Siis mikä juttu kicks liikkeissä kun ei saa enää testailla rauhassa ??
Kävin noin viikko sitten kicksissä tarkoituksena etsiä syksylle uusi hajuvesi , noh myyjä tuli vastaan ja pyysin josko vois avata avata kaksi lasi kaappia jotta pääsisin alkuun. Avasi ja kysyi mitä niistä haluasisin testata , sanoin etten vielä ole varma mutta ainakin näitä kahta ajattelin katsella , mulla oli siis kädessä testi tikut valmiina ja olin menossa lähelle kun hän sanoi mä voin suihkuttaa sulle ja otti oman tikun , katsoin vähän hölmistyneenä ja sanoin okei no kiitos. Haistoin niitä ja sanoin en ole varma mä vielä kattelen täs muita , niin ei millään suostunut jättämään mua yksin taikka antaa haistella muita rauhassa. Pokkana jäi siihen viereen etten vahingossakaan itse alkais suihkuttelemaan.
Enkä todellakaan ole teini-ikäinen sillä ymmärrän että heitä varmaan käy jatkuvaan suihkuttelemassa. Mutta silti , lopulta hermostuin ja lähdin pois enkä kyllä ikinä enää aio sieltä ostaa ainuttakaan hajuvettä. Testaamassa käyn ihan kiusallani ja tilaan muualta. Onko tää joku uus käytäntö ettei saa itse niitä testata vaan myyjä kyttää vieressä niinku mikäkin poliisi ?
Kommentit (21)
Oli kyllä lähestulkoon huvittavaa kun sit yritin siirtyä toiselle kaapille sanoen että mä täs kattelen vielä jotain muuta kiitos , niin siirtyi mun mukana mun ja kaapin väliin ! Tosi ahdistavaa en mä vaateliikkeissäkään kaipaa myyjää mun kaveriks valikoimaan mulle vaatteita. Jos apua tarvin niin kysyn , veikkaan että osaan itse valita tuoksun itselleni paremmin kuin myyjä. Ap
No varmasti niin paljon varastettu että tuo on ohjeistus. Eikä se ulkonäöstä näy kuka varastaa, teinit varmaan eniten mutta kaikenlaista on. Lisäksi se että käydään ottamassa ilmaiset "juoksutuoksut" on kuulemma nykyään ongelma 😅
Kyllä minä niin mieleni pahoitin. Voi kauheaa mikä häpäisy.
Työntekijät eivät taida olla älyllä pilattuja? Käyneet ammattikoulun parhaimmillaan.
En odottaisi hyvää palvelua liikkeessä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä niin mieleni pahoitin. Voi kauheaa mikä häpäisy.
vaikutatpa raskaalta ihmiseltä. Tää nyt on tällanen palsta missä jokainen saa päivitellä ja tehdä aloituksen mistä tahansa. Ei tää nyt mun maailmaa kaatanut kunhan ihmettelen tympeää ja ihan varmasti asiakkaita luotaantyöntävää menetelmää.
Oma tuoksun alkaa olla loppu ja kyseisessä liikkeessä olen kaksi kertaa YRITÄÄNYT käydä ostamassa uuden pullon. Aikani olen seisonut paikallani katsoen vuorotellen tuoksuputelia ja myyjää. Liikkeen yksi ainoa myyjä on ollut molempina kertoina yhtä asiakasta palvelemassa monta minuuttia ja molemmilla kerroilla olen lopulta poistunut tyhjin käsin liikkeestä. Turhauttavaa.
Ei ole mikään uusi käytäntö, ainakin meidän kaupungin myymälässä ollut pitkään. Kieltämättä kiukuttavaa, en osta enää Kicksiltä tuoksuja, jos en tiedä, mitä haluan.
Ehkäpä Kicksillä on päädytty tähän sen takia, että tuoksuja varastetaan. Nehän on moneen muuhun tuotteeseen verrattuna arvotavaraa. Kyllä kosmetiikkaosastoilla törmää sellaisiin hipsijöihin, jotka ikään kuin testailee tuotteita mutta vaikuttaa, että kytätään vaan tilaisuutta livauttaa tavaraa taskuun.
Varastaminen on ongelma. Ulkonäöstä ei voi päätellä kuka on varas. Myös turkismummot varastaa. Olen saanut pelkästään hyvää palvelua pk-seudun Kickseissä.
on syynsä ja teki oikein. stocmannilla holtiton meno etenkin nuoriso. nykyään pakko valvoa. otetaan pv hajut,ei osteta koskaan mitään. ja muut tuoksuvarkaudet sitten päälle ja huumeenkäyttäjät myyvät niitä eri foorumeissa. miksi otat henkilökohtaisesti,eli ei puhtaat jauhot sulla....
googlaa,etsi juurikin mieleisiä esim 4 kpl ja mene listan kanssa putiikkiin, sulle annetaan niistäliuskat.
on max miel kaksi mitä voisi kerrallaan tuoksuttaa, aistisi turtuu.
Vierailija kirjoitti:
Oma tuoksun alkaa olla loppu ja kyseisessä liikkeessä olen kaksi kertaa YRITÄÄNYT käydä ostamassa uuden pullon. Aikani olen seisonut paikallani katsoen vuorotellen tuoksuputelia ja myyjää. Liikkeen yksi ainoa myyjä on ollut molempina kertoina yhtä asiakasta palvelemassa monta minuuttia ja molemmilla kerroilla olen lopulta poistunut tyhjin käsin liikkeestä. Turhauttavaa.
No miksi ihmeessä et avannut suutasi ja sanonut myyjälle, että anteeksi, mutta ottaisin nopeasti tuon. Jos hän oli toisen asiakkaan kanssa peräti monta minuuttia niin kuin sanot, olet turhan hätäinen. Ei se yksi myyjä kaikkien luokse ehdi heti. Eikä hän myöskään osaa lukea ajatuksia, jos jotakin tuoksuputelia vaan tuijottelit.
Kicksissä on kyllä outo tunnelma ja hyvin vaikea saada palvelua, ainakin Helsinngin Kampissa.
Ei minulla ole aikaa seisoskella tyhjänpanttina 20 min jossain kaupassa jossa on kaiken lisäksi vain pari asiakasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sun toiminta aika tyypilliseltä boomerin toiminnalta. Myyjä palvelee toista asiakasta, mutta SINUN pitäisi saada palvelua heti siitä huolimatta. Ja myyjänhän pitäisi ottaa sinut huomioon kun peräti katsoit myyjää, olethan niin tärkeämpi asiakas ettei sinun kuuluisi tarvita suutaan avata. On siinäkin kunnon omaan napaan tuijottelija...
Vierailija kirjoitti:
Työntekijät eivät taida olla älyllä pilattuja? Käyneet ammattikoulun parhaimmillaan.
En odottaisi hyvää palvelua liikkeessä.
lääkäriopiskelijakin voi työskennellä kaupassa opintojen ohessa saadakseen maksaa opintonsa. eli ... mee pois.
nuo juoksutuoksuilla elävät ,otaavat pv tuoksunsa,eivät käy ostamassa mitään ikinä. toiset varastaa. mm hyvätuloisetkin ihan kondomeja,hajuvesiä. sitten oma ryhmänsä huumeporukat-niitä myydään jotta saavat rahnoo huumeisiinsa. jos rehti olet,ymmärrät.
tutustu ensin googlaa,nettimyynti mikä tuoksu olisi se sun juttu,ehkä 4 suosikkia sisällöltään. mene sen listan kanssa pyytämään liuskat. aistisi turtuu jos liikaa tuoksuttelet. ja muistanet, että tuoksu on ihoilla eri eri ihmisillä ja alkaa elämään omaa elämäänsä tuntien kuluessa ihollasi.
mutta myyjä ei ole taukki vaan tekee työtänsä. nythän jotkin alkotkit pitävät ovensa lukittuna. ja myydään täsmätuotteita täsmä henkilöille mm hki. ja se ei tarkoita,että myyjä on heikosti koulutettu tradenomi tms jopa vammaisuusluokituksella. huomaa syyt.
olen itse aikoinaan ollut myös myymäläetsivä,eli siviilit päällä ja oppinut että ei ole karvoihin katsomista kun rikas jehukin vie tavaraa. juuri että kärry muuten täynnä,mutta sitten se joku yksittäinen varastetaan- näpistetään. nyt uutena lisääntyvä huumeongelma eri ilmentymin,varkaudet ja päälle häiriökäyttäytyminen jopa uhkaava toiminta.
ap, älä ota henkilökohtaisesti. ps. samoin kivijalkaliikkeet joutuvat esim hki pitämään ovensa kiinni ja ovikelloa soittamalla arvioidaan avataanko vai ei ja monta huom. montako henkilöä päästetään kerrallaan sisään. kyll sää ymmärrät jos olet rehti. tää on tätä päivää pahenevasti ikävä kyllä.
En ymmärrä koko liikeideaa. Miten myyjä voi käyttää niin paljon aikaa/ asiakas, joka ostaa ehkä 1-2 tuotetta? Sehän ei mitenkään kata myymälän vuokraa ja palkkoja.
Onkohan ne franchising-yrityksiä? Tietääkö joku?
Siinä tapauksessa konkurssiaalto tulossa.
Ei hajuvettä voi valita jonkin verkkokaupan ainesosaluettelon perusteella. Se valitaan aistinvaraisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei hajuvettä voi valita jonkin verkkokaupan ainesosaluettelon perusteella. Se valitaan aistinvaraisesti.
Tämä just ! Ja luiskoilla ihan eri kuin iholla. Muutenkin aika iso päätös ottaen huomioon että helposti maksaa 100e pullo. Kyllä siinä pitäis antaa rauha ja poistua takasasemmalle jos asiakas ei kaipaa että hengität niskaan.
Tässä näin pari päivää sitten kun nainen meikkiosastolla näytemeikkien hyllyken edessä meikkasi itseään, laittoi näyteripsiväriä ripsiinsä ja huulipunaa suoraan huuliinsa. Yök.
Kyseenalaistan käytännön. Hankalaa sekä liikkeelle erttä asiakkaalle.Tosiaan, ostan niin harvoin hajuvesiä, että en muistanutkaan, että ovat lukkojen takana.
Siis eikö lukkojen takana tai kaapeissa voisi olla ne myyntipakkaukset ja testerit esillä?
Ei sinänsä haittaa, jos joku siinä pällistelee kun niitä testailee ja miettii. Samalla voimme keskustella tuoksuista, mutta tuo vie aikaa muilta asiakkailta.
Juuri äskettäin toisessa liikkeessä eräät keskustelivat myyjän kanssa 10 min. kun torimummot konsanaan. Rohkenin siihen väliin sanoa että hei, saisinko yhden tuotteen. Kun tuotteet ovat vielä niin, että asiakas ei voi niitä itse ottaa voi kyseenalaistaa myyjän juuttumisen yhden asiakkaan luokse rupattelemaan 10 minuutiksi. Toki hyvällä myyjällä on pelisilmää ja jos joku asiakas empii kymmeniä minuutteja, tajuaa kysäistä toiselta asiakkaalta, jos on tarve vain antaa jokin tuote siitä laatikosta.
Jotta saa ostaa jotain, pitää odottaa 20 min. vaikka ei tarvitse palvelua? Meikkivoiteetkin on monissa paikoissa laatikoissa. Ettei vaan joku ota?
Testereitä ehkä kävisi teinit testaamassa, mutta tuskin hirveä ryntäys heistäkään. .
Turha kerralla useaa hajuvettä kokeilla. Menee tuoksut sekaisin. Ja suihkaus näytettä iholle, sitten lähdetään hoitamaan muita asioita ja jos päivänmittaan iholla muuttuva tuoksu tuntui edelleen hyvältä, käydään ostamassa tuote.
No en tiä mut ei tommosessa kaupassa kannata asioida mee vaik sokkarille