Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle ei synttäreitä, ok?

Vierailija
11.09.2025 |

Eli olen eronnut ja kumpikaan vanhemmista ei ole jaksanut tai halunnut järkätä lapselle mitään synttäreitä ikinä. Ei suku eikä eikä kaverisynttäreitä. Lapselta 11v. kun kysyy jotain niin vastaus on kaikkeen et en mä tiedä. Ei siis harrasta mitään, pelailee lähinnä huoneessaan molempien luona.

Voiko tästä jäädä lapselle jotain traumoja? Tai ettei nyt ole paljoa juhlittu tai käyty missään reissuissa tms. Mutta aika hiljainen lapsi on, ei paljoa innostu mistään muutenkaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok ja voi jäädä traumoja. Todennäköisesti jääkin. Tervemenoa vaan omanarvontunto, kun ei vanhemmatkaan välitä sen vertaa, että järjestäisivät lapselle omat juhlat. Lapselle siinä on viesti huonommuudesta, että hän ei ole sen arvoinen, että ansaitsisi olla juhlittavana.

Nyt on viimeiset hetket korjata tilannetta. Teettekö sen?

Vierailija
22/23 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne juhlat voi järjestää vaikka siinä taloyhtiön grillikatoksessa tai pihalla. Lapsen kaverit vaan paikalle eikä haittaa vaikka jotain aikuisiakin tulisi paikalle viihtymään. Ei ole vaikea tilata pitsaa jos ei osaa mitään kokata. Lisäksi popparia, karkkia, keksiä ja mehutetroja. Pakastimesta valmis kakku ja kertikset+servietit/talouspaperirulla+serpentiinia+ilmapalloja mukaan.

Ohjelmanumerona yhteis-onnittelulaulu ja vaikka hippaa tai trampalla hyppimistä jos sellainen on. Tai mikä leikki/peli nyt vaan. Jotain muuta kuin tietokoneella pelaamista. Ei oo vaikeeta järjestää jos ei kiinnosta kotona siivota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin juhlittiin koulussa ja päiväkodissa sitä päivänsankaria yhteislaululla, mutta ne herkut piti kyllä vanhempien ostaa kouluun. Esim. Kaikille luokkakavereille muumilaku, tikkari tai paperikarkkeja synttärisankarin tarjoamana.

Jos ei vanhemmat itse tällaista edes ehdota niin jää sekin 5 min. juhlinta välistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän