja koska kohdunkaula oli pitkä ja kohdunsuu tiukasti kiinni sanoi lääkärini että ihan rauhassa saa jatkaa samaan malliin, sitä vaan olisi aina nostelujen kanssa oltava varovainen jo istukan repeämisriskinkin takia ja kyllä kai jos illalla tuntuu olo hiukan pahalta sitä seuraavana päivänä pitää koittaa hiukan rajottaa tahtia, mutta ei se sinusta huonoa äitiä tee =) Ihanaa kun olet huolissasi ja pidät jo sitenkin huolta vauvasta =) Kyllä sitä äidinvaistokin vaan on niin ihmeellinen että se aika mukavasti osaa hälyyttää ja kohta varmaan olo kömpelöityy ja tahti rajottuu väkisinkin.... ehkä!

Mahan koosta, muakin huvittaa tuo kun toisten mielestä maha on valtava ja toisten mielestä niin pieni. Itse olen lyhyt ja pienikokoinen ollut aika ja mahani tulee aina eteen eikä näy takaapäin ensinkään ja on tuossa edessä luonnollisesti aika isona esillä ja moni ei ollenkaan osaa suhteuttaa mahan kokoa vartalooni, tai ei ajattele ettei maha mahdu minnekään selän kätköihin ensinkään vaan vertaavat juuri tuttavan mahaan, joka saattaa olla 30 cm pidempi ja muutenkin rotevampi... no itse annan aina mennä kommenttien toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos =)

Tässä vaiheessa vatsa tosiaan kuuluukin olla jo esillä ja mukavasti suurena.

Nyt iltapalan tekoon.

Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!!!

Duracel rv 25+3

Vierailija
25/27 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekkikselle paljon voimia!!!

En meinaa ottaa äippäpakkausta, kun kahdelta edelliseltä on kyllä riittävästi tallessa. Meillä on jäänyt muutenkin osa vaatteista lähes käyttämättä. Bodyt ja housut on menny, mutta potkupukuja en oo oikeen tykänny käyttää ja talvipuvut on talvella syntyneille pojille ollu ekana talvena liian isot ja tokana liian pienet... Joten lähes käyttämättömiä ovat. Meillä on tosin kaks poikaa, joten jos tyttö tulee, niin täytyy ottaa ystävältä vaaleanpunaisia. Niillä tosin kolme tyttöä, joten eiköhän löydy.

Kaikki tarvittava meillä on jo entuudestaan, kun nuoerempi poika on vasta 1,5 v. Joten näin rahattomana yritän olla ostamatta mitään lisää. Tosin tiedän että se tulee olemaan vaikeeta, kun pienet vaatteet on niin söpöjä ja nykyisin löytyy kaikenmoisia tarvikkeita vauvalle. Kivoja, mutta ilmankin pärjää... Kaksosten vaunut saan onneksi tutulta, kun ei meidän 1,5v vielä jaksa tallustaa pitkiä matkoja. Semmoinen seisomateline vaunuihin kai on jossain vaiheessa ajankohtanen, täytyy kattoo jos jostain löytyis hyväkuntoinen vanhana...

G: Olen jättänyt hoitopöydät yms. muut tarvikkeet jo valmiiksi esille, turha niitä on tässä välissä mihinkään kuskata. !,5v:lla on jo lastensänky valmiina pinnasängyn vieressä, joten siihen heti kun vauva syntyy. Yks asia vaunuissa ihmetyttää: Kun nyt käytetään rattaina, niin edessä oleva " aisa" estää vaunukopan laittamisen vaunuihin. Ikävää, kun käyttöä olis kohta molemmille malleille!!!

Hemppu79: Meidän suvussa naisilla on ylimääräiset rintarauhaset ja etenkin raskauden ja imetyksen aikana ne vaivaa, kasvaa kuten rinnat muutenkin. Voi siis kyse olla siitä, toivotaan, vaikka ne välillä vaivaa kovastikin niin ovat ihat vaarattomia. Kannattaa varmistaa lääkäriltä tai vaikka neuvolassa.

GG: Meillä Sissi ainakin liikkuu paljon enemmän kuin edellinen poika ja hikkaa kovasti. Toisaalta ihan kiva kun tietää, että hengissä ollaan. Alkaa vaan välillä sattua jo tosi pahasti. Ehkä ei ole sisuskalut palautuneet nuoruusaikoihin.

Vompatti: Tiedättekö sukupuolta? Vai jännitättekö tuleeko teille kolmas poika vai jotain niin ihmeellistä kun pieni prinsessa? Meillä ainakin veikkaillaan kovasti ja on ihan kiva kun loppuun asti saa jännittää...

Helpa ja pojat 7 ja 1,5 & Sissi 24+4

Vierailija
26/27 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin tuli herkuteltua vähän liikaa pääsiäisenä. Nyt taas kuntoillaan.

Helpa-77: ei tiedetä sukupuolta, eikä ole tarkoitus selvittää. Molemmat ovat yhtä tervetulleita.

Vompatti rv 24+4 ja huomenna lentoon kohti Helsinkiä

Vierailija
27/27 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnistunut polttamaan itseni auringossa ja nyt kirvelee sitten mukavasti. Näin sitä aina ekoista kesäkeleistä tulee nautittua, onneksi lapset on rasvattu, sitä kun aina muistaisi yhtä hyvin huolehtia myös itsestään.

Nyt on suklaamunat syöty ja minä otan itseäni niskasta kiinni, ihan oikeasti ja herkuttelen vain ja ainoastaan lauantaisin. Se saa nyt riittää. Vaikeetahan se on kun tänäänkin on tehnyt kokoajan mieli jotain makeaa, mutta olen sinnitellyt.

Meilläkin vauva liikkuu kovasti ja hikkaakin on, ihana vaan kun jaksaa ilmoitella itsestään =)

Tässä vaihtelen juuri verhoja keittiöön ja tuleepas ihanan kesäinen olo kun saa uudet raikkaat värit taas esille =)

Perjantaina minulla taas lääkäri ja sitten saa uusia mittoja ja tietoa raskauden etenemisestä.

Tänäänkin juoksin hirmuista kyytiä kuopuksen pyörän perässä ja mietin kyllä että mitenhän tälläisellä menolla masukki kestää masussa heinäkuulle saakka... aika hurjaa lentämistä näiden neitien kanssa.

Duracel rv 24+4