Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa đ
Miten alistetussa asemassa siellÀ on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.
Kommentit (743)
Vierailija kirjoitti:
Olen muutaman kerran ollut eri osastoilla. Toisessa oli ihan kummallinen se mieshoitaja ja kyseli ihan asiaan kuulumattomia asioita. Ei ollut kyllÀ oikea osasto mulle muutenkaan mutta kun muualla ei ollut tilaa niin sinne jouduin. En ollut pakkohoidossa ja sain ulkoilla halutessani ja vÀlillÀ pÀÀsin myös kotona kÀymÀÀn. SiellÀ paremmalla osastolla oli myös ryhmÀjuttuja ja muutenkin parempi tunnelma ja olin huoneessa yksin. PÀÀsi myös kÀymÀÀn saunassa. EttÀ eroja noissa kyllÀ on.
Jep. ite ollu aina paikoissa mis mitÀÀn toimintaa ei ole ja porukka vaihtuu koko ajan
Sulla ollu hotelli melkee
Olin yliopistollisen sairaalan suljetulla psykiatrisella osastolla useamman kuukauden. Rivitalomainen, kodinomainen ympÀristö. Olohuoneessa sai katsoa telkkaria tai pelata pelejÀ, kerran viikossa oli yhteinen leffailta.
Aluksi en pÀÀssyt ulos kuin saattajan kanssa, sitten sain 15min vapaata ulkoilua pÀivÀssÀ ja myöhemmin sitÀ aikaa pidennettiin. VÀlillÀ oli jutteluterapiaa ja psykiatrin arviota, vÀlillÀ esim maalausterapiaa. Hoitajat oli mukavia ja olivat omissa vaatteissaan.
Ahdistavinta oli ehkÀ ne muut sairaat potilaat esim jos jollain skitsofreenikolla oli jotain hallusinaatioita tms.
MillÀ tavalla erilliset potilasvessat parantaa turvallisuutta?
Vierailija kirjoitti:
MillÀ tavalla erilliset potilasvessat parantaa turvallisuutta?
up
Voiko henkilökunta pakottaa aborttiin jos raskautuu osastolla, esimerkiksi laittamalla aborttipillereitÀ muiden lÀÀkkeiden sekaan?
Tuhoamisleiri ja sotaa sairasta "hullua" vastaan. SodankÀynnin mÀÀritelmÀ: Sota on vÀkivaltainen toimi, jonka tarkoituksena on pakottaa vastustaja noudattamaan meidÀn tahtoamme. - Carl Clausewitz
Miten siellÀ ajetaan parta jos kaikki terÀt on oletettavasti pannassa?
Jossain kirjassa sanottiin ettÀ Pahuuden luonne on oikeasti pelkuruutta. Esim. miettii diktaattoreja jne. Psykiatria samanlaista pahuutta, vallankÀyttöÀ. Pelko "hulluja" kohtaan ajaa vÀkivaltaan ja tuhoamisviettiin. Vaikka se peitettÀisiinkin "apuna", ettÀ peittyisi mitÀ se todellisuudessa on.
Siis ihmisten kiduttamista. Ei kukaan ota vastuuta aivovaurioista ja niin edelleen.
Hoitajien mielestÀ psykoosi = yhtÀ kuin olet tyhmÀ/jÀrjetön sekÀ vammainen ja sellaisena sinua kohdellaan, ai niin ja vaarallinen myös. Vuorovaikuttaa EI voi kanssasi normaalisti.
Kannattaa kysyÀ joltain persuyhteisöltÀ. SelviÀÀ samalla millaista on psykopaattien suljetull osastolla. MikÀli ovat saaneet totuusseerumia.
Ihmisoikeusrikkomus, pakkolÀÀkintÀ tÀyttÀÀ kidutuksen kriteerit jonkun ihmisoikeustahon lausuman mukaan
Oikeestikko nÀin moni kommentoija on nuppivikainen? SelittÀÀ kyllÀ palstan tason
Vierailija kirjoitti:
Oikeestikko nÀin moni kommentoija on nuppivikainen? SelittÀÀ kyllÀ palstan tason
Samaa juuri kauhistelen! Ja tÀllaisen sakin kanssa tÀÀllÀ sitten yritÀt "keskustella" ...
Hauskaa. Saa kÀyttÀytyÀ luvallisesti kuin idiootti.
Jutusta pÀÀtellen, suuri osa on edelleen osastolla tai ainakaan hoito ei ole auttanut
Vierailija kirjoitti:
Voiko henkilökunta pakottaa aborttiin jos raskautuu osastolla, esimerkiksi laittamalla aborttipillereitÀ muiden lÀÀkkeiden sekaan?
No ei voi. PyydÀt raskaustestin ja raskautta seurataan normaalisti, lÀÀkitys mietitÀÀn sopivaksi. Jos elÀmÀntilanteesi on kovin epÀmÀÀrÀinen ja haluat pitÀÀ lapsen, neuvola ja lastensuojelu tai ensikoti auttaa kun siirryt avohoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa juuri kauhistelen! Ja tÀllaisen sakin kanssa tÀÀllÀ sitten yritÀt "keskustella" ...
Sinunkaan mielipiteestÀ ei suoraan kÀy ilmi oletko ollut potilas psykiatrisessa sairaalassa vai et.
Vierailija kirjoitti:
Jutusta pÀÀtellen, suuri osa on edelleen osastolla tai ainakaan hoito ei ole auttanut
MikÀ saa oman tekstisi kuulostamaan epÀmÀÀrÀiseltÀ?
Olen muutaman kerran ollut eri osastoilla. Toisessa oli ihan kummallinen se mieshoitaja ja kyseli ihan asiaan kuulumattomia asioita. Ei ollut kyllÀ oikea osasto mulle muutenkaan mutta kun muualla ei ollut tilaa niin sinne jouduin. En ollut pakkohoidossa ja sain ulkoilla halutessani ja vÀlillÀ pÀÀsin myös kotona kÀymÀÀn. SiellÀ paremmalla osastolla oli myös ryhmÀjuttuja ja muutenkin parempi tunnelma ja olin huoneessa yksin. PÀÀsi myös kÀymÀÀn saunassa. EttÀ eroja noissa kyllÀ on.