Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon 17vuotiaanne saa kuukausirahaa ja mihin käyttää

Vierailija
12.09.2025 |

Mitä kaikkea kustannatte 17 vuotiaallenne, esim kuinka paljon kosmetiikkaa/ihonhoitotuotteita/elokuvia/vaatteita/kahvilajuttuja ja mitä kaikkea maksaa omistaan tai kuukausirahastaan? Oma lapseni saa 100e kk rahaa ja mietin mitä kaikkea lapsen kuuluisi sillä ostaa. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se tienasi kesätöistä n. 2000 euroa niin käyttää omia rahojaan. Puhelinliittymän maksan. 

Vierailija
2/8 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö nuo kaikki mene siitä kuukausirahasta, pois lukien jotkut kalliimmat vaatehankinnat esimerkiksi talvitakki, kengät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasesta muutamaan.  Ei ottanut opintolainaa ja asuu solu asunnossa.

Vierailija
4/8 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat pienet ostokset&ulkona syömiset, kosmetiikka ym. lapsilisällä. Muut maksan minä; harrastusmaksut, puhelin, isommat vaatehankinnat, huonekalut, ruuan, matkat.

Vierailija
5/8 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 euroa.

Siitä hän maksaa ihan kaiken. Asuminen ja ruoka tietty kodin puolelta. Joutui tästä säästämään esim. haluamalleen matkalle ja vähän narisi asiasta. 

En kuitenkaan korota summaa. On kyllä ollut jo kahtena kesänä töissä ja muutenkin erittäin ahkera koululainen. 

Pitäisikö summaa korottaa? 

Vierailija
6/8 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300 euroa.

Siitä hän maksaa ihan kaiken. Asuminen ja ruoka tietty kodin puolelta. Joutui tästä säästämään esim. haluamalleen matkalle ja vähän narisi asiasta. 

En kuitenkaan korota summaa. On kyllä ollut jo kahtena kesänä töissä ja muutenkin erittäin ahkera koululainen. 

Pitäisikö summaa korottaa? 

No onhan toi aika vähän jos vielä säästääkin pitäs ..annat siis hänelle kk rahaa näistä mitä on itse tienannut?

Vierailija
7/8 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 300e kk on todella paljon nuoren omiin menoihin, tietenkin siitä voi jo säästää matkaankin. Toki jos kalliit harrastukset pitää itse maksaa tuosta niin sitten ei riitä mitenkään. 

Vierailija
8/8 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e. Hän asuu koulun asuntolassa ja on ollut töissä kahtena kesänä. On myös töissä koulun ohella joskus iltaisin ja vkl.

Välillä annan ruokarahaa tai hän ottaa kotoa kaapista mukaan tarvitsemansa.

Maksan hänen puhelinlaskun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän