Mihin voi valittaa yksityisestä terveyspalvelusta?
Onko kuluttajariitalautakunta oikea paikka muka?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Potilasasiamies vastaa myös yksityissektorin asioihin. Katso hyvinvointialueesi tai hoitopaikan verkkosivuilta.
Erimielisyyksistä on yleensä suositeltavaa ensisijaisesti keskustella sen hoitavan tahon kanssa suoraan, jonka toimintaan on tyytymätön.
Noi potilasasiamiehet taitavat usein pitää hyvinvointialueen puolia. Oisko kantelu aluehallintovirastolle parempi.
Vierailija kirjoitti:
Potilasasiamies vastaa myös yksityissektorin asioihin. Katso hyvinvointialueesi tai hoitopaikan verkkosivuilta.
Erimielisyyksistä on yleensä suositeltavaa ensisijaisesti keskustella sen hoitavan tahon kanssa suoraan, jonka toimintaan on tyytymätön.
Potilasasiamies on oikea taho jos kokee kyseessä on hoitovirhe. Jos ongelmana on huono asiakaspalvelu tai tolkuton lasku tai vastaava, niin silloin yhteys ihan ko paikan asiakaspalveluun ja sieltä pyytää ohjausta oikealle taholle. Jos kyse laskusta/palvelussa olleesta ongelmasta niin voi toki olla yhteydessä kuluttajaviranomaiseen, jos on tyytymätön vastaukseen terveystoimijalta.
Potilasasiamies vastaa myös yksityissektorin asioihin. Katso hyvinvointialueesi tai hoitopaikan verkkosivuilta.
Erimielisyyksistä on yleensä suositeltavaa ensisijaisesti keskustella sen hoitavan tahon kanssa suoraan, jonka toimintaan on tyytymätön.