***Heinähelistimet viikkoon 15***
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9997748&p=2&mpage=2&tmode…
linkki ed.keskusteluun..
Heipparallaa...
Pääsisäis munat syötynä kohti uusia seikkiluja!
En muista mistä on meillä nyt keskustetu täällä, joten laitan vain omaa napaa vähän...
Eli to on neuvola ja sokerirasituskoe.. Ei kiinnosta pätkääkään mennä sok.ras.kokeesee, mut pakkohan se on!
Eppuli liikkuu masussa ahkeraan ja hikkaa koko ajan...miten teillä muilla vauvat hikkaa masussa?????
Eikös se ole sen merkki et se vauveli opettelee hengittää...`???
Mut eipä kummempia kuin hyvää viikkoa ja voikaa hyvin!!!
t.sadetar, eppuli 25+5 ja tyttö03 ja mies80
Kommentit (27)
Mä olen ollut tosi laiska kirjoittelemaan tänne. Käyn kyllä tekstejä lukemassa. Enemmän tulee tuonne msn-yhteisöön kirjoitettua.
Nekkis: Hienoa että tyttö kasvaa ja voi olosuhteisiin nähden hyvin. Olen tässä jos miettinytkin, että mikä teillä on vointi.
Hankinnoista: Minulla on lähes kaikki valmiina. ostin vielä käytetyt juoksurattaat, jos vaikka alkaisin kuntoilemaan.. Ebay' stä Englannista olen tilannut pieniä vauvan vaatteita, ja niitä on nyt jo ihan liikaa. Eli ensimmäiset 0-3kk on ihan kunnolla varustettu. Ainoa mikä puuuttuu, niin on babysitteri ja itkuhälytin.
Äitiyspakkausta en ota. Ajattelin rahoilla ostaa kestovaippoja. Olen vaan niin pihalla noista kestovaipoista. Pitäisi joku myyjä etsiä käsiin, että saisi tietoa hieman enemmän.
Likkeitä tuntuu päivittäin. Tosin juuri huomasin, ettei tänään ole tuntunut yhtään liikettä eikä tainnut illalla nukkumaan mennessäkään. Pitää kai pian jotain makeeta käydä ostamassa:)
oasis 24vk
Mahtava kuulla kuulumisianne. Kyllä tyttönne on sinnikäs, toivottavasti sinnikkyys jatkuu läpi elämän, tuollaisella sisulla tulee taatusti pärjäämään hienosti! Niin pikkuinen ja miten kaikki toiminnot jo ovat käynnistyneet. Hassua ajatella kuinka toinen jo itkee ja puristaa sormesta, ihana =)
Nyt vaan kun saisi painoa kunnolla lisää ja kasvu ja kehitys jatkuisi yhtä hurjana.
Voimia sinne!!
Duracel rv 24+6
Ai miten ihanaa kuulla että teillä on kaikki hyvin siellä!!! Pikkuinenhan on jo iso... :0)
Teillä ei ole todellakaan mitään pahempia juttuja tapahtunut, ja tosiaan nuo vaivat mistä kirjoitit eivät ole kovinkaan vakavia ja hyvin hoidettavissa!
Tsemppiä pikku prinsessalle ja voimia vanhemmille ja käyhhän taas meillekkin kirjoittelemassa kuulumisia!!
T.sadetar, eppuli 25+6 ja tyttö03 ja mies80
kokonaan että avasi silmätkin n.viikon ikäisenä.
Nekkis: Ihanaa kuulla hyviä uutisia!!! Vaikka varmasti on raskasta aikaa kaikille. Paljon haleja koko perheelle!!!
Täällä mennään rv 24+2 ja masu on oikeesti vasta nyt ruvennu erottumaan raskausmahaksi. Mullakin on semmoset makkarat ollu ja lähtöpainoa jonkun verran että jos joku ei oo tienny ni ei oo kyllä arvannutkaa että odotan. Nyt ehkä jo huomaa.
Vauvan liikkeitä en tunne juurikaan mitään. Välillä ihan huolettaa kun luen täältä teidän muiden juttuja ja kaikilla kaverit potkii kovasti. Meillä ei. Ihan muutaman kerran olen tuntenut muutaman liikehdinnän mutta todella vähän. Neuvolassa kyllä sydänäänet kuuluu aina lähes samantien ja viime viikon extra ultrassakin kaikki oli kunnossa ja vauva oli tuplannut painonsa rakenneultrasta. Eli rv 20 oli 322g ja nyt viime viikolla rv23+2 oli jo 656g ja vastas jo viikkoja 24+1. Mut kyllä silti välillä huolettaa.
Samoin yhtenä iltana oli pikkuhousuissa vähän märkää ja vihertävää. Tuli heti mieleen, että voiko lapsivettä tihkua. Ja sehän ei saisi olla ainakaan vihreää...Mutta voisiko kyseessä olla vaan värjäymää tummista housuista vai kenties pitäskö huolestua??
On tää ja kun olo on muuten hyvä ni sitten kehittää kaikenlaista oiretta tai luultua oiretta. Voi mahotonta.
No kahden viikon päästä on 4d ja päästää kattoo mitä pikkaselle kuuluu. Neuvola vasta toukokuun alussa.
Ja kohta pitäs ehkä ruveta tekemään hankintojakin. En ole hankkinut vielä mitään. Vaunut ostetaa uutena muuten tyydyn muilta tuleviin tarvikkeisiin.
Hyviä vointeja kaikille!!
Ensimmäistä kertaa tänne kirjottelen.
Miten muiden odotus on mennyt? Meilla raskausviikkoja kasassa 26+1 ja eilen neuvolassa kaikki hyvin!
Onko teille tullut kommentteja mahan koosta? Tuntuu kummalta, että jokaisella on oma mielipide ja tuovat sen vielä hyvin suorasti julki. Joidenkin mielestä mun maha on liian pieni ja jotkut taas vinoilevat sen suuresta koosta... jopa eräs opettaja katsoi asiakseen kommentoida asiaa...
Neuvola kuulumiset:
Rv: 26+0
Paino: viim.kerrasta +500g/vko
turvotus: +
rr: 120/70
sf. : 26 (yläkäyrällä nätisti)
Sydämmen syke: 136 +
liikkeet: ++
Lääkäri parin viikon kuluttua ja katsotaan samalla ultralla pientä!
Kävin siel sok.rasituksessa ja huom saa tulokset!
Eipäs kummempia...väsyttää vaan!
t.sadetar, eppuli 26+0 ja tyttö03 ja mies80
katsoin juuri netti tv:Stä 45min eilisen lähetyksen; järkyttävän jutun espanjalais klinikalla tehtävistä pimeistä aborteista joita tehdään jopa 30 rv asti!!!
Jos kiinnostaa katsoa katso netti tv:stä... HUOM: EI herkille katsojille!
http://www.mtv3.fi/uutiset/45min/jaksot.shtml?517423
Hirveää ja laittaa kyllä mielen apeaksi!!!! Olisi kyllä melkein saanut jäädä katsomatta!!
Älkää suuttuko miulle jos mie tämmöisen tänne väliin laitoin... Ei kannata tod.katsoa jos olet herkkä tämmöisille...Menee varm yöunet!
t.sadetar jolla rv 26
pääsiäinen vietetty.. makeansyönti jatkuu.. :(.. uutuusjäätelöt on liian suuri houkutus.. neku on Pakko maistaa... ;)
Nekkis: ihanaa kuulla sun vauvasta.. se on jo sit " iso" , hienoa että keuhkot pelaa ja elämä hymyilee :) malttamattomana tässä odotellaan että iteki pääsisi jo vauvaa kattomaan...mutta ehkä sitä pitää odotella ainaki kolme kuukautta vielä..
mulla oli pääsiäisenä synttärit ja tupa ,vajaat 40neliöö, oli kyllä ääriään myöten täynnä.. vaikka vieraina oli vaan mun siskot,veli ja vanhemmat.. niistäkin kertyy 15 ihmistä yhteensä..ja lisääntyy joka vuosi :)
TarvikeG: isosisko lupasi antaa vauvatarvikkeita ja mennään ehkä 22.pvä Porvooseen lastentarvikekirppikselle jos vaikka sieltä löytäis jotain.. onko muita tulossa sinne?
Eilen pesin vauvanvaatteet.. ei niitä montaa kyl ole.. alle 10 kpl.. ehkä niitäki tarvii vielä ostaa.. tuntu aika ihanalta ripustaa niitä pikkuvaatteita narulle..
tänään ois neuvola.. voi kääk.. pelottaa toi paino.. tuntuu et oon aina lihavimmillani ku on neuvola.. nytki on pääsiäisenä tullu syötyä ihan liikaa lammasta, paahtopaistia ja hirveet kasat kakkuja, munia jne..
pidetään peukkuja ettei oo tullu liikaa...
millaste ja napsu 25+2
Nekkis: Ihanaa että teille kuuluu hyvää.
Äitiyspakkauksesta: eli kaksi otetaan, kolmas rahana. Papereita pantataan mahdollisimman pitkään, että saadaan uudet paketit.
Vauvatarvikkeista: Lähes kaikki on nyt hankittu ja paikoilleen laitettu. Rattaat haetaan ensi kuussa. Lapsimessuilta ostettiin sitterit ja uusi imetystyyny. Pinnasängyn tekstiilejä pitäisi vielä ommella.
Tänään oli äitipoli käynti jossa lääkäri ultrasi vauvat. Kivasti kasvavat, viihtyvät molemmat yhä edelleen poikittain. Nyt sentään päät ovat samaan suutaan. Edellisellä kerralla ne olivat eri suutaan ja molemmat potkivat toista päähän... Sisarusrakkautta?
Mitään ei enää jaksa oikein tehdä, päiväunet nukutaan vähintään kerran päivässä. Jännä juttu kun päivällä saa sohvalla paremmin nukuttua kun yöllä sängyssä. Asentoa ei meinaa millään saada hyväksi ja kylkeä on pakko vaihtaa about tunnin välein, ja jokainen käännös on operaatio sinäänsä. Mies eilen katseli sitä touhua sen näköisenä etten voi olla tosissani, kyljen kääntäminen ei voi olla noin vaikeaa. (ja vaikeammaksi menee viikko viikolta...)
Onneksi ulkona on kiva ilma ja aurinko paistaa niin pysyy pirteällä mielellä.
MotherOf4 ja Tiku&Taku rv. 25+3
vaavastatotta: En tiedä monesko vauva sulle on tulossa, mutta täällä tuo kolmas tuntuu kovasti, koska sisuskalut taitaa olla edellisistä raskauksista tuntoherkät. Varsinkin kun kahden vuoden sisään menossa kolmas raskaus(yksi keskenmeno). Jos ensimmäinen raskaus niin hyvinkin voi olla ettei liikkeet niin kovasti tunnu. Ja meillä nuorempi poika liikkui vatsassa tosi vähän verrattuna muihin. Nyt kyllä liikkuu jo liikaakin tuo 1,5v.
Silppari: Joo on se kumma, kun toiset on sitä mieltä, että maha on " tosi pieni" ja toiset, että " julmetun iso" ;-). Taitaa olla koko katsojan silmissä.
millaste: Onneksi kerätään kiloja vauvalle, eikä neuvolan tädeille!!! Tiedän tunteen, kerran tuli 2,5kg/vko, onneksi aika peruuntui. Anna mennä vaan toisesta sisään ja toisesta ulos, hymyillen. Raskaus(k)ilot on ihania!!!
Pitäisköhän lähtee vielä lepäilee ennenkuin 1,5v heräilee päikkäreiltä...
Helpa ja pojat 7 ja 1,5 & Sissi 25vko
NEKKIS: Hyvä kun kävit kertomassa mitä teille oikeen kuuluu olette ollu niin monesti meidän mielessä. Peukkuja ja jasamista teille sinne sairalaan.
En oo taas kauheesti kirjottanu oon sitä sorttia joka lukee mutten tekstejä
:)
Katsoin myös sen kakoselta oliko 24H vai mikä se oli siittä abortti juttusta kyllä sitten voi olla sairasta sakkia ett lääkäri tekee viel aborttin rv 30 ei ollu lääkärin mielestä muuta kuin antaa sydänlääkettä niin paljon ett se pysähtyy hyi ...... paras olla hiljaan ennenkuin itku tulee.
Oma Napa: Kävin tänään äippäpolilla tarkistuksessa kun on toi verenpaine lääkitys ja vauvalla oli kaiikki ok.
Tyttö painoi 914g ja 35cm joten kyll oli pitkä likka.
Tyttö vilkutteli meille ja potki samalla ei kuitenkaan vielä tunnu kaikki potkut eikä mies ole päässy kokemaan potkuja vielä, maha kuitenkin tärähtää kun tyttö liikkuu.
Lääkäri määräsi että nyt käyn ultrassa joka kk ennen syntymää ett saa katsoa ett vauvan paino nousee voi ton verenpaine lääkkeen takia olla nousematta mutt nyt kuitenkin nousee normaalisti.
Kun päästiin sairaalasta mentiin Mäkkäriin syömään ja sehän sitten kostautui iski kauhee närästys eikä oo ennen ollu hmm hmm en varmaan mee sinne enään jos ei olle rennietä mukana ;)
JOku kertoi että ei ollu ostannu mitään vauvaa varten vielä, mulle iskis paniikki oon semmoinen jolla pitää olla kaikki tiptop ja melkeen kaikki vauvan tarvikkeet ostettu jo ei nyt vaippoja ja tutteja mutt mitään ei olla laitettu paikkoille vielä odotan niin kauvan ett kesäloma alkaa.
Mites muuten te pidätte kesäloman?
MUlla ei ole vakituista työpaikkaa joten joudun ottamaan kesäloman ennen äityyslomaa joten kesäloma alkais 2.5 saa nyt nähdä jos selkä kestää niin lupauduin ottaa 2 viikkoa töitä kesälomalla saa nähdä kaikki on vielä niin auki.
Oliko täälä puhe siittä vauvavakuutuksesta?
Käytiin tänään ottamassa vakuutuksen Tapiolasta siinä oli omavastuu 85e /vuosi ja oliko vuosimaksu 204e aika kallista mutt halpaa jos lapssairastaa. Onks muilla kokemusta Tapiolan vauvavakuutuksesta?
Kelan paperit on valmiina täytettynä mutt en lähetä niitä vielä koska haluaisin myös saada sen uuden pakkauksen oli muuten kivan näköinen sen varran kun niistä kuvista sai katsottua.
Lauantaina olis lähtö bussilla täältä keski-pohjanmaalta Haaparannan ikeaan ja kauppalistaan on kertyny aika paljon joten täytyy kiltisti pyytää miehen pankkikorttin lainaksi ;)
Nyt pitää mennä nukkumaan
terkkuja teille kaikkillle
Sanna ja tyttö rv26+2
Eilen taas äippäpolilla, ja kaikki ok. Diabetespolilla tosin oli valkuaista ollut virtsassa, joten nyt haluavat yövirtsan keräyksen seuraavaan kertaan.... Yhdistetttynä verenpaineet 118/83 ja päänsäryt, niin ei kuulosta hyvältä.... pelottaa....
Vauva on kuulemma tyttö!! Se oli kiva ja yllättävä uutinen, kun lekuri oikein ryhtyi sitä erikseen tutkimaan. Oli aivan ihana lääkäri ekaa kertaa!!
Nyt pääsen ostelemaan vaaleanpunaisia tutteja ja pulloja kaappiin odottamaan, ja jos näen jotain suloista, niin voin hyvällä mielellä sen ostaa tytölle... Vaikkeihän se nyt ihan 100%varmaa ole, mutta silti!
Tyttö painoi 1kg 512g, ja ihan käyrällä mennään muutenkin. Se oli ihana uutinen.
VakuutusG: mä en saa vauvavakuutusta minkäänlaista tämän diabetekseni takia :(... Täytyy odottaa se 2kk, ennen kuin voi hakea. Muuten olisi kyllä otettu.
Mulle iski aivan järjetön flunssa, henki ei kulje, joten juontamisesta, ei mitään oikein tule... kohta lekuriin.
Ei kuulkaas välitetä yhtään siitä, että on 13. päivä ja perjantai... Aurinko paistaa ja elämä hymyilee, joten tästäkin päivästä otetaan ilo irti, eiköstä jookosta?!?
Kestovaippagallup: Onkos kenelläkään kokemuksia jaettavana? Kovasti haluaisin oppia touhuamaan niiden kanssa. Kattelin jo joitain netistä. Hirmu paljon vain valinnanvaraa ja ominaisuuksia, mistä ei ota mitään selkoa, kun ei oo koskaan sellasta käsitelly. Jotain Fuzzy Bunz QuickDry -mallia kattelin ja vaikutti hyvältä. Mikäli joukossa on jo kokeneita kestovaippailijoita, kertokaapa kokemuksistanne.
Seuraakos kukaan Teho-osastoa torstaisin? Oon nyt kaks jaksoa itkeny, oma tila varmasti herkistää entistäkin enemmän. Tosin sen sarjan kanssa oon kyllä itkeny monet kerrat aiemminkin. Nyt vaan mies sai lohdutella, kun vollasin oikein kunnolla.
(.) Raskaus etenee viikko viikolta etiäpäin. Kovasti tulee ajateltua sitä hetkeä, kun näkee oman lapsen. Jotenkin asia, joka on niin tuikitavallinen, on muuttanut merkitystään aivan päälaelleen. Kuinka paljon lapsia syntyykään maailmaan päivittäin ja miten oma raskaus tuntuu niin ainutlaatuiselta ja hienolta asialta. Huh! Mie taidan olla tosi herkässä tilassa taas...
Työt ei kiinnosta, lähinnä vain tuo Heinähattu pyörii mielessä taas ja häneen liittyvät asiat. Viikonloppuna on hieno ilma siivoilla ja laittaa paikkoja kuntoon. Kummasti pesänrakennusvietti on iskenyt. Kaikki paikat pitäisi saada kotona kuntoon ja järjestykseen... Onneksi työpäiviä on jäljellä enää 19.
Oikein lämmintä ja aurinkoista viikonloppua Heiniksille!
Äityli & Heinähattu 24+5
Meikäläinenkin kirjoittelee pitkästä aikaa... on hoppua, mutta pääsen rentoutumaan likkaporukan kanssa mökille ja aionkin kävellä paljo ulkona ja katsella kun muut likat nauttivat viiniä ja laulavat karaokea...:) Kyllä meitsikin aikoo pari laulua luikauttaa.
Pari päivää sitten oli 4D-ultra. Kävimme Suomen Terveystalossa keskuskadulla täällä Hesassa. Oli ammattitaitoinen ja erinomaisen mukava lääkäri! Saimme dvd:n ja kaikki oli ihanasti kunnossa, poika painoi 722g, viikkoja mulla on siis nyt 25+6.
Ensiviikolla pitäisi taas mennä sokerirasitukseen... Ekassa raskaudessa virtsassa kokoajan sokerit plussalla ja nyt taas, joten testit pitää läpi käydä vaikka ne ovat osoittaneet ettei mulla raskausdiabetesta ole! Mutta parempi olla tarkkana:)
Äitiyspakkauksesta on kirjoittelua, emme aio sitä ottaa koska tytöltä on tallella kaikki vauvanvaatteet ja tarvikkeet. Niintä oli jo silloin liikaa, joten en näe meitin kohdalla tarvetta ottaa uutta pakkausta.
J.E.P rv 25+6
Nekkis: olipai ihana lukea teidän kuulumisianne! Teillä on jo " iso" tyttö! Oli varmaan aivan ihana tunne pitää häntä sylissä! Milläs viikoilla hän syntyikään?? *sama pää kesät talvet*
Kommentteja masun koosta: monet vertailee omaan tai jonkun tutun masun kokoon: mein tytöllä ei ollu noin iso noilla viikoilla yms. Eivät varmaan muista että aika yksilöllistä toi masun kasvu ;) Moni taas kehuu aina miten ihana masu, raskaana olevat naiset kun on tunnetus hehkeimmillään =) Vaikkei itsestä aina sille tuntuisikaan =)
VakuutusG: Meille ei olla hankkimassa vakuutusta ennekö lapsonen syntynyt.
Alkoi 4pvän vapaa =) IHANAA! ja keskiviikkona on neukkalääkäri niin toivon saavani jatkoa vapaille! Olen sekä henkisesti että fyysisesti ihan väsy! viime viikko oli yötä, niin enpään osannut oikeestaan olleskaan nukkua! Meillä yövuorot alkaa klo 23.30-2.30 välillä eli ei oll anormi yövuorolaisia! Ekat yöt oli ihan heikko olo kun väsytti niin kovasti ja kotona tulee sit vaan huudettua lapsille kun on väsynyt =( Työnjohtaja sanoikin että nyt jäät lepäämään on teidän terveys tärkeämpää kuin samperin firma! Samainen th joka oli tosi tyly kun viimeks ilmoitin jääväni saikulle 3ksi päiväksi!
Sain eilen ä-pakkauksen!! Ihania vaatteita!! Oikein passelin värisiä pojalle =) Nyt vaan tarviis rueta pesemään niitä komeroon valmiiksi! Ja hakea mun siskolta lisää mahdollisia pieniä vaatteita lainaan! Typsyltä kun melkein kaikki tuppaa olemaan niitä punaisia..
Siivous odottaa, mutta ei jaksaisi! Isäntä kantoi matot pihalle töihin mennessään ja kopistaa ne illalla tultuaan! Itseä rupeaa närästään heti kun kumasrtelee, niin tosi mukavaa imuroida sängyn yms alusia! Taidan siirtää huomiselle... Pesen vaan pyykkiä =)
Te joilla aiempia raskauksia, oletteko huomanneet samoja oireita samaa sukupuolta odottaessa?? Mulla molemmilla pojilla närästys h.lvetillistä!! Tytölläkin närästi muttei ihan näin paljoa ja koko aikaa!! Kauhee tunne!!
Aurinkoista weekendiä kaikille!!!
t&p 25+3
Ei ole tullut kyllä taas aikoihin kirjoiteltua. Voimia on vienyt tämän viikon alussa alkanut työharjoittelu päiväkodissa. Tuntuu, että siihen paikkaan on kyllä kasaantunut kaikki vapaan kasvatuksen helmet, sen verran vailla siipiä ne mukulat tuntuvat olevan.
Miltä vauvan hikkaaminen tuntuu? Olen ihan ihmeissäni kun lueskelen teidän juttuja että mistä sen voi tietää :D joskus tunnen tasaisin väliajoin tulevia " pikkupotkuja" (olen siis luullut, että nyrkit/jalat siellä viuhtoo), mutta voisivatko ne olla hikkaa? Vähän tämä odotus on jännää!
Mahan koosta: Minulta on kysytty nyt kahdesti, että odotanko kaksosia. Kun olen sanonut, että en tosiaan odota, niin olen saanut vain päivittelyjä, että " tulee varmaan tosi iso vauva" " Ai vasta HEINÄKUUSSA laskettu?" . Siis hei haloo? Eikö tämän mahan pidä ollakin jo näkyvä, kun kohta ollaan seitsemännellä kuukaudella raskaana? Ei tämä ole edes kovin suuri, tietty haittaa jo vähän kun töissä pukee miljoonalle lapselle kurahousuja tms. ja sivuilla olevien narujen sitominen omista paidoista on vähän hankalampaa kuin ennen, ku tämä ympärysmitta on luonnollisesti vähän kasvanut. Huoh, menis mettään ne ihmiset pelottelemasta isolla vauvalla.
Vähän kummallinen G: Milloin tiedätte, että teidän pitää hidastaa vauhtia vai onko tullut vielä yhtään sellainen fiilis töissä/muuten rehkiessä/urheillessa? Minä en tiedä pätkän vertaa kävelenkö esim. liian reippaasti tai kestääkö mun paikat kun nostelen ja pyörittelen 2v lapsia miten sattuu töissä. Huomaan aina vasta illalla, että kyljet ja selkä on vähän kipeinä ja koen tietysti ihan kamalan huonoa omaatuntoa kun olen niin surkea tuleva äiti, ku en edes omia rajojani tunnista. Jotenki pelkään vauvan puolesta, että sille tapahtuu jotakin kun unohdan raskauteni välillä ja riuhdon menemään.
Vielä olosta yleensä: En ole oksentanut enää 4 viikkoon!! Edelleen kuvottaa tyhjällä mahalla ja väsyneenä, joskus vähän yökkäilen, mutta muuten olo ihan uskomattoman ok noin niinku pahoinvoinnin kannalta :) nykyään närästää vähän jos juo liikaa kahvia (ja varsinkin jos tyhjään mahaan..) ja juurikin nuo McDonaldsit vähän pistää kulkusuunnan rööreissä väärään suuntaan ku kurkussa polttelee :D Paino vaan nousee, joskaan ei niin kauheata vauhtia kuin rv 20-24 välisenä aikana (+5kg). Nyt paino on kuitenki lähtöpainoon verraten se +12kg. Hiphei!
Nyt taidan lähteä kuitenkin syömään välipalaa, kun kuvotus nostaa päätään. Heipsis ja hyviä vointeja kaikille!
-Weatherby+minihippo rv 27+0
Nekkis:
Mukava kuulla teidän kuulumisia, ihanaa että tytöllä on asiat hyvällä mallilla. Kaikkea hyvää ja jaksamista teidän perheellenne!
Masut!
Tulin hieman kertomaan uutisia eli ensinnäkin tyttömme voi hyvin ja alkaa pikkuhiljaa saada painoakin kasaan.Olimme pääsiäisen klinikalla mieheni kanssa ja saimme tyttäremme molemmat tunniksi syliin.Askartelimme jalanjälki kuvia ja pienet on jäljet.Oli muuttunut ja " kasvanut jo paljon syntymästään"
Tyttö on enimmillään painanut 950g eilen kuitenkin taas hieman laski ja 930g ja 36cm oli mitat,pipo 24cm.Tyttömme on edelleen nasallissa hengityskonetta ei ole tarvinnut kertaakaan uudelleen laittaa(oli syntyessään siinä kaksipäivää)ja tauotaan hoidoilla kokonaan jolloin pienemme hengittää itse.Keuhkot on siis näin pienelle täydelliset.Näin ollen saamme hänen ääniä ja itkujakin kuunnella, muilla kun ei niitä vielä kuulu.Keltasuuden kanssa on ollut hieman ongelmia ja sinivalohoitoa on vähänväliä,vertakin hänelle tiputettiin ja pieniä uniapnea kohtauksia saa.Eli normaaleja keskosten vaivoja.Puristaa muuten sormea tosi kovaa omilla pikkuisilla sormillaan ja osaa jo kiukuta nälkää.Maidot ja ravinteet hänelle menee nenämahaletkusta ja maito määrä oli alkuun tippa,2ml ..jne.ja nyt jo huimat 24ml neljäntunninvälein,että hyvin syö ja suoli vetää.
Mulla on ollut tässä rintatulehdus(eli pumppaan maitoa)haavassa sama juttu ja antibiooteilla kun ne läksi pois tuli hiivaa tilalle.Pikkuhiljaa alan olla jo kivuton leikkauksesta,mutta vuodot jatkuu nyt jälkivuotona.Kaikenkaikkiaan 13viikkoa olen vuotanut,ja odottelenkin milloin saan taukoa.Rautalisää tietty menee kokoajan ja hieman on huimannut alhainen hemoglobiini.
Viikonloppuna mennään taas vaavin luo,tällä kertaa otetaan isosiskokin katsomaan pientä.
Nekkis ja tyttö 2vk 5pvä (rv28+4)