Kuinka paljon 17vuotiaanne saa kuukausirahaa ja mihin käyttää
Mitä kaikkea kustannatte 17 vuotiaallenne, esim kuinka paljon kosmetiikkaa/ihonhoitotuotteita/elokuvia/vaatteita/kahvilajuttuja ja mitä kaikkea maksaa omistaan tai kuukausirahastaan? Oma lapseni saa 100e kk rahaa ja mietin mitä kaikkea lapsen kuuluisi sillä ostaa.
Kommentit (24)
Meillä ei ole mitään kuukausirahasummia. Annan rahaa aina kun tarvitsee. Lapsi on melko tarkka eikä hirveästi tuhlaile.
Ei todellakaan ole ollut missään kesätöissä. Työpaikkoja on melko turha edes kysellä. On onneksi jatkamassa opiskeluja ettei tarvitsekaan etsiä töitä.
Ette voi olla tosissanne? Parikymppiä viikossa 17-vuotiaalle?
Satanen nyt ainakin.
Meillä kuluu nuorella kyllä paljon rahaa. Syö ulkona vähintään pari kertaa viikossa kun on pelireissuilla tai vain viettää iltaa tai käy leffassa kavereiden tai tyttöystävän kanssa. Lisäksi joka viikko vähintään yksi padel tai vastaava maksullinen vuoro. Useita harrastuksia mm kuntosalin kk-kortti, jäsenmaksut, lisenssit, välineet. Auto jonka itse ostanut, mutta bensat ja vakuutukset meille. Puhelin. Parturit. Merkkidödö kerran kuussa, suihkugeelit, lakat, partavaahdot etc, vaatteet, kengät, reissuja kuten laivalle kavereiden kanssa syyslomalla ja laskettelureissuja talvella. Käy töissä, mutta lisäksi molemmat vanhemmat antaa n. parisataa. Ruoat ym asuminen tietty maksetaan kun asuu kotona.
No ehkä se on tosiaan liian vähän. Saa siis kodin puolesta asialliset vaatteet myös. Sitä en maininnut.
Mutta puhelinliittymä ja muut haluamansa tarpeet ovat tässä kolmessa sadassa.
Taidan korottaa sitä. Satasella?
Olen ajatellut, että jo nuorena joutuu miettimään, mihin laittaa rahansa. Ja juuri säästämään pitkän aikavälin tavoitteita ajatellen.
Minulla on varaa kyllä antaa enemmänkin. Siitä ei ole kyse.