Millainen henkilö asuu ennemmin kerrostalossa kuin omakotitalossa?
Eräs tamperelainen tuttu aikoo jatkaa asumista kaupungissa kerrostalossa, vaikka juuri sai perinnöksi valtavan talon Pohjanmaalta. Hullu??
Kommentit (360)
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin kaupunkilaissielu. Tykkään, kun kodista ei ole vaivaa, vaan voi soittaa huoltoyhtiölle tai isännöitsijälle. En myöskään tarvitse paljoa neliöitä. Asun Helsingin kantakaupungissa, tämä sopii minulle hyvin. En toki inhoa omakotitaloja enkä kauempana sijaitsevia omakotialueita enkä maaseutua, mutta itse vain tykkään asua näin.
aha
Sellainen, joka ei halua haaskata aikaansa pihatöihin ja remontteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilö, joka ei nauti puutarha- ym. pihatöistä.
Se perintötalo voi edellyttää myös reipasta remonttia tai sijainti on jossa katuvalaistuksen ulottumattomissa perähikiällä. Kaikki eivät nauti sellaisesta.
EIKÄ kaikki nauti kerrostalo luukussa asumisesta slummi alueella.
Ei niin, mutta tässä kysyttiinkin miksi ei muuteta omakotitaloon.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka ei halua haaskata aikaansa pihatöihin ja remontteihin.
jOO minä täällä taas lumitöissä ja kattokin pitää korjata joka ilta vai mitä home jankuttaja kusipää?
Kaikki, jotka tekevät vaativaa työtä kaupungissa eivätkä ehdi kiinteistö- ja pihajuttuihin paneutua. No, ehkä jos on vara palkata pehtoori ja piika, niin kyllä voi kelvata maalaiselämäkin. Ja autonkuljettaja tietysti myös tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, jotka tekevät vaativaa työtä kaupungissa eivätkä ehdi kiinteistö- ja pihajuttuihin paneutua. No, ehkä jos on vara palkata pehtoori ja piika, niin kyllä voi kelvata maalaiselämäkin. Ja autonkuljettaja tietysti myös tarvitaan.
Hyvä home jankuttaja kusipää muista puhua pelkkää paskaa .
Vierailija kirjoitti:
Annatko persettä?
Minä. Asun pien kerrostalossa jossa ei minkäänlaita mölyä tai häiriötä. Huoltoyhtiö hoitaa kaiken huolloon.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Asun pien kerrostalossa jossa ei minkäänlaita mölyä tai häiriötä. Huoltoyhtiö hoitaa kaiken huolloon.
Vähä siistii.jankuti jankuti jankuti.
Mulla on rajallisesti vapaa-aikaa, ja vietän sen mieluummin kissojeni kanssa kuin lumitöitä tehden tai nurmikkoa leikaten.
Tällainen henkilö, joka asui opiskellessaan kerrostalossa, perusti perheen ja muutti rivariin. Kun perhe kasvoi niin osti omakotitalon. Lapset muuttivat sitten ajallaan omilleen ja talo oli liian iso. Nyt sitten taas asun kerrostalossa. Voimat vähenee enkä enää jaksaisi ylläpitää ok-taloa. Ei lumitöitä eikä ruohon leikkuuta.
- mummo
Asun omakotitalossa, mutta kaipaan kerrostaloon. Nyt kaikki, mikä tapahtuu pihalla, kuuluu tänne sisälle. Lisäksi on ollut muurahaisongelmaa, hiiriongelmaa ja muutenkin koko ajan jotain. Ihanaa tietysti, kun ei ole seinän takana ketään. Kyllä minä silti mieluummin asuisin jossain 6. kerroksessa, mistä näkyisi jotain maisemaa edes eikä pelkkiä puskia ja ohikulkijoita.
Jos saisi vaatimusten mukaisten helppohoitoisen okt:n tällä sijainnilla, niin voisi. Mutta sellaista, edes tonttia, ei ole olemassakaan ainakaan Suomessa.
Vaatimukset: Tärkeimmät palvelut ja työpaikat kävelymatkan päässä. Iso tontti niin ettei naapureihin näe, mutta tontti saisi olla aika luonnonvarainen että hoitamista on vähän. yksikerroksinen, niin että voisi asua pitkään eikä isoja remontteja tiedossa. Ei liian iso, mutta ei liian pienikään. Tässä kaupungissa täyttyisi osa noista vaatimuksista, tosin ei luonnovarainen piha mutta talot on vanhoja rintamamiestaloja, joten ei. Työmatkalla oli yksi myynnissä, mutta valtavan iso ja valtavan vanha. Sijainti olisi ok. En jaksa hoitaa edes parvekekukkia, joten puutarhaa en todellakaan viitsisi laittaa ja jos pihalla haluaisi oleilla, niin sitten pitäisi olla naapurit riittävän kaukana tai tai muuten
Millainen ihminen ylipäätään ajattelee, että kaikki jotka eivät ajattele samoin kuin hän, ovat outoja? Yksinkertainen ja vähän tyhmä? Jos omakotitalossa ei ehdi edes olemaan, esim. runsaiden työmatkojen vuoksi, ei siitä ole iloa ja on murhetta että pitäisi näyttää asumattomalta.
Mun vanhemmat ostivat 60-luvulla ok-talon päättyvän tien päästä, vieressä peltoja. Nyt ne pellot on täyteen rakennettu ja talo on vaarallisessa +-risteyksessä mistä on vaikea lähteä pihasta kun naapurin kuusiaita peittää näkyvyyden. Siitä kulkee paljon myös koululaisia kun tie vie myös koululle, se mikä tehtiin joskus 80-90-luvun taitteesta.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa ei tarvitse kärsiä pihatyö helvetistä.
Järjestely kysymys, robotti leikkaa nurmikon, urakoitsija tekee lumityöt traktorilla ja ylimääräiset kasvit pihasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku pohjanmaalainen elämänkoululainen lantapuntti itkee kun kaikki ei haluakaan asua jossain lehmän per seessä hometalossa kuraisen pellon laidalla junttien töllättävänä
Se kirjoitetaan "elämämkoululainen"...
Vierailija kirjoitti:
päivittäin näitä avauksia ahistaako ok asukkeja todella noin paljon että yrittävät hakemalla hakea syytä miksi kt asukkaat ovat rikkaampia ja tyytyväisiä elämäänsä
Taitavat kaikki tulla enintään parilta täysin elämästä vieraantuneelta tyypiltä. Tai ainakin toivon, että niitä ei ole kuin se pari kappaletta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. En muuta enää ikinä omakotitaloon. Sain tarpeekseni pihatöistä ja jatkuvasta remontoinnista. Huoltohommilla ei ollut loppua. Tuli sitä paitsi paljon kalliimmaksi kuin kerrostaloasuminen.
Et ole pummi ikinä asunut missään omakotitalossa kuin tollaista paskaa puhut. mistä hiton jatkuvasta remontoinista puhut???? kerro pummi mullekkin kun ei olla vuosiin tehty mitään remonttia ja talo hyvässä kunnossa. ja kalliimakskin tulee vielä niin noi sun asumisen siellä luukussa maksaa kela.
Sinä vaikutat kyllä niin viehättävältä ihmiseltä, että on parempikin että asut omassa talossa etkä muiden lähellä.
Jossain mahdollisimman kaukana...
Vierailija kirjoitti:
Joku, jolla on realiteetit kohdallaan ja käsitys omista jaksamisen ja osaamisen rajoista.
Juuri näin. Huoletonta asumista aika uudessa kerrostalossa, auto talon alla hallissa... ei ikinä enää lumitöitä!
Varmaankin kaupunkilaissielu. Tykkään, kun kodista ei ole vaivaa, vaan voi soittaa huoltoyhtiölle tai isännöitsijälle. En myöskään tarvitse paljoa neliöitä. Asun Helsingin kantakaupungissa, tämä sopii minulle hyvin. En toki inhoa omakotitaloja enkä kauempana sijaitsevia omakotialueita enkä maaseutua, mutta itse vain tykkään asua näin.