Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertooko teidän miehet kuinka teidän tulisi pukeutua?

Vierailija
12.09.2025 |

Meillä tuli miesystäväni kanssa eteen tällainen tilanne: olemme menossa syömään "parempaan" ravintolaan ja hän alkoi minulle kertoa, että minulla pitäisi olla siellä tietynlainen asu, mekko tms.

Olen aina osannut pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla. Ex-mieheni ei koskaan tästä tarvinnut 25 vuoden aikana huomauttaa tai neuvoa.

Minusta tuo miesystäväni käytös oli jotenkin outoa ja minua väheksyvää. 

Onko teillä muilla tällaista ja onko se teille ok?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette olleet yhdessä? Eihän sitä tiedä osaatko pukeutua oikealla lailla ennen kuin on tuntenut jonkin aikaa

Vierailija
22/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pukeutumisetiketin kysyn itse ja osaan siitä etten päin valita itse vaatteeni.

Sanoin miesystävälleni että minulle ei kukaan mies kerro mitä pukea päälleni. Ja etikettiä ei tuonne ole vaikka kutsutilaisuus onkin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei kommentoi ikinä pukeutumistani mitenkään. Saattaa sanoa, että näytän hyvältä, tai kertoo mielipiteensä kysyttäessä, muttei ikinä ohjeista tai neuvo. En kyllä jaksaisi yhtään, jos mies alkaisi sanella, miten minun pitäisi pukeutua. 

Vierailija
24/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olette olleet yhdessä? Eihän sitä tiedä osaatko pukeutua oikealla lailla ennen kuin on tuntenut jonkin aikaa

Olemme seurustelleet jo useamman vuoden ja tämä pukeutumisasia välillä nousee esiin. Minä koen sen väheksymisenä ja alkaa mitta täyttyä. Ex-vaimonsa kulki leggingsit tai verkkarit jalassa joka paikassa niin varmaan tuosta jotkut traumat miehelle jäänyt.

Ap

Vierailija
25/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on sellainen joka kysyy aina multa, että mitä sen pitäisi laittaa päälle, kun jonnekin ollaan menossa.

Otan osaa.

Tietäisit vaan 🙄 Joudun valitsemaan kaikki sen vaatteet mukaan ulkomaanmatkoillekin, muuten se suuttuu, kun ottaa kuitenkin ihan vääriä vaatteita mukaan.

Kukin tavallaan, mutta itse antaisin kiukkupussin kiukutella ennemmin kuin leikkisin äitiä hänelle. Halut menee.

Vierailija
26/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai pukeutumisetiketin kysyn itse ja osaan siitä etten päin valita itse vaatteeni.

Sanoin miesystävälleni että minulle ei kukaan mies kerro mitä pukea päälleni. Ja etikettiä ei tuonne ole vaikka kutsutilaisuus onkin.

Ap

No ottipa sulla koville. Sun kannattaa olla yksin kun olet noin herkkä. 

Vierailija
27/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tai siis on tietenkin ex-mies, mutta hän oli kovasti kertomassa kuinka mun pitäisi laihtua ja saada selvästi erottuva vyötärö ja terhakampi pylly jotta näyttäisin paremmalta farkuissa ja mekoissa joita mun ei kuulemma olisi pitänyt käyttää mieluummin lainkaan kun en ollut niin kurvikas enkä terhakas mitä sellaiset vaatteet vaatisi.

Vierailija
28/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme seurustelleet jo useamman vuoden ja tämä pukeutumisasia välillä nousee esiin. Minä koen sen väheksymisenä ja alkaa mitta täyttyä. Ex-vaimonsa kulki leggingsit tai verkkarit jalassa joka paikassa niin varmaan tuosta jotkut traumat miehelle jäänyt.

Ap

No höpö höpö, älä usko kaikkea mitä toinen sanoo. Ota rauhallisemmin.

Se ei vaan tykkää sun kuteista. 

Vierailija
29/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvä, että pidit puolesi. Ei ole kyllä miehen tehtävä sanella, miten puoliso pukeutuu. Eikä kyllä vaimonkaan tehtävä. Kyllä meillä mieskin päättää ihan itse, mitä hän päällensä laittaa. 

Vierailija
30/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muslimit pääsevät eduskuntaan säätämään lakeja laittaa naiset säkit päälle ja pitää suunsa kiinni.

Ravintolaan ei naisilla silloin ole enää asiaa. 

Vierailija
31/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvä, että pidit puolesi. Ei ole kyllä miehen tehtävä sanella, miten puoliso pukeutuu. Eikä kyllä vaimonkaan tehtävä. Kyllä meillä mieskin päättää ihan itse, mitä hän päällensä laittaa. 

Juuri näin. En ole koskaan miestä neuvonut pukeutumisessa. Ei ole minun tehtävä.

Ap

Vierailija
32/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tehtävä on toimia pelkkänä kumileimasimena.

Vierailija
33/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huipputietelijöistä ja vaatesuunnitteljoista suurin osa on miehiä mutta eiväthän he mitään ymmärrä.

Vierailija
34/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten pitäisi lopettaa tuo tossuilu. Naisen ei tarvitse totella miestä.

Tossun alla olemisesta kun puhutaan kotiasioissa on siellä yleensä mies.

Vierailija
35/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huipputietelijöistä ja vaatesuunnitteljoista suurin osa on miehiä mutta eiväthän he mitään ymmärrä.

Ne onkin homoja. 💅👜

Vierailija
36/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen saa vapaasti neuvoa miten paljon tahansa mutta mies voi kerran kymmenessä vuodessa jotain naisen vaatteista kysyä.

Vierailija
37/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sitten kyselet täällä, kun sulla jo asiat selvillä.

Vierailija
38/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin miesystävälleni että minulle ei kukaan mies kerro mitä pukea päälleni.

Ap

Vaikka mies olisi vaatturi ja tietäisi tilaisuuden luonteen paremmin.

Vierailija
39/39 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kauan on oltu yhdessä, suhteen kommunikaation tasosta ja pariskunnan dynamiikasta. Joissakin suhteissa, jossa on puhuttu paljon, luotetaan toisiinsa 100% ja kunnioitetaan toisiaan, voi sanoa melkeinpä mitä vaan. Tällaisessa suhteessa mies voisi sanoa asustani jotakin, vastaisin, "teen miten haluan", "nyt ukko hiljaa" tai "pitäisköhän vaihtaa" riippuen päivästä. Miehelle kaikki vastaukset olisivat ok.

Jos suhde on tuore ja kommunikaatio ei toimi, ottaisin tuollaisen kommentin vähättelevänä ja alistavana, ja harkitsisin suhteen jatkoa.